Techniek > Honda Transalp

Zijstandaard lampje

(1/1)

Moritz:
Beste Transalp rijders,

Sinds een paar maanden ben ik de trotse eigenaar een prachtige Honda transalp uit 1998 (pd10). Na wat onderhoud, banden remmen kleppen stellen etc, doet hij het werkelijk fantastisch. Nu klom ik erop om een ritje te maken en zag ik dat opeens het zijstandaard indicatielampje bleef branden. Als ik het standaard uitklap dan brandt hij fel en als ik het standaard inklap dan brandt hij een stuk minder fel. Ik heb al zitten koekeloeren in een diagram, maar het leek me ook raadzaam om het hier te vragen, misschien is het wel een vaker voorkomend euvel. Het lijkt me in ieder geval iets met massa draad. Mijn vraag luidt, heeft iemand suggesties waar het probleem zou kunnen zitten. Dashboard, standaard switch, of een andere kabel die aarde maakt? Ik hoor het graag!

Dank Maurits

The Headless Horseman:
Hoi Maurits  :)

Mijn 1e gedachte is ook idd een massaprobleem. Begin bij de schakelaar aan de zijstandaard, maak 'm goed schoon, vrij van kettingvet en andere prut. Als je de kabel daarvandaan volgt kom je (als ik t goed heb aan de voorkant van de luchtfilterkast) een stekkerverbinding met de kabelboom tegen. Check die ook op corrosie en evt goed schoonmaken en weer in de vaseline zetten.

Ik ken de PD10 niet zo goed kwa bedrading, maar vanuit het dashboard (waar je lampje zit) zal er ook nog ergens een stekkerverbinding met de kabelboom zijn. Check die ook op corrosie!

Succes gewenst met de klus  8)

Grtz,
René

Oldtimer:
De stekker verbinding even controleren. Precies zoals Headless aangeeft.
Hij zit onder het zadel aan de linkerkant.
Je kunt de draad volgen langs de achterkant van de staande framebuis voor het luchtfilterhuis langs.
Maak dat contactje maar eens goed schoon.
Achter de topkuip zitten de stekkers voor het gehele systeem aan de voorkant boven de koplamp
Hier kun je alleen bij als je de topkuip demonteert.
Op zich geen grote klus.

Moritz:
Dank voor de reacties,

Het probleem is vanzelf weer verdwenen, misschien heeft er ergens een beetje vocht in gezeten.

groet,
Maurits

Navigatie

[0] Berichtenindex

Naar de volledige versie
Mobile View