Techniek > Honda Transalp

defect voorste drijfstanglager TA650, wat is wijsheid?

(1/6) > >>

koen.borsboom:
Gisteren op de A12 is (naar wat nu blijkt) mijn voorste drijfstanglager eruit gelopen.
Vandaag blok gedemonteerd en nu op zoek naar de beste optie.

Andere transalp krukas/drijfstang etc (nieuw te krijgen?)

Ander transalp blok (op marktplaats vaak rond de €600)

Ander blok honda hawk nt650 alleen blok ophanging bij startmotor anders?

Ander blok honda deauville ntv650, maar dan cardan carter eraf en kettingcarter overzetten?

Wat zijn jullie ideeen?

xrvtuur:
krukas en drijfstang zijn wel nieuw te koop maar onbetaalbaar. ligt het blok al uit elkaar? misschien is het voldoende om alleen de lagerschalen te vervangen. Maar ik lees in een ander topic dat je blok al 160000 heeft gelopen. Ik zou dan als ik voor 600 een goed blok met weinig km kon kopen voor die optie gaan. En hoe is de rest van je motor? Misschien in onderdelen verkopen en een frisse alp kopen. succes   ermee.

PimW:
Weet je ook de oorzaak van het kapotlopen van dat lager? Heb je al een idee van de bijkomende schade na het stuklopen?



koen.borsboom:

--- Citaat ---En hoe is de rest van je motor?
--- Einde van citaat ---

voor de rest bevalt hij me prima (en hij heeft me maar €750 gekost, dus nog wel wat budget voor revisie)


--- Citaat ---Weet je ook de oorzaak van het kapotlopen van dat lager? Heb je al een idee van de bijkomende schade na het stuklopen?
--- Einde van citaat ---

nee nog niet, dit weekend blok splitsen en ik wil nog kijken of zuiger geen klep geraakt heeft
zo op het eerste gezicht zien zuigers, cilinders en koppen er nog netjes uit
ik heb volledige historie van eerdere eigenaar erbij en blok is nooit open geweest

ik ga kijken voor goedkoop blok en dan kijken of ik krukas over kan zetten
€600 tot €800 voor een compleet blok kan ook, alleen weet je dan ook niets over olieverbruik, staat koppeling en bak etc etc

Waffie:
hallo,

ik  heb mogelijk een  betaalbare oplossing voor je,
want ik heb een prima blok echter daar is wel iets mis mee (tand afgebroken van de versnellings bak echter nog niet open willen maken)
kwestie van uitwisselen en in elkaar zetten

ik heb er geen tijd voor

stuur me een pm

mvg ad

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View