Techniek > Honda Transalp
Probleem met aandrijving alp650
Nick82:
Hallo allemaal,
Ik zit met het volgende ik heb alp650 en de laatste tijd begint de aandrijving steeds meer te hakken en onregelmatig te worden. De aandrijving begint ook meer te rammelen op dit moment en ben bang dat er iets vast slaat dus motor staat nu in de schuur. motor zelf schakelt en rijd verder prima. Ik heb er een filmpje van gemaakt zodat jullie een wat beter beeld ervan kunnen krijgen. "Let niet op hoe het gefilmd is. Alvast bedankt voor het meedenken.
Film: http://www.youtube.com/watch?v=5S1_n8TBrvQ
Groetjes Nick
xrvtuur:
Als smeren en afstellen niet meer helpt wordt het tijd voor een nieuw kettingsetje
Nick82:
Dit kettingsetje zit er nu 20.000 op maar zit nog lang niet aan zijn maximale afstelling. Hij klinkt op het filmpje een beetje droog omdat ik hem opnieuw moet invetten.
PimW:
Dat filmpje is met motor in versnelling en stationair toerental (gas dicht)?
Dat zal sowieso een beetje bokkig lopen.
Mijn ketting ligt er nu 23.000km om (Tsubaki met JT tandwielen) en heeft een paar stroeve schakels die ik ook met schoonmaken niet meer goed loskrijg. Onder het rijden bij bepaalde snelheid hoor ik dat ook tikken.
Tijd voor een nieuw setje in mijn geval.
Je kunt even de ketting controleren op juiste spanning, goed schoonmaken en nieuw in het vet zetten.
Overigens, hoe defineer jij maximale afstelling? Dat stickertje op je achterbrug is geen indicatie. Even je ketting in het midden omhoog drukken naar de achterbrug toe en op de achterkant van het achtertandwiel kijken hoever je de schakels van het tandwiel kunt trekken. Als dat meer dan een paar mm is, is je ketting op.
Als je tandwielen verslijten krijgen ze een haaientand profiel, daar loopt de ketting ook niet mooier op rond. Kun je ook even controleren.
robgoesdakar:
KMstanden en de 'indicatie sticker' zeggen niets.
Dingen om nu even te controleren :
1) hoe ziet je voortandwiel er uit ? (Foto)
2) kun je de ketting aan de achterkant van het achtertandwiel van de tanden af trekken ?
3) zoals al hierboven beschreven, kijk even of er schakels in een stand blijven 'hangen' m.a.w. te vast zitten.
4) ketting spanning... hoe staat het, en hoe meet jij ?
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
Naar de volledige versie