Auteur Topic: Even voorstellen. Raymond - Bergen op Zoom.  (gelezen 4197 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Raymond

Even voorstellen. Raymond - Bergen op Zoom.
« Gepost op: 19 mei 2016, 10:51 »
Beste motor liefhebbers,
Mijn naam is Raymond en sta op het punt een honda transalp 600 te kopen.
Via speurders.nl zag ik een transalp te koop staan in Hendrik ido ambacht bij Ben van de Laar.
Bouwjaar 1994 met ong. 48000 km op de teller.
Ik ben een avonturier en super aangetrokken tot de honda transalp. Dus ik hoop binnenkort in het bezit te zijn van een motorfiets en het avontuur mag beginnen.
Zijn er nog tips waar ik op moet letten bij de aankoop?

Ik woon in de gemeente Bergen op Zoom waar het heerlijk rijden is, en met de zomer voor de deur kan ik niet wachten.
Super dat dit forum er is en wie weet komen wij elkaar eens tegen.

Vriendelijke groeten
Raymond
« Laatst bewerkt op: 19 mei 2016, 12:17 door Raymond »

Offline Raymond

Re: Even voorstellen.
« Reactie #1 Gepost op: 19 mei 2016, 10:53 »
Foto van de TA

Offline Bulletje

Re: Even voorstellen.
« Reactie #2 Gepost op: 19 mei 2016, 11:48 »
Welkom hier,en mooie transalp zo te zien. Nette kmst. Zal hem wel eens zien,kom zelf ook uit de regio bergen op zoom.

Offline Raymond

Re: Even voorstellen.
« Reactie #3 Gepost op: 19 mei 2016, 12:12 »
Super bedankt.
Leuk te horen (lezen) dat u ook in deze omgeving woont.
Top

Offline arne

Re: Even voorstellen. Raymond - Bergen op Zoom.
« Reactie #4 Gepost op: 21 mei 2016, 08:40 »
Ziet er netjes uit. Meestal rij ik langs Bergen op Zoom en rij ik weinig in die buurt, tenzij ik eens dat zandpad wil rijden dat ik weet ergens achter het Appeltje. ;)

Offline Raymond

Re: Even voorstellen. Raymond - Bergen op Zoom.
« Reactie #5 Gepost op: 21 mei 2016, 22:33 »
Vandaag de transalp opgehaald en heerlijk ritje naar huis.
Ook stuk snelweg gereden, ging heerlijk en soepel.
Bij 115 km/h ergens rond de 4,5 toeren, ..klopt dit ?.
Thuis eerst een poetslap erover en zeer tevreden over de TA.
Paar onderdelen hebben wat aandacht nodig, hier en daar wat vastzetten. Mogelijk wat kleine dingetjes vervangen. Zit er iets of iemand in de buurt waar je terecht kan ?

Offline Raymond

Re: Even voorstellen. Raymond - Bergen op Zoom.
« Reactie #6 Gepost op: 21 mei 2016, 22:34 »
Mijn ta

Offline Raymond

Re: Even voorstellen. Raymond - Bergen op Zoom.
« Reactie #7 Gepost op: 21 mei 2016, 22:35 »
Ta

Offline Robin66

Re: Even voorstellen. Raymond - Bergen op Zoom.
« Reactie #8 Gepost op: 22 mei 2016, 08:44 »
Hoi Raymond,

Gefeliciteerd. Dat ziet er mooi uit! Veel veilige km's gewenst en hopelijk tot binnenkort op een of ander club evenement... NTT??

Vriendelijke groet,
Robin

Offline Raymond

Re: Even voorstellen. Raymond - Bergen op Zoom.
« Reactie #9 Gepost op: 22 mei 2016, 21:40 »
Super bedankt Robin.

Offline Raymond

Re: Even voorstellen. Raymond - Bergen op Zoom.
« Reactie #10 Gepost op: 23 mei 2016, 20:42 »
Het is voor mij allemaal erg nieuw, en weet dus niet waar NTT voorstaat (moet ik mij nu gelijk gaan schamen  :o)

Heb gelijk nog een vraagje. Ik heb op mijn TA aan de rechterzijde een gaaswerk in de lucht doorlaat, maar aan de linkerzijde niet. Hoort dit zo (bepaalde reden ? Of is die in de loop der tijden ergens achter gebleven.  :))

Offline arne

Re: Even voorstellen. Raymond - Bergen op Zoom.
« Reactie #11 Gepost op: 24 mei 2016, 07:23 »
Volgens mij hebben ze dat allemaal. Of tenminste, in mijn 87er zit helemaal geen gaas meer. Bij anderen zie ik eigenlijk altijd maar een kant. Geen idee waarom.

Offline Robin66

Re: Even voorstellen. Raymond - Bergen op Zoom.
« Reactie #12 Gepost op: 24 mei 2016, 08:20 »
Hoi Raymond,

Het NTT is het nederlands transalp treffen (http://www.transalpclub.nl/forum/index.php?topic=13459.0) omdat de transalp club 25 jaar bestaat word dat groots opgezet.... Omdat je dan veel mensen kan treffen en er veel kennis over de transalp bijelkaar is dacht ik dat je dat misschien leuk zou vinden (voor de kosten hoef je het niet te laten en je kan ook één dag komen natuurlik)... (Niet schamen maar vragen natuurlijk!!)

ivm gaaswerk, zeker weet ik het niet maar rechts zit een mogelijk draaiende fan en een uitlaatbocht (ik zie plakjes vinger die sissend dichtschroeien op die uitlaat...) misschien heeft het daar iets mee te maken? Het is normaal dat je dat roostertje maar aan één kant hebt. Er zijn mensen die met geperforeerd aluminium aan beide kanten een "gaasje" maken....

Nogmaals veel plezier gewenst met je motor!!
« Laatst bewerkt op: 24 mei 2016, 08:22 door Robin66 »

Offline Raymond

Re: Even voorstellen. Raymond - Bergen op Zoom.
« Reactie #13 Gepost op: 24 mei 2016, 10:22 »
Bedankt iedereen.
Die treffen zie ik wel zitten. Met zoveel kennis bij elkaar ben ik zo bijgespijkerd met betrekking tot mijn transalp. Dat van dat gaas klinkt inderdaad erg logisch.
Vanmorgen weer een heerlijk stuk gereden  :) wat een zalige machine zeg. En wat een power ook, dat heeft mij behoorlijk verrast.
Kleine ratel ergens voor in de kuip, maar verder gaat hij als de beste. Heb 'm nu goed gepoetst zodat ik een helder zicht heb op wat er aan moet gebeuren. Op wat lakschade na op de achterbrug ziet hij er super netjes uit. Hier en daar een los draad, waarschijnlijk doorgeknipt handvat verwarming en dergelijke , wat ik moet gaan nalopen.
Bij mijn achtervelg een plek rondom het ventiel, hiervan zal ik een goede foto maken. Verder is het een super ding.

Groet

Offline Waffie

Re: Even voorstellen. Raymond - Bergen op Zoom.
« Reactie #14 Gepost op: 24 mei 2016, 11:04 »
welkom raymond,

 de tcn heeft voldoende technische steunpunten waar jij met al je vragen terecht kunt dus maak er gebruik van

en  mocht je graag eens een voertuig  inspectie willen hebben dan kan je dan gewoon vragen

ik zelf zit in sprundel dus dat is wel heel dicht bij voor je


mvg ad
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline Raymond

Re: Even voorstellen. Raymond - Bergen op Zoom.
« Reactie #15 Gepost op: 24 mei 2016, 11:33 »
Super, hier krijg je toch echt een warm gevoel van.
Sprundel is inderdaad lekker dicht bij, zal daar eens een tourtje langs maken.
Geweldig bedankt iedereen