Auteur Topic: KAART | Gedetailleerd Nederland  (gelezen 5038 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Janoe

KAART | Gedetailleerd Nederland
« Gepost op: 06 april 2016, 20:23 »
Beste TCN-ers,

Volgens mij is het een foutje, maar met deze app krijg je wel een heeeel gedetailleerde kaart van nederland. Eigenlijk bedoeld voor stembureau's, maar heel handig. Het is de kadasterkaart vermoed ik, maar er staan details op die je nergens anders kan vinden in een normale Google versie. Misschien handig voor een off-road ritje.. onverharde paden en slagbomen staan er namelijk ook op...  8)

Cheers. J
Honda Transalp XL650V6

Offline chaly-dude

Re: KAART | Gedetailleerd Nederland
« Reactie #1 Gepost op: 06 april 2016, 21:35 »
Dat is apart. Zelfs militaire basissen staan zo precies erop dat je de bebouwing kunt zien?! Mag dat?
Transalp XL600v + Honda SS50 (in onderdelen).

Offline jeroen emke

Re: KAART | Gedetailleerd Nederland
« Reactie #2 Gepost op: 06 april 2016, 22:20 »
het is een OpenStreetMap :)
still no angel found who flies at the same speed

Offline scrambler

Re: KAART | Gedetailleerd Nederland
« Reactie #3 Gepost op: 07 april 2016, 09:08 »
Is inderdaad een Open Street Map. Deze wordt continu aangepast door gebruikers en is daarom veel gedetailleerder dan de officiële
kaarten die gewone gps'en gebruiken. Ook bruikbaar in gps-toestellen trouwens , in plaats van City Navigator bij Garmin bv.

Offline downunder

Re: KAART | Gedetailleerd Nederland
« Reactie #4 Gepost op: 07 april 2016, 09:35 »
wordt ook gebruikt in Osmand navigatie zover ik weet, inderdaad zijn die kaarten erg gedetailleerd  :)

Offline Janoe

Re: KAART | Gedetailleerd Nederland
« Reactie #5 Gepost op: 07 april 2016, 10:51 »
Is inderdaad een Open Street Map. Deze wordt continu aangepast door gebruikers en is daarom veel gedetailleerder dan de officiële
kaarten die gewone gps'en gebruiken. Ook bruikbaar in gps-toestellen trouwens , in plaats van City Navigator bij Garmin bv.

Wel bijzonder dat er dan veel kadastrale informatie in verwerkt is, zoals militaire- en industriële complexen.. Wel bruikbaar voor het uitzetten van ritjes, niet? Kan ik die kaart in de Garmin draaien? Zo ja, hoe?
Honda Transalp XL650V6

Offline scrambler

Re: KAART | Gedetailleerd Nederland
« Reactie #6 Gepost op: 07 april 2016, 11:59 »
Kan je opzoeken in gps bv dit    forumhttp://hikingadvisor.be/forum/topic/how-to-garmin-gps-gratis-kaarten/

Offline JanO

Re: KAART | Gedetailleerd Nederland
« Reactie #7 Gepost op: 07 april 2016, 12:52 »
Volgens mij heeft Mr.GPS. Hans Vaessen een filmpje over gemaakt   OSM ,heb goede ervaring mee. Zeer actueel,wordt maandelijks ververst.
RWS werkt met Osmand ( kaart OSM) dan staan de wegen in aanleg ook vermeldt

Offline len_tour

Re: KAART | Gedetailleerd Nederland
« Reactie #8 Gepost op: 07 april 2016, 14:34 »
http://garmin.openstreetmap.nl/

Je moet de bestanden die je download even een duidelijke naam geven en dan in basecamp zetten. Heel simpel allemaal!
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Offline JanO

Re: KAART | Gedetailleerd Nederland
« Reactie #9 Gepost op: 07 april 2016, 22:56 »
Wat weten ze niet van je......