Auteur Topic: Trans Pirineos en even voorstellen.  (gelezen 6574 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline OM Frank

Trans Pirineos en even voorstellen.
« Gepost op: 12 mei 2016, 21:23 »
Mijn naam is Frank ben van 1962 en woon in Almere. Zins afgelopen augustus in het bezit van een Transalp xl650 en direct ook lid geworden van de TCN.
Zoals in het andere topic gemeld ben ik begin mei vertrokken, op de Transalp, richting zuid Frankrijk  (via de Atlantische kust).  Niet echt met een vast plan maar als ik in de pyreneeën was wilde ik de route "trans pirineos "  welke ik op wikiloc gevonden had als leidraad gebruiken. De route, van totaal 6 dagen, is per dag beschikbaar op wikiloc (zoeken op "trans pirineos").
« Laatst bewerkt op: 17 september 2016, 14:24 door OM Frank »
  Let life surprise you

Offline OM Frank

Re: Trans Pirineos en even voorstellen.
« Reactie #1 Gepost op: 12 mei 2016, 21:28 »
Ik heb genoten van deze route en kan  hem iederen aanbevelen. Je rijdt over de toppen van de pyreneeën, mooie vergezichten en leuke zand-modder-grind-keien en asfalt weggetjes.
Moet wel zeggen dat ik erg veel regen heb gehad en de route heb aangepast naar behoefte,  eigen kunde en de weersomstandigheden.
Dus wel even vooraf kijken of je de route exact wil volgen of  aanpast, er zijn overigens voldoende prachtige alternatieve als je bepaalde delen niet wil rijden.
Hou ook rekening met verassingen. Ik mocht een hele route over keien, modder en grind weer terug rijden omdat er een stuk weg was weggespoeld en hier nu een wildwaterbaan was ontstaan.
Succes en veel plezier met deze route.




« Laatst bewerkt op: 17 september 2016, 14:28 door OM Frank »
  Let life surprise you

Offline wifra

Re: Trans Pirineos en even voorstellen.
« Reactie #2 Gepost op: 12 mei 2016, 21:56 »
hey frank , mooi avontuur lijkt mij , maar hoe is dit om helemaal in je eentje te doen , heb je iets geregeld van tevoren voor als er iets mis gaat , en overnachten doe je in hotels?.
lijkt mij ook geweldig om zoiets eens te doen , want het offroad rijden is mijn ding.

Offline wimj

Re: Trans Pirineos en even voorstellen.
« Reactie #3 Gepost op: 13 mei 2016, 11:57 »
Avontuurlijk zo hoog zo vroeg in het jaar! Wat een sneeuw nog  :o
Riding Any Road
http://www.wimj.eu

Offline Oldtimer

Re: Trans Pirineos en even voorstellen.
« Reactie #4 Gepost op: 13 mei 2016, 12:24 »
Allereerst, welkom op dit forum en ook bij de Transalp club.

Hier vind je ook mede avonturisten, techneuten en wereldreizigers die net als jij op een Transalp of andere clubmotor rijden.
Ik wens je veel; plezier met je lidmaatschap en ook met je Transalp
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline OM Frank

Re: Trans Pirineos en even voorstellen.
« Reactie #5 Gepost op: 13 mei 2016, 21:06 »
hey frank , mooi avontuur lijkt mij , maar hoe is dit om helemaal in je eentje te doen , heb je iets geregeld van tevoren voor als er iets mis gaat , en overnachten doe je in hotels?.
lijkt mij ook geweldig om zoiets eens te doen , want het offroad rijden is mijn ding.
Ik zou de volgende keer zeker overwegen om met een maat te rijden. Je kunt de tocht en de verhalen dan met iemand delen en dat maakt het nog leuker.

Er zijn voor mij nog wel wat meer verbeter en leer punten.                                     
Tanktas; de deskundigen voorspelden het al. Veel voordelen on road, maar zit je off-road behoorlijk in de weg.     
Ik overnacht in een tent en altijd op een camping.  Door te overnachten in  hotels of blokhut kun je de helft van je bagage thuis laten. (kamperen beviel me overigens uitstekend)
Off-road skils; hier moet ik aankomende jaar aan werken ;-)                             
Banden?  Natuurlijk had ik af en toe meer noppen willen hebben. Maar het grootste deel ging over (heel nat) asfalt. Voor mij voldeden mijn anakee 2, maar misschien is er een beter alternatief.   
Camelbak zodat je eenvoudig altijd  kunt drinken.

En je moet het gewoon gaan doen anders blijft het bij "ooit willen ". Een beetje vertrouwen in jezelf en gaan [emoji12]

« Laatst bewerkt op: 17 september 2016, 14:33 door OM Frank »
  Let life surprise you

Offline OM Frank

Re: Trans Pirineos en even voorstellen.
« Reactie #6 Gepost op: 13 mei 2016, 21:11 »
Allereerst, welkom op dit forum en ook bij de Transalp club.

Hier vind je ook mede avonturisten, techneuten en wereldreizigers die net als jij op een Transalp of andere clubmotor rijden.
Ik wens je veel; plezier met je lidmaatschap en ook met je Transalp
Bedankt, ik zit nu in Italië  en heb de itt2016 ook nog op de planning staan.
Als ik dat op tijd ga halen hoop ik daar nog wat leden te ontmoeten.
  Let life surprise you

Offline len_tour

Re: Trans Pirineos en even voorstellen.
« Reactie #7 Gepost op: 14 mei 2016, 12:25 »
Mooi Hoor! Ziet er een stuk heftiger uit dan wanneer je in de zomer daar rijdt, respect!
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Offline bart mallee

Re: Trans Pirineos en even voorstellen.
« Reactie #8 Gepost op: 14 mei 2016, 17:54 »
Groot gelijk: gewoon doen.
Wat blijft is toch wel dat begin mei een beetje vroeg is in de bergen.
Ik heb een testrit (voor me zelf) gemaakt om te zien of een ritje eind mei naar Nederland te doen is. Dat gaat lukken, maar de testrit naar Spanje vorige week en weer omhoog liet goed de verschillen in wegdek tussen Spanje en Frankrijk zien. In Spanje kun je rustig een bocht ingaan, in Frankrijk hebben ze misschien net het wegdek gerepareerd met teer en grind, vooral veel grind.
Transalp 1992

Offline scrambler

Re: Trans Pirineos en even voorstellen.
« Reactie #9 Gepost op: 14 mei 2016, 19:35 »
Mooi avontuur . Vorig jaar is er op de Duitse televisie een reeks geweest waarin 4 mannen van rond de 60 met licht gemodificeerde
Triumph Scramblers de tocht maakten. Helaas zijn de video's niet meer te bekijken op You Tube . Voor wie toch wil zoeken  : hier is een trailer
http://www.triworx.com/deutsch/raise-the-dust/

Offline OM Frank

Re: Trans Pirineos en even voorstellen.
« Reactie #10 Gepost op: 14 mei 2016, 19:36 »
Groot gelijk: gewoon doen.
Wat blijft is toch wel dat begin mei een beetje vroeg is in de bergen.
Ik heb een testrit (voor me zelf) gemaakt om te zien of een ritje eind mei naar Nederland te doen is. Dat gaat lukken, maar de testrit naar Spanje vorige week en weer omhoog liet goed de verschillen in wegdek tussen Spanje en Frankrijk zien. In Spanje kun je rustig een bocht ingaan, in Frankrijk hebben ze misschien net het wegdek gerepareerd met teer en grind, vooral veel grind.
Mei is inderdaad nog wat vroeg. De meeste wegen  waren op zich goed te doen al was de weg soms van zeer slechte kwaliteit. De alp deed het hier ook prima en hield mij mooi overeind en op de weg. [emoji16]
Deze route bevind zich voornamelijk aan de Spaanse kant van de Pyreneeën.
De koffie heb ik even overgeslagen, ik had al uitdagingen genoeg om ook nog even een uitstapje te maken.
Een gebied om zeker terug te komen, ik heb genoten. Je bent een bevoorrecht mens om hier te mogen wonen.

« Laatst bewerkt op: 17 september 2016, 14:35 door OM Frank »
  Let life surprise you

Offline OM Frank

Re: Trans Pirineos en even voorstellen.
« Reactie #11 Gepost op: 14 mei 2016, 19:40 »
Mooi Hoor! Ziet er een stuk heftiger uit dan wanneer je in de zomer daar rijdt, respect!
Tnx, de zomer lijkt mij toch een betere tijd. Ik heb nu wel heel veel water en modder gezien[emoji17] . Zelfs de asfaltweg waren soms kleine riviertje om het water aftevoeren.
Heb overigens ook zon gehad, en het gebied maakt alles goed.
  Let life surprise you

Offline wifra

Re: Trans Pirineos en even voorstellen.
« Reactie #12 Gepost op: 14 mei 2016, 22:53 »
Kan ik me voorstellen dat de zomer beter is , heb geen moeite met regen maar teveel is ook niet fijn maar we moeten niet vergeten het gaat toch om het motorrijden nietwaar , maar een mooi avontuur en is deze route ergens te downloaden , zo ja weet iemand waar .
alvast bedankt.

Offline Oldtimer

Re: Trans Pirineos en even voorstellen.
« Reactie #13 Gepost op: 15 mei 2016, 09:50 »
Volgens Topic Starter:

Citaat
deze route ergens te downloaden

 "trans pirineos "

De route, van totaal 6 dagen, is per dag beschikbaar op wikiloc.

Maar vooruit.
Hier istie.

http://nl.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=2023577
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline hoofdweg 79

Re: Trans Pirineos en even voorstellen.
« Reactie #14 Gepost op: 13 juni 2016, 19:30 »
Vorige week deze route gereden met maat, met een rd04 uit 1991 en een xt660R uit 2014.

Erg mooi erg de moeite waard, mijn maat heeft er nog wat aanpassing qua route in gemaakt erg gaaf en wel een aantal wegen afgesloten waarbij er een omweg gemaakt moet worden.