Techniek > Honda Transalp

Motor houdt in / vermogensverlies

(1/3) > >>

Behaarde Viking:
Goedemorgen krijgers,

Sinds een dag of tien in het bezit van mijn rijbewijs en een witte honda transalp uit 1987.

Wat zijn de symptomen:
De motor start ik met de choke. Gaat prima. Soms treed het probleem al direct op maar soms pas na een km of vijf. De motor houdt dan opeens in, ik kan het gas vol open draaien maar ik ga in z'n twee niet harder dan 30. In z'n drie red ik net de 50/60. Het geluid uit de uitlaat klinkt dan ook anders.

Ik ben zo technisch als een stoeptegel dus ik weet niet of hij op 1 cilinder loopt of dat de motor verzuipt of juist te weinig benzine krijgt.

Dit prachtige forum al vele malen afgespeurd.

Ik heb het zadel eraf gehaald (ik ben zo technisch) en de stekkers van de cdi's omgewisseld. Toerenteller bleef het doen. Zag wel dat het nog op de oude manier was bevestigd dus ik zal ergens zo'n nieuw ophangrubber moeten bestellen zodat ik die stekkers niet kapot druk met m'n afgetrainde billen.

Ook heb ik de tankdop gedeeltelijk uit elkaar gehaald maar alles zag er schoon uit. Beetje gepoetst en wat siliconenspray erop. Dop weer netjes met het pijltje naar voren gemonteerd. Ik zag dat het vacuumslangetje dat van de benzinekraan loopt, gescheurd was. Deze ingekort en opnieuw vastgezet.

Hoopte eigenlijk dat dat het probleem was maar helaas. Stukje wezen rijden en na een km of 5 weer verlies van vermogen. Even langs de kant gezet en na een tijdje klonk de motor weer normaal en kon ik wegrijden.

Ik heb het idee dat als de motor eenmaal goed warm is, het probleem zich niet voordoet. Gebeurt gelukkig niet op de snelweg.

Iemand enig idee wat het probleem kan zijn?

Ik rijd er nog even mee verder maar na de meivakantie breng ik m naar de monteur. Ik kan namelijk niks met bobines/bougies/carbs/vlotters en dat soort units. Maar wellicht dat de monteur gericht kan zoeken naar de oorzaak van dit probleempje.

Tot zover. Groetjes!

voorstad:
Dag Viking. Het zou te maken kunnen hebben met een chokekabel die blijft hangen. Of met een vervuilde carburateur.

Zie je dat je uit Breda komt, dus is Sprundel om de hoek. Ik zou dan naar Ad (MSD Motorbandenservice) rijden. Met Ad ga je daar zeker uitkomen!

Arjen:
Welkom Viking! Interessant verhaal en zou heel veel oorzaken kunnen bedenken, maar die vereisen allemaal wat "techniek".

Daarom hetzelfde advies als Voorstad: bezoekje aan Ad brengen.

Zijn website: http://msd-motorbandenservice.nl/

Behaarde Viking:
Top! Ga ik daar even langs. Ik zal de uitkomst posten. Bedankt.

Behaarde Viking:
Gisteren langs Ad geweest, hele motorclub aanwezig met pan

Kennis gemaakt met 'oldtimer', samen naar de Alp gekeken. Leuk man.

Van Ad twee werkende cdi's met nieuw ophangrubber meegekregen om zo te testen of het aan m'n cdi's ligt. Maar ik heb de laatste drie dagen helemaal geen last meer van de storing. Apart. Misschien dat het dan toch aan het vacuumslangetje lag. De monteur die dat slangetje had ingekort, had ook aan het dingetje gedraaid om het tourental te regelen. Die stond eerst op 2000 stationair, nu 1500.

Af en toe ploft m'n uitlaat nu als ik in z'n 3 of 4 bij een verkeerslicht stop.

Ik heb ook een flesje spul in de tank gegooid die het een en ander reinigt.

Deze week een paar flinke ritjes voor de boeg, blijf nog even rijden zonder de cdi's van Ad. Kijken of het probleem nog terugkomt. Zo ja dan die cdi's erin.

Heb wel een nieuw ophangrubbertje besteld voor m'n cdi's zodat ik ze niet kapot druk.

Hou u op de hoogte. Groetjes.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View