Techniek > Honda Transalp

TA PD06 ombouwen naar enduro

(1/3) > >>

Floris:
goedenavond TCN-ers

Ik wil een TA PD06 ombouwen naar enduro d.w.z. beter vering, zoveel mogelijk gewicht verliezen, kuip eraf, etc. De voorvork wil ik vervangen, daarvoor in de plaats moet een zwaardere komen. Het schijnt dat de voorvork van een XR600R past op een TA PD06. Klopt dat? Wie weet raad?

fijn weekend

Floris

PimW:
XR vork is inderdaad pas te maken, makkelijkste is een complete voorkant te zoeken inclusief remmerij en wiel. Die vorken zijn wel langer dus je zult de achterkant ook omhoog moeten brengen door het monteren van een langere veer of aangepaste prolink. Als je daarmee aan de gang gaat kun je ook eens kijken naar de gewichtsverdeling, van nature staat de Transalp wat op het voorwiel wat je offroad niet altijd prettig zult vinden.


De voorbouw met koplamp is relatief zwaar en hangt aan de voorkant van de motor, die vervangen voor een kleiner en lichter enduro lampje scheelt.

Ik ben zelf ook overgestapt op een AGM accu. Dat scheelt geen gewicht maar die lekken geen vloeistof als je de motor op zijn kant legt (wat je gaat doen :) ).

Bill:
Zoals Pim zegt, XR voorvork met alles erbij is het handigste. Maar KTM USD kan ook en er zijn wel meer mogelijkheden. Achterbrug kan je ook vervangen voor een van de africywin RD03 of RD04 De RD04 is drie cm langer waardoor je achterkant ook al omhoog gaat. als je dan ook nog de prolink van de twin gebruikt ga je nog wat hoger zodat je weer enigzins in balans komt.
Op het ADVRider forum kan je veel info vinden.
http://advrider.com/index.php?threads/show-us-your-transalp-modifications.39170/

Mirko:
Een USD voorvoork lijkt mij wel het mooiste, maar pas op voor het gewicht, want een Alp is als Enduro natuurlijk al wat aan de zware kant van voren.

Zoals Bill al zei de voor en achterkant omhoog is een goed plan. Dan komt het blok ook wat hoger en dan lijkt het al weer wat meer op een Enduro.

Ik heb ergens hele mooie fotos gezien van een omgebouwde Alp, maar weet niet meer waar dat was.

Succes. Ben benieuwd hoe het gaat worden

Peter M:
Zoiets?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View