Auteur Topic: Standaard sproeiers  (gelezen 2525 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Gustlock

Standaard sproeiers
« Gepost op: 31 maart 2016, 20:36 »
Op mijn AT (RD04) zat een Dynojet kitje maar ik heb de carburateurs het liefst origineel. De onderdelen zijn niet allemaal meer te krijgen en daarom heb ik een compleet setje carburateurs gekocht van een RD04 uit 1992.
De sproeiers die erin zitten zijn wel originele Keihins maar van de verkeerde maat? 115 voor en 118 achter.
Volgens het WPHB zou er 118 voor en 122 achter in moeten zitten.
Nu zou ik graag een 122 sproeier kopen om het geheel weer kloppend te maken maar nu is dus eerst de vraag: klopt het dan ook?

Zijn de originele sproeiermaten ideaal voor mijn RD04 met K&N en Arrow uitlaat (wel met DB killer) of werkt een andere sproeiermaat beter?

Offline Waffie

Re: Standaard sproeiers
« Reactie #1 Gepost op: 01 april 2016, 09:09 »
1e vraag

loopt de motorfiets verder  goed maw pakt deze goed op door het gehele toeren bereik
als de vraag hierop ja is adviseer ik het zo te laten.
grotere sproeiers lijkt misschien mooi maar  de vermogens afgifte kan totaal verkeerd uitvallen zeker met je open luchtfilter en andere uitlaat.

mogelijk zitten er ook andere gasnaalden in en die maken nu net het verschil.

succes
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline Gustlock

Re: Standaard sproeiers
« Reactie #2 Gepost op: 01 april 2016, 20:48 »
Ik heb nu een motor met Dynojet sproeiers en naalden. Die ga ik vervangen voor originele sproeiers en naalden.
Tot heden dus nog niet kunnen testen met de originele spullen want die zitten er nog niet in.
Of de motor fijn loopt op 115 en 118 weet ik dus niet.
De carburateurs komen uit Duitsland dus misschien komen ze van een Twin af die veel op hoogte heeft gereden en daarom kleinere sproeiers?

Het liefst zou ik van tevoren weten of ik (als ik het originele spul ga monteren) de sproeiers moet monteren die Honda ooit voorgeschreven heeft (118 en 122) voor mijn model motor met originele uitlaat en origineel luchtfilter of dat ik in mijn situatie sowieso iets moet veranderen aan de sproeiers.

De ellende is dat je de halve motor moet slopen om sproeiers te wisselen en ik dat liever niet 3-4 keer moet gaan doen om vervolgens iets te ontdekken wat misschien al bekend is 8)
« Laatst bewerkt op: 01 april 2016, 20:50 door Gustlock »

Offline Gustlock

Re: Standaard sproeiers
« Reactie #3 Gepost op: 01 mei 2016, 19:22 »
Vandaag mijn carburateurs vervangen door een ander setje met originele set-up.
Vooraf van de "nieuwe" carbs de vlotterhoogte gecontroleerd en luchtschroef op standaard gezet.

Na een testritje/warmrijden stationair afgeregeld. Loopt prima alleen het oppakken vanaf stationair kon beter.
Eerst maar even synchroon zetten dan. Bleek nodig want ze stonden flink uit elkaar (carbtune).
Maar na het synchroonzetten klom het toerental naar 2000 en ondanks dat de stationair schroef helemaal terug staat krijg ik hem niet lager. Gaskabel staat goed afgesteld, rubbers lijken ook allemaal prima te zitten.
Ik kan me alleen bedenken dat er in de carbs iets niet lekker zit.
Komt iemand dit probleem bekend voor?

Offline Waffie

Re: Standaard sproeiers
« Reactie #4 Gepost op: 01 mei 2016, 20:26 »
lucht mengsel niet correct, waarschijnlijk choke probleem,

oplossing : ultrasoon alles reiningen en opnieuw proberen

luchtschroef afstellen met Co meter
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline Gustlock

Re: Standaard sproeiers
« Reactie #5 Gepost op: 10 mei 2016, 20:56 »
Had ze vooraf al ultrasoon gereinigd. Bleek inderdaad toch een choke probleem te zijn. Plunjers nogmaals losgehaald en schoongemaakt en alles werkt nu naar behoren.