Auteur Topic: Varadero (2003) start niet meer  (gelezen 10874 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline xrvtuur

Re: Varadero (2003) start niet meer
« Reactie #30 Gepost op: 08 april 2016, 17:06 »
Ja das wel een varadero dingetje die krukas sensor, ik neem zelfs een reserve mee op vakantie. Dan heb je hem in ieder geval niet nodig als je hem bij je hebt ;)
Varadero SD02  2004

Offline Cas

Re: Varadero (2003) start niet meer
« Reactie #31 Gepost op: 08 april 2016, 17:42 »
Nou, in ieder geval weer een hoop geleerd in dit topic, die tankdop ga ik er binnenkort eens afhalen, goed schoonmaken en rubbers vervangen, was ik al langer van plan.
Kan iemand eens uitleggen wat die krukas sensor precies doet?
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline hio

Re: Varadero (2003) start niet meer
« Reactie #32 Gepost op: 08 april 2016, 19:11 »
De krukas sensor meet het aantal omwentelingen die de krukas op dat moment maakt ,en stuurt dit naar de computer ,die daarop de injectie en de ontsteking van het mengsel aanpast op de belasting , het vermogen wat op dat moment gevraagd wordt ! Dus wat je via je rechterhand vraagt van de motor .
Ik ga de tankdop ook bestuderen  :)

Offline Cas

Re: Varadero (2003) start niet meer
« Reactie #33 Gepost op: 08 april 2016, 19:33 »
De krukas sensor meet het aantal omwentelingen die de krukas op dat moment maakt ,en stuurt dit naar de computer ,die daarop de injectie en de ontsteking van het mengsel aanpast op de belasting , het vermogen wat op dat moment gevraagd wordt ! Dus wat je via je rechterhand vraagt van de motor .
Thank's, wat is het toch heerlijk om zoveel intelligentie op 1 plek te hebben :))
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline Brombeer

Re: Varadero (2003) start niet meer
« Reactie #34 Gepost op: 08 april 2016, 20:48 »
Ja das wel een varadero dingetje die krukas sensor, ik neem zelfs een reserve mee op vakantie. Dan heb je hem in ieder geval niet nodig als je hem bij je hebt ;)

Ja echt hè!   :)


Ik heb met een 650 Transalp een keer gehad dat de drain in de buitenste ring van de tankdop-opening geknikt zat. Hierdoor liep regenwater/waswater niet weg uit die buitenste ring

Ja ik heb dat ook es gehad. AT's hebben die drain ook door de tank zitten, en van daaronder via een slangetje naar onder de motor. Ook bij tanken steeds vaker water in die rand. Doorgeblazen met perslucht (doek op de vulhals leggen!). Zat simpelweg verstopt met alg en troep.
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin