Techniek > Honda Transalp

Monteren valbeugels XL600V 1987

(1/3) > >>

arne:
Het wordt tijd om de Transalp aan te kleden. Ik heb al valbeugels liggen, maar nu moeten ze er nog op. Ik heb her en der al gelezen dat de montagepunten van de 87'er anders zijn dan die van de andere TA's en even passen lijkt dat te bevestigen.



Er is mij al aangeraden om met dikwandige buis om een draadeind aan de slag te gaan. Wie heeft voor mij de maten daarvoor? En eventueel foto's hoe dat gemonteerd zit? Het is altijd handiger om van anderen te leren dan het zelf opnieuw uit te vogelen. ;)

downunder:
Heb volgens mij dezelfde. Heel stevig vind ik het uiteindelijk niet. Beetje valpartij doet een draadeind niet veel tegen maar ik denk dat ik je straks die maten wel kan doorgeven.

downunder:
Bij mij is die bout dus vervangen door een stuk draadeind. Heb alu buisjes van elk 8cm. Dan de valbeugel, ringetje en borgmoeren.

jaspersFZR:


Ik denk dat je dit ongeveer nodig hebt! (toevallig vrijdag even voor mezelf gemaakt!!!)

Ik heb twee bussen van alu pijp gemaakt lengte 75mm (dikwandige pijp diameter 16, gat 10mm) en dan een draadeinde M8 van 3x 75mm plus de moerdikte plus valbeugel en ringetje = 240mm gemaakt!

Ik heb het nog niet gemonteerd, maar alles opgemeten zou het moeten passen bij mijn motor en valbeugels (die 8cm geloof ik ook wel, maar bij mij was het toch echt 75mm)

Het is dat ik de draaibank niet ter beschikking had vrijdag anders had ik proppen gemaakt ter vervanging van de originele bout en dan op de kop draad in getapt (denk ik net wat steviger)

arne:
Dat ziet er netjes uit Jasper. Zoiets zocht ik inderdaad. Waar haal je die pijp? Dan ga ik daar maar eens achteraan. En dan een plaatje maken met twee gaten voor de bevestiging aan de steun waar de zijkap ook op vastzit. Daar zit ook een centimeter tussen het gat in de beugel en het gat op mijn Alp. ;)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View