Techniek > Honda Transalp

Welke banden zal ik nemen.

(1/8) > >>

eerde jan:
Ik ben bijna toe aan een nieuwe achterband voor mijn alp.
Er zit nou een metzeler tourance exp onder en die heeft het 10000km volgehouden.
Maar nou weet ik niet wat voor band ik zal kiezen.
Opzich rijd ik met deze alp altijd op de weg, alleen vind ik b.v de michelin anakee 3 niet mooi voor de looks.
Ik wil dus een band die stoer lijkt en ook nog eens goed rijd, en als ik dan perongeluk  ;) een zandpad tegen kom dan wil ik hem ook kunnen nemen.
Ik zit te kijken naar de heidenau k60, maar ik zie b.v ook de metzeler karoo 3 alleen weet ik niet hoe hoog die noppen zijn.

Onder mijn andere alp zit voor de tkc 80 die mij de noppen te hoog heeft voor op de weg, en achter zit de michelin t63 die mij de noppen ook net wat te hoog heeft.
Opzich zijn die hoge noppen geen probleem alleen verlies ik er toch te snel grip mee op de gewone weg.

Wie kan mij (iets) verder helpen. 8)

TransAlpGhost:
De k60 scout is een fijne band hoor. Ik rij  nu met de Conti trail attack 2. Van wege het voornamelijk asfalt rijden ben ik even van de scout af. Ik moet er in de bochten nog steeds aanwennen dat ik nog sneller ( of eigenlijk eerder) plat kan.

k60scout lijkt vooral het verbruik wat te verhogen. Maar ik heb ze dan ook wel op gereden. Is echt een leuk bandje. Als je meer grip wilt en het niet hoeft te laten is de snowtex nog wat zachter. De grip is dan echt goed. De slijtage is wel wat sneller.

Succes met de keuze

Ps de K60 had wat meer negatieve recenetjes.  En die heb ik nooit getest (er zijn dus drie versies. De K60+(scout+(snowtex) )

The Headless Horseman:
Heb de Karoo 3 op de GS zitten en die bevallen mij best  :). Op de 2e Alp trouwens T63's en die bevallen ook erg goed  8)

PimW:
Ik heb achter een shinko trailmaster e700, zit er nu 13.000 onder ongeveer en komt wel in de buurt voor vervangen.

Ben ik ook wel tevreden over, maar weet niet hoe de leverbaarheid van die banden in Nederland is.

eerde jan:

--- Citaat van: The Headless Horseman op 10 april 2016, 17:31 ---Heb de Karoo 3 op de GS zitten en die bevallen mij best  :). Op de 2e Alp trouwens T63's en die bevallen ook erg goed  8)

--- Einde van citaat ---

zit je dan niet met veel gripp verlies als je wel eens lekker scheuren wil?
Met name als ik naar de eiffel ga ofzo dan zie ik wat tegen die band op, of valt dat mee?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View