Techniek > Honda Transalp

Kabelboom splitsen?

(1/2) > >>

downunder:
Beste mensen

Vraag over de kabelboom bij het gewei. Ben druk doende om een andere kapje met koplamp te plaatsen samen met een klein digitaal dashboardje.

Alle kabels die nu vastzitten aan het gewei onder/naast het originele dashboard wilde ik zoveel mogelijk onder de tank een plek geven. Daarvoor moet ik wel de kabelboom ontleden en in principe alleen de koplamp bedrading en  zekeringkastje overhouden.

Zijn er nog aandachtspunten om hier mee te nemen?

Brombeer:
Ik heb het es bij een Dominator gedaan, ongeveer dezelfde hoeveelheid kabelboom als een Alp.

In dat gewei zit een hoop gedoe, en dat paste niet achter een enduro-kapje.

Als je het elektrisch schema print en bij je werk houdt, kun je uitrafelen wat je wilt. De kleur kabel geeft aan wat hij doet. Inkorten of verlengen, kan allemaal. Solderen + krimpkous kan, maar geeft een harde verbinding die kan breken. Een krimptang + krimpkous is de beste optie. Heb je een item op de plek waar je hem zeker wilt, op één of andere manier bevestigen en draad(bundel) opnieuw tapen. Gebruik steeds de originele stekkers, op een handige plek.

Het meeste uitvogelwerk zit in het re-routen van de bekabeling: als gevolg van de stuuruitslag mag niks knel komen en rond/onder de tank ook niet.


Tijdrovend klusje  :)

downunder:
Dank voor je reactie. Tijdrovend wordt het inderdaad :). Aangezien de nieuwe kap meedraait met het stuur moet ik inderdaad voorzichtig zijn dat niets in de knel komt.

arne:
Klinkt als een leuk projectje downunder. Welk dashboard en kapje ga je plaatsen? Foto's? ;)

Mirko:
Wat ik altijd doe is fotos maken bij alles wat je gaat veranderen. Kan je later altijd nog even terugkijken hoe het zat. Duidelijke fotos maken van de aansluitingen en de gebruikers en de kleuren van de aansluitingen.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View