Algemeen > Over mijn (nieuwe) motor, mijzelf en/of waarom ik lid ben geworden

M'n transalp leren kennen. Xl600 1994

<< < (51/58) > >>

Raymond:
Heerlijk om er even uit te zijn.

Raymond:
 Ik zag enige tijd geleden deze foto van een aangepast kuipruitje. Ik vind deze look echt heel tof en zou deze graag ook zo op mijn TA willen hebben.
Zijn ze zo ergens te bestellen dat iemand weet? Of hoe kun je zoiets maken? Iemand ervaring hiermee dan hoor ik het graag

The Headless Horseman:
Zoiets is idd wel zelf te maken ja  :)

In het kort: Mal van papier maken, stukje plexiglas, decoupeerzaag, schuurpapiertje, gaatjes boren, hete luchtföhn, evt spuitbusje verf en klaar  8)

Raymond:
Wauw, is dat jou werk? Dat ziet er super vet uit zeg. Maar een mal van papier en de rest klink als acracadabra

The Headless Horseman:
Haha  ;D Idd, dit heb ik zelf gefröbeld, ooit.

Het is niet zo heel erg moeilijk hoor, de langere versie dan maar?

Een mal/voorbeeldje van (dik)papier maken, in de vorm die je hebben wilt. Ik wilde specifiek hoger, maar ook meer rechtop. Als je je huidige ruitje neemt, de 2 voorste boutjes vast laten zitten, de 2 links&rechts er uit halen, dan kun je ‘m meer naar voren kantelen en dan weet je hoeveel extra materiaal (2 driehoekige vormen) er aan de zijkanten bij moet. De hoogte van de ruit is makkelijker, maak ‘m zo hoog als je wilt. Hetzelfde voor de breedte.

Die papieren mal leg je op een stuk plexiglas en tekent ‘m na.
Uitzagen met de decoupeerzaag met een zaagje voor metaal (fijne tanden)
De randen schuur je met je schuurpapiertje.
De voorste 2 gaten er in boren en de ruit vastzetten. Dan heb je een grote platte plaat aan je kuip zitten.
Dan in model brengen mbv de heteluchtföhn. Dit is het lastigste werkje. Te koud en het buigt niet, te warm en je krijgt een ‘deuk’ in je ruit  >:(
Tot slot de 2 gaten links&rechts op de juiste plaats boren, rubbertjes en boutjes er in en genieten maar  :)
Evt doe je er nog de gewenste kleur op.

Zo wat duidelijker?

Dat kuipje op de foto heb ik overigens te koop  :)

Grtz,
René

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie
Mobile View