Techniek > Honda Transalp

Fuse box (wat mist er?) en hoe beveilig ik die. En vraagje over 12v aansluiting

(1/4) > >>

zenfox:
Hola,

Gisteren heb ik langzaam maar zeker mijn motor voor de eerste keer uit elkaar gehaald.
Ik wil namelijk een 12v aansluiting aansluiten. Tijdens dit avontuur heb ik ook de fuse box los gemaakt.
Dit ging nogal stroef en toen hij eindelijk open was hoorde ik twee dingen naar beneden vallen. Die zitten nu ergens in mijn motor.
Nu is de vraag, wat ontbreekt er? (zie foto) Alles werkt nog steeds. Het kapje zit wel een stuk losser.

Ook wil ik dit kapje wat beter beveiligen. Zodat je het er niet zo makkelijk af krijgt. Ik dacht om er gewoon een schroef doorheen te jassen. Of anders een gaatje boren en er een slotje doorheen hangen. Maar misschien heeft hier iemand al wel de geniale oplossing?

Tot slot las ik dat je het beste één punt v/d de 12v aansluiting op het licht kunt aansluiten. Dit ivm het leeglopen van je accu. Maar waar zit de licht unit. En welke moet ik precies hebben? Op de 12v aansluiting die ik gekocht heb zit een aan/uit knop en heeft z'n eigen zekering. Mocht dat nog uitmaken.

Vriendelijke groet,
Joris

Joost:
Is wat je hoorde vallen niet wat plastic (zoals die lipjes die het dekseltje op z'n plaats houden) wat is afgebroken?

Ik heb mijn 12V aansluiting op het contact geschakeld zodat je niet persee het licht hoeft aan te doen om bijv. je band op te pompen, wellicht is dat een idee? Ik heb dit overigens wel met een relais gedaan. In je werkplaatshandboek kun je in het schema zien welke draad je moet hebben.

downunder:
Misschien een reservezekering die is gevallen. Soms zitten ze heel los in het plastic geklemd.

Mirko:
Wat je mist zijn de reservezekeringen. Je kan zien of er aansluitingen onder zitten of niet. Acculader rechtstreeks op de accu. Als je een 12v aansluiting bedoeld dan over het contact. Anders loopt je accu leeg.

zenfox:

--- Citaat van: Joost op 07 april 2016, 14:32 ---Is wat je hoorde vallen niet wat plastic (zoals die lipjes die het dekseltje op z'n plaats houden) wat is afgebroken?

--- Einde van citaat ---

Je bedoelt wat hier (zie foto) normaal hoort te zitten? Het ziet er in ieder geval niet afgebroken uit. Is dit onderdeel te koop of te vervangen met iets?

Ik kwam er net achter dat er gewoon aan de binnenkant van mijn fuse box een stickertje zit waarop staat welke zekering waar hoort. ;D
Ik mis dus inderdaad wat reserve zekeringen.


--- Citaat van: Mirko op 07 april 2016, 21:30 ---Acculader rechtstreeks op de accu. Als je een 12v aansluiting bedoeld dan over het contact. Anders loopt je accu leeg.

--- Einde van citaat ---

Ik bedoel inderdaad een 12v aansluiting. ;D

Thanks for the replies!

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View