Auteur Topic: (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.  (gelezen 42880 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline LJ

Re: (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.
« Reactie #150 Gepost op: 21 december 2016, 03:47 »
Zijn de verlaagde voetsteunen nog te koop?
Wie langzaam rijd komt nooit op tijd

Offline PimW

Re: (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.
« Reactie #151 Gepost op: 21 december 2016, 12:31 »
Zal even kijken, volgens mij heb ik nog één set om af te maken maar daar miste ik een onderdeeltje van.


Offline LJ

Re: (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.
« Reactie #152 Gepost op: 21 december 2016, 15:36 »
Kijk aan. Hoeveel lager dan standaard zijn ze? En ook passend op een AT van '96?
Wie langzaam rijd komt nooit op tijd

Offline PimW

Re: (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.
« Reactie #153 Gepost op: 21 december 2016, 15:52 »
Ze passen op alle oude Twins en zijn 35mm lager dan origineel. Echter, ze zijn ook een stuk breder en langer (110x60mm).

Voor een nieuwe versie wilde ik de verlaagde steunen inkorten omdat ik hoor dat je erg snel aan de grond zit.
Ik kijk na de kerst even wat ik doe, misschien grijp ik het aan om een nieuwe verbeterde versie verlaagde steunen te ontwerpen die ook goed op de nieuwe Twin passen. Het huidige ontwerp  past namelijk bijna.

Offline LJ

Re: (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.
« Reactie #154 Gepost op: 21 december 2016, 17:23 »
Ok, ik hoor het wel. Wat is de prijs? Ik heb iniedergeval interesse!
Wie langzaam rijd komt nooit op tijd

Offline PimW

Re: (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.
« Reactie #155 Gepost op: 21 december 2016, 17:25 »
Dat was vorige serie 60,- per set, zal dat opnieuw berekenen als ik veranderingen maak maar zal wel gelijk blijven denk ik.

Offline The Headless Horseman

Re: (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.
« Reactie #156 Gepost op: 21 december 2016, 18:56 »
Oh oeps, vergeten te melden hier Pim  :-[

Met de Snertrit pas heb ik gereden met de verlaagde steunen en dat ging eigenlijk probleemloos! Nou ging het, vanwege de lage temperaturen & hier en daar nog witte wegdek, uiteraard niet superhard, dus ook geen grote hellingshoeken kunnen maken, maar ik heb iig nog niet aan de grond gezeten.

Wél merkte ik dat als je een voet aan de grond wilt zetten dat je bést ver naar buiten moet met je been  :)

Ietsje smaller in de breedte zou volgens mij makkelijk kunnen zónder in te leveren op comfort.

Géén kramp in de heupen of stijve knieën gehad, dus ik ben tevreden met mijn verlaagde setje  8)

Grtz,
René
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline PimW

Re: (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.
« Reactie #157 Gepost op: 21 december 2016, 19:17 »
Super René dat klinkt goed.

Je moet inderdaad een beetje met beleid je voet weg zetten, maar ik heb dat mezelf al een tijd terug aangeleerd nadat mijn broek bij het opstappen eens achter het steppie is blijven haken ;D Ik heb ook wat kortere pootjes dus ik zet ze altijd voor/achter het steppie.

Maar wat je zegt, ze mogen best iets minder breed uitsteken. Ik wil daarnaast ook de breedte van het scharnierpunt iets aanpassen zodat ze wat gemakkelijker monteren en als ik een kleine aanpassing doe kunnen ze ook zo op de 1000.

Nu nog ff druk, kom er komende week nog wel ff op terug :)

Offline LJ

Re: (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.
« Reactie #158 Gepost op: 04 januari 2017, 11:05 »
Nog nieuws over de stepjes?  8)
Wie langzaam rijd komt nooit op tijd

Offline PimW

Re: (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.
« Reactie #159 Gepost op: 04 januari 2017, 13:35 »
Gister even naar gekeken, ik mis voor het laatste setje een onderdeel (ze hebben te weinig gesneden of ik ben het kwijt geraakt). Om die ene bij te laten maken word me te duur (~ 20 euro).

Ik wil dan dus eigenlijk meteen meer maken, maar dan moet ik de voetsteunen wel weer kwijt kunnen. Alternatief is even wachten tot ik weer rvs moet snijden en dan dat ene onderdeeltje erbij plakken.

Het is mogelijk om verlaagde steunen te maken die ook de nieuwe Twin passen, maar ik weet niet of er voldoende markt voor is en wat ik spannender vind is én een serie voetsteunen op te zetten én carterbakken maken. Tijd heb ik niet zoveel om te bouwen maar de onderdelen moeten wel meteen afgetikt worden door moi ;D

Offline LJ

Re: (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.
« Reactie #160 Gepost op: 05 januari 2017, 18:11 »
Ai dat is jammer... Dan nog maar even verderzoeken.
Wie langzaam rijd komt nooit op tijd

Offline PimW

Re: (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.
« Reactie #161 Gepost op: 06 maart 2017, 22:37 »
Alle voetsteunen zijn weg en ik hoop iedereen tevreden, anders weten jullie me wel te vinden ;D

Mocht er nog animo voor zijn dan kan ik in de toekomst misschien wel weer een paar sets maken maar voorlopig staat er even niets op de planning.

Mag wat mij betreft een slot op dit topic.