Auteur Topic: (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.  (gelezen 42881 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline PimW

Re: (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.
« Reactie #30 Gepost op: 11 mei 2016, 18:07 »
Eind volgende week/begin de week erop hoop ik twee setjes klaar te hebben. Een op normale hoogte en een verlaagde set.

Ik moet wat tooling maken voor het buigwerk en het lassen maar ik ben er vrij zeker van dat dat wel goedkomt. :)

Ik zal jullie nog even in spanning houden wbt de prijs tot ik fotos heb ;D

Offline stijnstijn

Re: (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.
« Reactie #31 Gepost op: 11 mei 2016, 21:47 »
We wachten geduldig af! :D
Honda XL600V Transalp '96

Offline PimW

Re: (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.
« Reactie #32 Gepost op: 12 mei 2016, 12:03 »
Ik ook, altijd spannend om erachter te komen of alles goed in elkaar zit en doet wat ik denk dat het zal doen ;D

Offline Joxer

Re: (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.
« Reactie #33 Gepost op: 13 mei 2016, 13:06 »
Je mag mij ook op de lijst zetten voor een verlaagd exemplaar voor een TA 650!
Ik merk dat op de hele termijn toch wat last krijg in de knietjes...

Offline PimW

Re: (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.
« Reactie #34 Gepost op: 13 mei 2016, 15:50 »
Komt goed :)

Offline PH-ADW

Re: (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.
« Reactie #35 Gepost op: 15 mei 2016, 13:10 »
Het  "forum lid" kan vertellen dat de 4 cm lagere voetsteunen heel goed bevallen.  ;D 8)     Waarvoor super bedankt Pim !
Wat je wel merkt, is dat het prettig is als dan de pookjes op het schakelpedaal en rempedaal ook iets langer, of breder ( maar net zoals je het leest ) worden.  De voetsteunen komen namelijk wel een klein beetje naar buiten.   ( althans deze prototypes ).

Je rem en schakel pedaal moeten wel verzet worden.  Ik heb dat bij Motorbanden Service Alphen gedaan, met hulp van Rob. Want het was best even een priegel werkje met het afstellen van de rem schakelaar en de 2 veren die de boel op de juiste plek houden.
Maar het rijdt zo fijn, dat dat zeker opweegt tegen het grotere comfort.

Groet, 
"het forum lid" /  proefkonijn    ;D     

Ervaring is de kennis die je in staat stelt een fout te herkennen als je hem nog een keer maakt.

Offline PimW

Re: (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.
« Reactie #36 Gepost op: 15 mei 2016, 16:32 »
Dat eerste setje is inderdaad wat meer naar buiten gekomen, ik hoop daar met deze sets wat afstand van afgensoept te hebben.
Maar hoe je het ook wendt of keert, de steunen komen iets naar buiten.

Dat is inderdaad wat ik met de prototypen wil bekijken.

Ik heb voor het rempedaal al gedacht aan een plaatje dat je over de rempedaal schroeft om zo het oppervlak te vergroten dat je met de laars bedient. Voor de schakelpook word dat wat lastiger, een verlengd exemplaar maken zou het mooiste zijn maar dan moet ik een economische manier vinden om die splines in het klemstuk te maken.

Even afwachten nog :)

Offline Oldtimer

Re: (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.
« Reactie #37 Gepost op: 15 mei 2016, 18:41 »
Citaat
Ik heb voor het rempedaal al gedacht aan een plaatje

Ik heb zo'n rempedaal plaatje Pim,
Zal er een foto van maken.
Lijkt uit een stuk en gebogen.

Schakelpookje is inklapbaar, maar zou voor mij niet groter hoeven.
Maar je zou een stuk kunnen maken wat over het pookje zelf past en de basis laten zoals hij is.
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline PimW

Re: (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.
« Reactie #38 Gepost op: 20 mei 2016, 20:17 »


Een deel vab de onderdelen, goed voor een set op originele hoogte en verlaagd [emoji16]

Offline PimW

Re: (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.
« Reactie #39 Gepost op: 21 mei 2016, 21:45 »






Binnenkort meer ;D

Offline Freutel

Re: (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.
« Reactie #40 Gepost op: 21 mei 2016, 22:23 »
Ik vind het er goed uit zien. Had je nog problemen met het buigen van de getande plaatjes of viel dat mee. Geen knik vorming o.i.d.?
Ben nieuwsgierig of je zelf iets gemaakt hebt om de plaatjes goed te kunnen buigen. De plaatjes heb je laten snijden? met Laser/water?
Ik heb vroeger wel eens wat gedaan met laserlassen en snijden vandaar mijn interesse... leuk om te zien hoor. Ik heb ook een wtb achtergrond maar qua werk in een heel  andere hoek terecht gekomen. Daarom heb ik nu misschien ook weer een brommert.... ;-)
Succes met je project en ik hoor graag wanneer mijn verlaagde setje klaar is!


Transalp xl600 v (PD06) 1987

Offline PimW

Re: (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.
« Reactie #41 Gepost op: 21 mei 2016, 22:33 »
Ik heb een assortiment blokken aluminium, koper en staal waarmee ik ze in de bankschroef kan klemmen en stuk voor stuk kan zetten.

Klinkt heel mooi maar dat gaat gewoon met de hand ;D
Knikken ook geen last van zolang je het goed ondersteund.

Het is inderdaad lasergesneden (water snijden ze bij dit bedrijf pas mee vanaf 7mm dikte geloof ik). Ik zit echt op het laatste pufje argon dus veel meer dan hechten doe ik niet. Moet nog wat strip hebben voor de aanslag en dan kijken of ik een paar setjes kan bouwen  :)
« Laatst bewerkt op: 21 mei 2016, 22:38 door PimW »

Offline The Headless Horseman

Re: (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.
« Reactie #42 Gepost op: 22 mei 2016, 08:56 »
Wat mooi  8)
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline Freutel

Re: (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.
« Reactie #43 Gepost op: 22 mei 2016, 09:08 »
Das voor de eerste aantallen dan wel de beste oplossing en gewoon functioneel. En gezien de fotoos is het buigwerk netjes gelukt.
Transalp xl600 v (PD06) 1987

Offline Brombeer

Re: (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.
« Reactie #44 Gepost op: 22 mei 2016, 10:01 »

Impressive..  8)


Het ziet er zo eenvoudig uit, maar als je alle handelingen optelt tot veilig je je voet erop kunt zet zetten, val je waarschijnlijk van je stoel!  :-X
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline ChristianG

Re: (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.
« Reactie #45 Gepost op: 22 mei 2016, 11:05 »
Erg gaaf!

Zet mij maar op de lijst voor de standaard versie 8)
Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color
https://www.instagram.com/dutch_driver/

Offline robbing

Re: (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.
« Reactie #46 Gepost op: 22 mei 2016, 11:36 »
Ziet er goed uit Pim.

17 juni ga ik naar Noorwegen heb je voor die tijd wat setjes klaar denk je?
Honda Africa Twin CRF1000L CRF Rally

Offline stijnstijn

Re: (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.
« Reactie #47 Gepost op: 22 mei 2016, 14:36 »
Zodra de prijzen enzo bekend zijn ben ik ook wel in voor een verlaagd setje!
Honda XL600V Transalp '96

Offline PimW

Re: (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.
« Reactie #48 Gepost op: 22 mei 2016, 16:52 »
Impressive..  8)


Het ziet er zo eenvoudig uit, maar als je alle handelingen optelt tot veilig je je voet erop kunt zet zetten, val je waarschijnlijk van je stoel!  :-X

Tenks, ook van de rest  :)

Het scheelt dat de machine op mijn bijbaantje de laatste tijd redelijk stabiel loopt, ds ik heb ook daar wat uren in het ontwerpen kunnen steken.  ;D
Maar al met al, van eerste metingen tot deze tekeningen gaat er meer tijd in zitten dan je (ik) denkt.  Ik heb een paar simulaties gedaan equivalent aan een vent van 600kg staand op de steppies en dat zit tot zover goed.

Voor er iets de deur uit gaat ga ik er ook zelf even een rondje mee rijden. C:-)

Zal eerlijk toegeven dat ik ook zeer tevreden ben over het resultaat so-far (ze liggen momenteel thuis op tafel te pronken).  ;D

Wat betreft de kosten kom ik nu op 60 euro per set en hoewel dat onder voorbehoud is verwacht ik niet dat ik nog voor verassingen kom te staan.
Ik ga zsm weer verder maar het hangt een beetje af van hoe de week verloopt en of ik tijd kan maken om weer een paar uur de werkplaats in te duiken. 

Offline Arjen

Re: (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.
« Reactie #49 Gepost op: 02 juni 2016, 13:31 »
Hey Pim, ziet er superstrak uit!

Heb hier nog eens zitten meten... Ik sta op de lijst voor normale, maar als het geen problemen oplevert kan je voor mij  30mm verlaagde maken (ipv standaard?)
“Never Stop Exploring”

Offline PimW

Re: (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.
« Reactie #50 Gepost op: 02 juni 2016, 13:49 »
Wat mij betreft prima, maar volgens mij kwamen de verlaagde op ~35mm lager dan origineel.

Zal het nog eens meten tov een originele steun. Ga er binnenkort mee verder, vanmiddag een fles gas halen en ik ben nog opzoek naar een strip rvs.
De kuip van de Dominator heeft nu even voorrang ivm de keuring.

Houd jullie op de hoogte.

Offline voorstad

Re: (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.
« Reactie #51 Gepost op: 02 juni 2016, 14:16 »
Ik denk dat Arjen ook niet zo'n haast heeft  :angel: of ben je al bijna klaar met je opbouw?

Ik wacht in spanning af Pim, succes!

PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....

Offline voorstad

Re: (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.
« Reactie #52 Gepost op: 02 juni 2016, 14:41 »
Pim, ken jij deze UK collega?

 link
PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....

Offline PimW

Re: (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.
« Reactie #53 Gepost op: 02 juni 2016, 16:55 »
Nope die was ik nog niet tegengekomen :P Zien er ook niet verkeerd uit, maar ik hoop/denk dat die van mij mooier worden ;D

Ik heb inmiddels gas maar ik moet wat rvs strip vinden en dan even rustig aan de gang. Ik zit ook even met de uitlijning van de steunen want ik weet zeker dat de schetsplaten op mijn motor krom zijn, maar van mijn tweede setje weet ik het niet zeker.
Dus misschien moet ik even een setje passen op een andere motor om zeker te zijn dat alles recht zit.

De Domi is dit weekend ook wel weer klaar, de plamuur is droog en schuurpapier ligt klaar. Het regent alleen enorm dus ik weet niet of ik vanavond nog zin heb om heen te fietsen ;D

Offline Brombeer

Re: (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.
« Reactie #54 Gepost op: 02 juni 2016, 22:36 »
..de Dominator heeft nu even voorrang ivm de keuring.

De keuring?  ::)

..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline PimW

Re: (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.
« Reactie #55 Gepost op: 03 juni 2016, 00:28 »
Ding is duuts dus moet langs voor TUV

Offline PimW

Re: (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.
« Reactie #56 Gepost op: 27 juni 2016, 12:01 »
Lang stil geweest hier!

Ik heb de laatste weken geen tijd gehad voor dit project en ben de komende twee weken nog behoorlijk druk. Eerst studie en tussendoor ook de vakantie voorbereiden.

''Gelukkig'' ga ik dit jaar maar kort weg dus er blijft genoeg tijd over om alles af te maken. Mijn plan is om één setje te bouwen voor ik vertrek en ze op mijn eigen motor te schroeven en ze in Spanje te testen.

Zodra ik dan terug ben kan ik de rest af maken en eventueel aanpassingen doen nav mijn ervaringen.

Ik ga ook een fork-brace testen dus wie weet.

Offline The Headless Horseman

Re: (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.
« Reactie #57 Gepost op: 27 juni 2016, 13:20 »
Kan ik me nog melden voor een setje voetsteunen Pim?
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline PimW

Re: (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.
« Reactie #58 Gepost op: 27 juni 2016, 13:24 »
Verlaagd of normale hoogte?

Offline The Headless Horseman

Re: (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.
« Reactie #59 Gepost op: 27 juni 2016, 18:59 »
Verlaagde maar doen  :) Motor is al wel wat verlaagd, maar we gaan er (meestal  ;)) niet heel plat mee, dus moet wel lukken kwa grondspeling gok ik  8)
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS