Auteur Topic: Krauser K5 zijkoffer  (gelezen 2330 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Matth

Krauser K5 zijkoffer
« Gepost op: 13 april 2016, 20:33 »
Alhoewel aanvankelijk de bedoeling was met (zachte) zijtassen te gaan rijden en de topkoffer maximaal te beladen, ben ik me nu toch op een alternatief aan het oriënteren: een harde zijkofferset. Ik zoek een mooi tweedehands setje en nu is mijn oog gevallen op een Krauser K5 setje waarover ik goede reviews heb gelezen.

Twee vragen:
1) heeft iemand ervaring met de Krauser K5 en dan in het bijzonder met een passagier achterop (de K5 is behoorlijk groot)?
2) weet iemand of dat past in combinatie met de reeds bestaande Givi E52 topkoffer?

Offline xrvtuur

Re: Krauser K5 zijkoffer
« Reactie #1 Gepost op: 13 april 2016, 22:36 »
ik rij al 15 jaar met dezelfde krauser K5, superkoffer, zou ik zo weer kopen, maar het ding lijkt onverwoestbaar. een K5 past niet op een Givi rek, de krauser zit op een zogenaamde K Wing, ik heb die Kwing zover mogelijk naar achter gemonteerd, mijn vrouw heeft er geen last van. krauser heeft een aparte ruggesteun te koop voor op de K5, maar die hoef je niet te kopen, dit ding is keihard en bied geen extra comfort. ik lees nu dat je het over zijkoffers hebt, dan moet je dus het krauser zijkoffer rek kopen, waarom denk je dat dit rek niet zou passen met je givi topkoffer?
Varadero SD02  2004

Offline Matth

Re: Krauser K5 zijkoffer
« Reactie #2 Gepost op: 14 april 2016, 08:27 »
Bedankt. Ik ben niet zo technisch als de meesten hier en heb O ervaring maar ik zie  het al helemaal voor me dat de moer van de K-wing niet past vanwege de bestaande bevestiging van de givi achterdrager of meer van dat soort ellende....

Nu heb ik ook twee Givi K45n koffertjes (bij mij in de buurt)  zien staan die 100 euro goedkoper zijn.  De drager van givi en krauser kosten ong hetzelfde....

Krauser / K-wing heeft gevoelsmatig mn voorkeur.



Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk


Offline xrvtuur

Re: Krauser K5 zijkoffer
« Reactie #3 Gepost op: 14 april 2016, 09:47 »
zo te zien heeft de zij drager bevestiging niks te maken met de topkoffer drager,

http://www.shop-krauser.de/epages/62603873.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/62603873/Products/4001-014-101
Varadero SD02  2004

Offline Matth

Re: Krauser K5 zijkoffer
« Reactie #4 Gepost op: 15 april 2016, 11:26 »
Bedankt voor de info. Gisteren in de buurt voor €60 twee in bijna nieuwstaat verkerende Givi E36 koffers aangeschaft :)