Auteur Topic: Ook Pyreneeën  (gelezen 4398 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline EelkoL

Ook Pyreneeën
« Gepost op: 13 juni 2016, 20:41 »
Het lijkt wel alsof de Pyreneeën in de mode zijn, zoveel lees ik erover de laatste tijd. Het staat bij mij al drie jaar op de wensenlijst maar het kwam er niet van, we leggen altijd een week vast en kijken dan waar het lekker weer is. Dat was Schotland, Noorwegen en Tsjechië in de laatste 3 jaar.
Dit jaar was het weer twijfelachtig, maar we zijn toch gegaan.
Met de auto + trailer heen (waarbij de de uitlaat rond middernacht op de Boulevard Périphérique eronderuit klapte), nachtje doorgereden, toen waren we in Foix. Waar de auto gerepareerd kon worden (we hadden de uitlaat met een reserve koppelingskabel vastgebonden) en de trailer elke dag binnen gezet werd. Point S in Foix, aanrader!

Hele mooie dagen gereden, on road, off road, lichtelijk gebaseerd op de track van wikiloc die al eerder is langsgekomen.
Man wat mooi! Veel natuur (vogels, bergmarmotten, etc), veel mooie paden en wegen, lekkere koffie aan de Spaanse kant, hele vriendelijke mensen, in vergelijking met de Franse kant echt uitgestorven, campings waar niets te doen was, prachtig allemaal. Offroad Andorra binnenrijden en dan op zondag met je vieze motor even taxfree wat inkopen heeft ook wel wat. En eindigen aan de Atlantische kust is ook prachtig!
Offroad was soms goed te doen, maar we hebben ook wel een uur over een kilometer gedaan. Wat is natte klei verschrikkelijk glad, echt niet te doen! Op mijn anakee 3 in ieder geval..

Veel plezier van je carterbescherming gehad Pim, en wat klinkt dat goed als er een steen tegenaan komt!

Een week is bij lange na niet voldoende, ik kom terug!

Nou ja, prachtig dus, hier wat foto's:









































 
'99 TA

Offline Ralpie

Re: Ook Pyreneeën
« Reactie #1 Gepost op: 13 juni 2016, 21:57 »
Dat ziet er allemaal erg mooi uit. Iets waar ik eerst alleen nog maar van kan dromen!

Heb je verder ook nog filmpjes oid gemaakt?

Offline Zeegie

Re: Ook Pyreneeën
« Reactie #2 Gepost op: 13 juni 2016, 23:00 »
Prachtig! Een week is dan inderdaad zo voorbij.
Het is goed om jezelf te laten gaan; als je jezelf maar weer kunt terugvinden.

Offline EelkoL

Re: Ook Pyreneeën
« Reactie #3 Gepost op: 14 juni 2016, 08:26 »
Heb je verder ook nog filmpjes oid gemaakt?
Ik heb twee korte filmpjes, maar geen go-pro oid, puur van de omgeving. Geen idee hoe je dat op youtube krijgt, maar geloof me, niet heel interessant...
'99 TA

Offline Damian

Re: Ook Pyreneeën
« Reactie #4 Gepost op: 14 juni 2016, 16:55 »
Leuke foto's!

Offline jomakra

Re: Ook Pyreneeën
« Reactie #5 Gepost op: 14 juni 2016, 20:16 »
Sweet memories aan de Pirineos. Kijken hoe het dit jaar wordt  ;D
Mooie foto's van een mooie streek om allroad te rijden. ;)
Africa Twin 1997 RD07a
NX 650 Dominator 1997 RD08
Werken doe je om je hobby's te bekostigen.
Ride allways in front, so won't eat the dust !

Offline EelkoL

Re: Ook Pyreneeën
« Reactie #6 Gepost op: 15 juni 2016, 00:07 »
Heb je verder ook nog filmpjes oid gemaakt?
Beetje saai filmpje: https://youtu.be/M5CZ0Xcv0PI
'99 TA

Offline EelkoL

Re: Ook Pyreneeën
« Reactie #7 Gepost op: 17 juni 2016, 21:16 »
Vandaag de motor maar eens gewassen omdat ik komende week met het meisje een korte vakantie houd, wandelen in waarschijnlijk het Teutoburgerwald. En een beetje rijden.
Ik kan haar natuurlijk niet zomaar op een modderige ongewassen motor zetten als duo.

Ook de ketting maar even gespannen. En ff naar de pomp voor de bandenspanning. TIK-TIK-TIK bij het rijden.. Erger dan de laatste dagen in de Pyreneeën, toen heb ik ook al een uur gezocht, en verdacht uiteindelijk een achterwiellager, hoewel er geen speling in het wiel zat.
Maar nu ben ik erachter: Er is een schakel in de ketting niet goed. De ketting is nauwelijks van het achtertandwiel te trekken, nog niet versleten dus. Maar als de geklonken schakel op het tandwiel komt zie je dat het niet goed zit, de afstand tussen de asjes is te groot. Daardoor komt de ketting ook ineens veel strakker te staan.
Morgenochtend voor vertrek maar even langs MotoPort, die had nog even tijd.

Iemand ervaring hiermee? Ben benieuwd naar de oorzaak. Slecht geklonken? Teveel weerstand en daardoor slijtage?
'99 TA

Offline PimW

Re: Ook Pyreneeën
« Reactie #8 Gepost op: 17 juni 2016, 21:21 »
Doet mijn ketting ook na 25000km. Maar die is wel erg versleten en zitten een paar schakels goed vast.

Als het bij jou de sluitschakel is dan zit die misschien te strak.

Mijn ketting wil ook wel eens ongelijk slijten,dan zit er een strak stuk in. Ben nog wel eens benieuwd waar dat van komt maar ik vermoed een te losse ketting.
« Laatst bewerkt op: 17 juni 2016, 21:24 door PimW »

Offline Ralpie

Re: Ook Pyreneeën
« Reactie #9 Gepost op: 19 juni 2016, 22:54 »
Beetje saai filmpje: https://youtu.be/M5CZ0Xcv0PI
'

Krijg de volgende melding: This video is private.