Auteur Topic: Nieuw alpinist  (gelezen 5041 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline wilco1985

Nieuw alpinist
« Gepost op: 02 april 2016, 20:10 »
Zal mij ook maar eens voorstellen.
Wilco, 30 jaar, woon momenteel op de Veluwe en ben sinds vandaag de eigenaar van een mooi groene ta uit 99 met weinig op de klok.
Rij vanaf mijn 24ste op een cb600f vierpitter en heb daar inmiddels een 100.000km bij opgeschroefd.
Beestje begint wat op leeftijd te raken en krijgt nu een grote opknapbeurt. Dus werd het tijd om er eens een bij te halen. Want niet rijden is geen optie.

Was altijd al wel gecharmeerd van de alpjes en africa twins maar nog nooit een mooi exemplaar kunnen vinden.
De meeste zagen er uit alsof ze een jaar op de Noordzee bodem hadden gelegen of waren waarschijnlijk van 24 karaats goud omdat de prijs extreem hoog was. ;D

Een tijdje geleden hier op het forum een account aangemaakt omdat er nog wel eens wat moois te koop kwam. Uiteindelijk vandaag met een alpje naar huis gereden.
Na een ritje van twee uur zonder ook maar een keer te hoeven sleutelen thuis gekomen. Dat bied perspectief!
Het rijden met een twin is wel weer een verhaal op zich. Als je een hoog toerige 4 pitter gewend bent dan is het net of je nu met een diesel rijdt.
En ik moest even wennen aan de versnellingen. Hij wil niet in zijn 6! Verder is het een heerlijk sturende motor waar je zo mee weg rijdt.

Offline Oldtimer

Re: Nieuw alpinist
« Reactie #1 Gepost op: 02 april 2016, 20:41 »
Welkom hier Wilco en mooie Alp.
Heb precies zo eentje en al jaren plezier van.
aanstaande donderdag hebben we weer een stammtisch in Oost waar je uiteraard als veluwenaar welkom bent.
Kun je daar mooi je brommertje laten kieken.

Voor meer info kijk je hier

http://www.transalpclub.nl/forum/index.php?topic=2194.2700#lastPost
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline chaos

Re: Nieuw alpinist
« Reactie #2 Gepost op: 02 april 2016, 20:44 »
nu rij ik al een tijd geen alp meer maar heeft ie 6 versnellingen? ik dacht 5. of ben ik nu van het paadje af?

Offline Oldtimer

Re: Nieuw alpinist
« Reactie #3 Gepost op: 02 april 2016, 20:47 »
Citaat
heeft ie 6 versnellingen?

Nee, niet van het paadje, maar snap de gag.
de CB heeft er 6. Wennen dus aan een keer minder schakelen. ;)
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Mirko

Re: Nieuw alpinist
« Reactie #4 Gepost op: 02 april 2016, 21:38 »
Welkom. Mooie motor heb je gekocht

Ik heb al heel wat motoren gehad dus dat zoeken naar die 6e versnelling dat snap ik heel goed. Daar moest ik ook even aan wennen.
Yamaha XJR 1300

Offline Robin66

Re: Nieuw alpinist
« Reactie #5 Gepost op: 03 april 2016, 08:43 »
Hoi Wilco,

Mooie motor idd, die heeft niet op de bodem van de Noordzee gelegen.

Welkom op het forum, er is hier genoeg te lezen en altijd opbouwende raad bij vragen... Ik hoop je te ontmoeten op de stammtisch.

Vriendelijke groet,
Robin

Offline ddw

Re: Nieuw alpinist
« Reactie #6 Gepost op: 03 april 2016, 09:30 »
Nette fiets en welkom hier.

Dat zoeken naar zijn 6 vond ik niet zo erg, het in zijn 1 zetten voor de bocht (i.p.v. 2) vond ik vervelender.
Ktm 525 exc 2003 supermotard / enduro.

Africa twin RD07a 2000.

Offline Janoe

Re: Nieuw alpinist
« Reactie #7 Gepost op: 03 april 2016, 10:54 »
Welcome to the club. Goed dat je een Transalp hebt gevonden, en een mooie ook! - maar haal eens heel rap die Motorport sticker eraf..  ;D Die lui maken je arm.
Honda Transalp XL650V6

Offline roland65

Re: Nieuw alpinist
« Reactie #8 Gepost op: 03 april 2016, 11:19 »
Welkom hier Wilco en mooie Alp.
Heb precies zo eentje en al jaren plezier van.

Je hebt heel wat Alpjes gehad, en nog steeds, Marien, maar je hebt toch nooit een groene uit 99 gehad?

Offline Oldtimer

Re: Nieuw alpinist
« Reactie #9 Gepost op: 03 april 2016, 14:20 »
hmmmm. kleurenblind dan  :-X
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline wilco1985

Re: Nieuw alpinist
« Reactie #10 Gepost op: 03 april 2016, 19:35 »
Heb precies zo eentje en al jaren plezier van.
aanstaande donderdag hebben we weer een stammtisch in Oost waar je uiteraard als veluwenaar welkom bent....

Bedankt voor het aanbod! Deze week zit helaas al helemaal vol. Zag ook dat er afgelopen zaterdag iets was in Elburg. Was echter te laat thuis om daar eens langs te gaan.


nu rij ik al een tijd geen alp meer maar heeft ie 6 versnellingen? ik dacht 5. of ben ik nu van het paadje af?

De ta heeft er 5 maar ik ben dus gewend aan 6 op de cb600. Die laatste zit veel hoger in toeren in vergelijking hiermee is het alsof je nu met een diesel rijdt.

Ik heb al heel wat motoren gehad dus dat zoeken naar die 6e versnelling dat snap ik heel goed. Daar moest ik ook even aan wennen.
Ja je raakt de tel kwijt bij het schakelen. Kwestie van gewenning.

Welcome to the club. Goed dat je een Transalp hebt gevonden, en een mooie ook! - maar haal eens heel rap die Motorport sticker eraf..  ;D Die lui maken je arm.
Gaat zeker gebeuren! Heb tot nu toe bijna alle sleutelwerk zelf gedaan dus dat zal voor de ta zeker niet anders worden. Heb al een paar puntjes gevonden die ik nog ga aanpakken. De haynes is al onderweg.

Offline roland65

Re: Nieuw alpinist
« Reactie #11 Gepost op: 03 april 2016, 22:11 »
't zal de leeftijd zijn.... ;D

Offline wilco1985

Re: Nieuw alpinist
« Reactie #12 Gepost op: 11 april 2016, 13:21 »
Afgelopen weekend de ta voor het eerst door de blubber getrokken.
Dacht een leuk onverhard paadje gevonden te hebben.
Begin ging prima beetje nat zand en verder weinig spannends.
Later veranderde het in een grote modderpoel met trekker sporen vol water dat was een stuk interessanter.
Ook al probeer je er zo goed mogelijk langs te rijden er komt een moment dat je door zo'n spoor heen moet.
De bagger zat echt overal maar we hebben het overleefd.
Toch een verhaal apart dat offroad rijden met een motor. Voelt onnatuurlijk normaal probeer je op de weg alle bagger te ontwijken en nu zoek je het op ;D

Offline Mirko

Re: Nieuw alpinist
« Reactie #13 Gepost op: 11 april 2016, 20:37 »
Ik snap goed wat je bedoeld, maar ik heb het vaak andersom. Ik heb jaren motorcross gedaan, maar nu doe ik dat al een tijdje niet meer. Ik wil mijn wegmotoren ook niet door de blubber halen. Maar ik heb juist vaak de neiging als ik rijdt om naast de weg te gaan en de blubber op te zoeken.

Je kan met een Alp best off road rijden, maar als je echt door blubbber en mul zand wil zou ik een andere motor kopen.
Yamaha XJR 1300

Offline wilco1985

Re: Nieuw alpinist
« Reactie #14 Gepost op: 20 april 2016, 11:36 »
Klopt veel bagger is hij niet voor. Kwam er wel doorheen maar prettig is anders.
Inmiddels wat hardere zandpaden gepakt en dat gaat prima.
Wel prettig om te weten dat als je wat bagger tegen komt je er toch doorheen kan.
Maar heb ook geen offroad band achter. Meeste aantal kilometers maak je toch op verhard.

Offline wilco1985

Re: Nieuw alpinist
« Reactie #15 Gepost op: 05 september 2017, 12:27 »
Vanmorgen op de alp naar het werk wordt ik in Zwolle opeens achtervolgd door een lid van forum hier.
Die vroeg mij of ik bekend was met het transalp forum? Jazeker alleen post ik er niet te vaak!
Blijkbaar zitten er dus nog meer TA liefhebbers in en rond Zwolle. Leuk die onverwachtse reacties die je krijgt onderweg. We kunnen nog een TA Zwolle rit gaan uitzetten  8)

Gelijk nog maar een paar actie plaatjes van de alp  ;)