Gekoppelde gebeurtenissen

  • Bloesemrit Zondag 24 april , Gorinchem: 24 april 2016

Auteur Topic: 2016 Bloesemrit Zondag 24 april Meerij afspraken en reacties enz, enz  (gelezen 9391 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Martin Visser

Deze rit start in Gorinchem bij de Macdonalds aan de Franklinweg 3.
we gaan op ons gemak over de dijken en door de appel en perengaarden van de Betuwe.
De route voert ons langs de Marienwaard en op de lunchlokatie trankteert de TCN jullie op een pannenkoek uit het vuistje.
Door de organisator gebakken...
Dus geef je op zodat ik weet hoeveel beslag ik moet maken.
De route is ongeveer 125 km lang en eindigt in Arkel.

De gps bestanden zijn verstuurd naar de webmaster...

http://transalpclub.nl/activiteiten/activiteiten-historisch-overzicht/evenement/31-pannenkoeken-bloesemrit

groet, Martin
« Laatst bewerkt op: 09 april 2016, 09:06 door varaderohuibje »

Offline The Headless Horseman

Klinkt weer goed Martin  :). Ga proberen mee te gaan  8)
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline ddw

Ik heb de route vandaag even gereden. Vooral omdat ik er waarschijnlijk niet bij kan zijn volgende week en nu wel even tijd over had.

Erg leuke route! Ik kan best vaker die kant op rijden. Verder zal ik niet teveel vertellen, dat gaan jullie zelf maar zien  [emoji6]
Ik hoop wel dat jullie minder regen en hagel hebben, meer gezelligheid lukt ongetwijfeld wel.
Ktm 525 exc 2003 supermotard / enduro.

Africa twin RD07a 2000.

Offline GSApaul

Jammer dat dit soort ritten steeds op een zondag gepland worden.
Zondag is echt een dag voor de familie om dan een toertje met de fiets of auto te maken.
Wanneer het een mooie dag is zal je meer op het overige verkeer moeten letten dan dat je zou kunnen genieten van de bloesem.
Als ik een rit als deze ga rijden zal dat zeker op een andere dag dan zondag zijn.

Offline Arjen

Jammer dat dit soort ritten steeds op een zondag gepland worden.
Zondag is echt een dag voor de familie om dan een toertje met de fiets of auto te maken.
Wanneer het een mooie dag is zal je meer op het overige verkeer moeten letten dan dat je zou kunnen genieten van de bloesem.
Als ik een rit als deze ga rijden zal dat zeker op een andere dag dan zondag zijn.

De enige andere toepasselijke dag is zaterdag, omdat velen gewoon werken van maandag t/m vrijdag. Ik denk dat een zaterdag voor veel meer mensen een no-go is omdat die dag meestal in het teken staat van boodschappen, voetbalclubs en verplicht shoppen in de stad.

Op zondag is de (meeste) keet dicht, dus ik denk ook prima dag om te toeren op de motor. Onze toeruitzetters kennende zullen er meer dan genoeg rustige wegen in zitten en anders maar iets rustiger aan :)
“Never Stop Exploring”

Offline xrvtuur

Zullen we trouwens zondag weinig last van hebben, regenpakken aan en sneeuwkettingen om
Wanneer komt die rit hier op het forum, ik moet nog eens zien dat ik die in mijn nieuwe tomtom krijg
Varadero SD02  2004

Offline ddw

Routebestand staat onder het linkje in de openingspost
Ktm 525 exc 2003 supermotard / enduro.

Africa twin RD07a 2000.

Offline xrvtuur

Zal wel aan mij liggen dan maar ik kan het niet vinden
Varadero SD02  2004

Offline ChristianG

Zal wel aan mij liggen dan maar ik kan het niet vinden

Kon het ook niet vinden, en toen zag ik dat ik opnieuw moest inloggen :o
Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color
https://www.instagram.com/dutch_driver/

Offline xrvtuur

Oke, bedankt, ja dat helpt idd. Dat kan wel wat duidelijker
Varadero SD02  2004

Offline xrvtuur

Zijn er nog mensen die op de route vlissingen, bergen op zoom, roosendaal, moerdijk ergens aanpikken?
Varadero SD02  2004

Offline Cas

Zijn er nog mensen die op de route vlissingen, bergen op zoom, roosendaal, moerdijk ergens aanpikken?
Ik heb wel zin om mee te gaan vanuit Roosendaal, lijkt me een hele mooie tocht als het weer meezit. Ik heb echter zondag een verjaardag in Brussel en moet even kijken of ik daar onderuit kan komen.
Overigens niet via Moerdijk maar via Breda naar Gorinchem rijden, vanuit Roosendaal in ieder geval.
« Laatst bewerkt op: 20 april 2016, 14:07 door Cas »
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline xrvtuur

Brussel daar moet je helemaal niet zijn man als je pannekoeken kan eten bij Flipje
Varadero SD02  2004

Offline Cas

Brussel daar moet je helemaal niet zijn man als je pannekoeken kan eten bij Flipje
Ik ga de rit niet rijden voor de pannenkoeken, in Brussel weten ze ook wat lekker is :P
Maar ik ga het punt donderdag voorleggen aan mijn wederhelft voordat ik mijn helm afzet :angel:
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline xrvtuur

das mooi dan eet ik jouw pannekoek wel op ;), maar mocht je gaan dan pik ik je desgewenst wel op in Roosendaal
Varadero SD02  2004

Offline Leon

Goeiedag clubdames en heren,

Zijn er ook deelnemers die vanuit limburg naar de bloesemrit gaan? Altijd leuker om met meerdere erna toe te rijden.
Ik vertrek zelf uit Weert.

Groeten Leon

Offline Cas

das mooi dan eet ik jouw pannekoek wel op
Nu niet meteen gaan overdrijven Arthur >:(
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline Cor van leeuwen

kan iemand nog 1 keer stap voor stap uitleggen hoe ik aan het gps bestand kom voor bloesemrit aanstaande zondag. gr . cor
Ik zit nu op de motor

Offline ChristianG

Staat op de site: https://transalpclub.nl/activiteiten/activiteiten-historisch-overzicht/evenement/31-pannenkoeken-bloesemrit

Tussen het google kaartje en de mensen die gaan, daar staat een link. Je moet wel inloggen om het te zien.
Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color
https://www.instagram.com/dutch_driver/

Offline Cor van leeuwen

 Het is gelukt ChristianG ik was vergeten om in te loggen.  :-[
Ik zit nu op de motor

Offline MartinW

Aangemeld, regenpak en thermo ondergoed liggen vast klaar.

Offline The Headless Horseman

Ga het helaas niet redden morgen  :-[. Veel plezier gewenst aan diegenen die wel gaan  8)
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline xrvtuur

bedankt Rene. ik kom voor de helft, mevrouw xrvtuur vind het te koud.
Varadero SD02  2004

Offline Martin Visser

De flipje jam staat in de auto. Het spek is gesneden en om de traditie maar in ere te houden zal ik morgen ook warme chocomel maken.
We zullen morgen wel zien wat het weer doet.

Groeten en tot morgenochtend.
De koffie is van de club morgen bij het startpunt.
De pannenkoeken komen uit het jubileumpotje.
Wat een dijk van een meid hebben we toch als penningmeester :) :) :)

Offline robgoesdakar

Zo, weer thuis na een hele mooi rit.
Lekker gereden, en slecht een enkele bui mee gemaakt.

Uiteraard heerlijke pannenkoeken die er in gingen als....... (pannen)koek....
Warme chocolademelk erbij om de koude handen even op te warmen en weer door voor het laatste stukje.

Martin (en companen) bedankt voor het bakken en regelen van alles......
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.



Meer dan alleen banden ;)

Offline MartinW

Heerlijke rit over mooie Hollandse dijken en de bijbehorende Hollandse luchten :) Dank aan Martin en de (pannen)koekenbakkers voor de lekkere lunch  :P

Offline V-Twin

Inderdaad mooie rit, sommige stukken kwamen me bekend voor van de snertrit maar dat is wat mij betreft geen probleem. Mooie omgeving, ander jaargetijde, heerlijke bochten en heerlijke pannenkoeken. Altijd weer mooi te zien en mee te maken hoe Martin weer zaken weet regelen, inclusief "keukenpersoneel". Bedankt voor alle goede zorgen.

Offline xrvtuur

zo ook weer thuis na 409 km, het weer viel 100% mee, over hele dag twee buitjes. mijn nieuwe tomtom rider was het twee keer niet eens met de route, nog eens kijken hoe ik dat tijdens het rijden op moet lossen want nu bleef hij me steeds terug sturen. Martin bedankt voor de mooie route en de heerlijke pannenkoeken, en uiteraard je "personeel" ook bedankt,  leuk zo onderweg.
Varadero SD02  2004

Offline Johnvl

Wind, regen, kou, hagel en ik trek mijn regenpakje maar aan.  :o
Mooie rit die ik in de zomer nog wel een keer ga rijden.   :angel:
Er was geen  C:-) te zien dus was ik bestemmingsverkeer (2x zelfs  :-X ). Lekker rustig op mijn gemakje de route gereden.
Op een gegeven moment dacht ik, ik heb de pannenkoeken tent gemist, maar die was duidelijk op de route en zeker niet te missen.
En die smaakten goed!  :P  ;D

Mijn handverwarming nog eventjes op stand 3 gehad. En de termo kleding ook geen overbodige luxe. 

Op de terugweg "snelweg vermijden" gebruikt en via Wijk bij Duurstede richting Keistad. Stukje route weer terug in tegengestelde richting, dan zie je die ook van de anderenkant.  ;D
 
Kort filmpje:
https://youtu.be/tMOIKKzkQYo

Meer foto's op mijn FB pagina:
https://www.facebook.com/john.vanleijenhorst/media_set?set=a.10204930592663965.1073741890.1815143798&type=3&pnref=story

« Laatst bewerkt op: 24 april 2016, 21:14 door Johnvl »
JohnvL

John, je filmpje staat privé, dus niemand buiten jij zelf kan het bekijken.
Als je wil dat enkel mensen kijken die de URL hebben moet je het op verborgen zetten.
Succes