Auteur Topic: Rijd baar doorlopen projectje  (gelezen 19430 keer)

Offline PimW

Re: Rijd baar doorlopen projectje
« Reactie #90 Gepost op: 18 oktober 2016, 11:21 »
Je kunt de sensor vervangen natuurlijk, misschien is goed schoonmaken een optie.

Als je het kabeltje volgt tot onder je zadel vind je daar een groene 3-polige stekker. Je moet er even een schema bij pakken of een mulitmeter bij pakken maar het idee is dat je hem daar door kunt verbinden.

Echter moet je dan zelf zorge dat je zijstandaard ingeklapt is, je motor slaat niet meer af en geeft geen waarschuwing meer.

Offline Oldtimer

« Reactie #91 Gepost op: 18 oktober 2016, 18:24 »
Eens met Pim, en 1 keer o je gezicht gaan omdat je vergeet de standaard in te klappen is echt niet leuk.
De switch zelf is niet eens zo duur, dus waarom niet vervangen. ??
mss heb ik nog wel een gebruikt exermplaar liggen

PD06 1994 blauw.
En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline PimW

« Reactie #92 Gepost op: 18 oktober 2016, 18:35 »
Aan de andere kant trok ik hem er juist af met het idee, de crossmotor heeft hem ook niet.

Als ik altijd moet opletten doe ik het nooit fout :)

Online honda2x

« Reactie #93 Gepost op: 18 oktober 2016, 21:39 »
Heren dank uw voor het meedenken 

Heb het even anders gedaan  8)  heb getracht schoon te maken de kering er inzit verwijdert en daar on onder wd 40 in gespoten
maar er niet weer op gezet ga er van uit hij nu gewoon zijn seintje krijgt   ;)

is niet de fraaiste oplossing  maar het stoort me niet eerst even kijken of er nog meer bij komt of zo is opgelost .

Online honda2x

« Reactie #94 Gepost op: 18 oktober 2016, 21:48 »
Rij nu 40 jaar motor  dat is de eerst motor die zo modern is  dat  die dingen allemaal on board  zitten   ;D

Nou  Van mij hoeft het niet allemaal de moderne dingen zoals  zij standaard schakelaar wat er niet op zit kan ook niet stuk ach je vergeet hem 1 keer en dan nooit meer  >:D   ben het al jaren gewent

Tevens een vraagje ik zoek nog een rechter spiegel  en en een koppeling hendel  oldtimer je hebt is gezegd maak een foto van de rechter hendel nou bij deze dan  ;)

Heeft iemand beide ?
« Laatst bewerkt op: 18 oktober 2016, 21:54 door honda2x »

Offline PimW

« Reactie #95 Gepost op: 18 oktober 2016, 22:16 »
Als het een keer in de 20jaar stuk gaat valt dat ook wel weer mee.

Online honda2x

« Reactie #96 Gepost op: 18 oktober 2016, 22:36 »
 Dat is ook waar  pim  ;D  het zijn alleen altijd  van die zoek plaatje  en je rijd niet lekker rustig onder hoop dat nu is opgelost ?

Offline Oldtimer

« Reactie #97 Gepost op: 19 oktober 2016, 09:18 »
Citaat
koppeling hendel  oldtimer je hebt is gezegd maak een foto van de rechter hendel nou bij deze dan  ;)

uhhhhh de rechter hendel is bij mij de rem. Heb jij een Engelse alp. >:D >:D
Maar wat moet je nu precies hebben.
Koppeling of rem.

Heb nog een compleet setje spiegels ( nieuw ) liggen. aftermarket maar voor een Alp.  Mogen weg voor 20 euro.
PD06 1994 blauw.

Online honda2x

« Reactie #98 Gepost op: 19 oktober 2016, 10:24 »
hai oldtimer 

De rechter kant -- de rem dus  ---die is afgebroken  tevens ook in interesse in de spiegels  heb  je misschien een foto's ervan voor dat ik ja zeg  >:D mijn linkerspiegel  is erg roestig dus 2 gelijke is wel prettig .

oh voor dat ik het vergeet misschien ook een rubber die onder tank zit 1 ben ik kwijt het rubber die tank op zijn plaats houd  ;D

groetjes  Frits
« Laatst bewerkt op: 19 oktober 2016, 10:29 door honda2x »

Offline Oldtimer

« Reactie #99 Gepost op: 19 oktober 2016, 13:45 »
Zal ff wat pixties maken, maar bedoel je het ronde rubber aan de voorkant of het rechthoekige aan de zadelkant van de tank waar de bout doorheen gaat.??

« Laatst bewerkt op: 19 oktober 2016, 14:28 door Oldtimer »
PD06 1994 blauw.

Online honda2x

« Reactie #100 Gepost op: 19 oktober 2016, 20:52 »
Oldimer

spiegels goed  doen dus
het ronde rubber bij de tank  voor het schuif gedeelte dat is de goede
de remhendel dat kan ik de ander kant niet van zien dus ik ga der van uit dat het goed is

we gaan verder via pb  ;D

Online honda2x

« Reactie #101 Gepost op: 22 oktober 2016, 17:12 »
Vandaag kwam me pakketje binnen  ;D

krijg toch weer een completere motor fiets  mooie spiegels  ietsjes  ander dan de oude eigenlijk beter zit nu niet meer tegen me eigen schouder aan te kijken

wil tzt alleen nog een ander trilling demper erbij die er bij op zat daar past zowel de oude of de nieuwe spiegel niet in 6 mm vreemd maatje de remhendel is ook wat slanker wel lekker en langer prima dus

Dank oldtimer voor de snelle service  :D
« Laatst bewerkt op: 22 oktober 2016, 17:27 door honda2x »

Online honda2x

« Reactie #102 Gepost op: 22 oktober 2016, 17:17 »
Ook een nieuwe tank rubber meteen vast gekit met sikaflex 221 die laat niet meer los .

En op tank meteen demping plaatje op gezet het viel me op bij rond de 80  en hoger de tank ging resoneren of trillen in de wind ?
kijken of straks minder is   :)

als je er nu op tikt stukken minder hol ondanks een volle tank benzine  teven me verbruik gemeten wel nogmet alle problemen

211 km op 12,84 liter  is 16,43 dat moet beter kunnen  word vervolgt  :))
« Laatst bewerkt op: 22 oktober 2016, 17:21 door honda2x »

Online honda2x

« Reactie #103 Gepost op: 03 mei 2017, 21:03 »
Johnvl 

Wel beetje laat  ;D maar wel zonde  maar als  iemand dus zijn oude uit laat in de vuilnis bak wil gaan gooien dan wil ik hem wel hebben voor als voor beeld voor een ander uit laat te maken .tzt

tevens zelf ook bezig geweest met mijn carburateurs vandaag ik had dus ook een probleem dat 1 cilinder geen benzine kreeg en ik wil nu wel weer eens rijden .

Online honda2x

« Reactie #104 Gepost op: 03 mei 2017, 21:04 »
Dus vandaag het zooitje maar eens uit elkaar getrokken eerst even lekker aan de buiten kant schoon maken

Online honda2x

« Reactie #105 Gepost op: 03 mei 2017, 21:11 »
gek genoeg markeerde er weinig aan  nadat de buiten kant schoon was en nu de binnen kant aan de beurt was met bloed heet water
met daisy en de suggeraat  ultrasone reinigen 8) het werk wel 

en na 10 min in de ontkalker gedaan ----dus  ook 10 minuten  daarna lekker in een schoon water badje en door blazen

eigenlijk waren alle sproeiers schoon ook met een tanden ragertje borstel geen rare dingen het enig wat ik vond is dat het afsluit nippel beugel niet op de vlotter zat waardoor die ...... dicht bleef staan beetje raar wand daarvoor heeft die toch nog redelijk gelopen ,

dat kan ik dus niet even plaatsen ?

Online honda2x

« Reactie #106 Gepost op: 03 mei 2017, 21:13 »
Alles zit er weer  op  ;)  had nog een foutje gemaakt en de benzine slang verkeerd om gemonteerd .

daar door kwam ik er achter dat ook mijn veer van de gashendel daar dus niet opgewonden was en dat , dat de reden was dat me gashendel altijd zo raar deed .

en niet vanzelf terug ging dank je de koek koek ;D zo heb elk nadeel dus ook een voordeel  >:D morgen eens proberen of het ook wil lopen
« Laatst bewerkt op: 03 mei 2017, 21:22 door honda2x »

Offline The Headless Horseman

« Reactie #107 Gepost op: 03 mei 2017, 21:38 »
Die carbs zien er weer fris uit  8). Waarschijnlijk ten overvloede: maar spuit de buitenkant lekker in met wat vettigheid (wd40 ofzo) zéker dat linkstelsel tussen de 2 carbs moet soepel lopen en niet vast gaan rotten nadat  het zo grondig ontvet geweest is  :)
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V

Online honda2x

« Reactie #108 Gepost op: 03 mei 2017, 22:04 »
meneer horse man  ;D

Dank voor de tip  altijd fijn dat iemand meedenkt maar is direct na  dat die klaar was meteen al  in gesmeerd met  motorolie op carb  alle draai punten  :)

Offline The Headless Horseman

« Reactie #109 Gepost op: 04 mei 2017, 13:14 »
Dát vermoeden had ik al ja  ;D Goed bezig hoor  8)
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V

Online honda2x

« Reactie #110 Gepost op: 04 mei 2017, 20:57 »
vandaag verder om een lang verhaal kort te maken ook maar weer de benzine kraan nagekeken  om dat er op  de prie ehhh reserve geen benzine uit kwam .

en waarschijnlijk een verkeerde gedachte gang  ;D gestart het vullen duurde even van de carb daarna redelijk lopen tot goed mooi stationair
en goed oppakken .

na lang middag pauze  een ritje maken   en klo.....  binnen 800m veel knallen  en belazert lopen  :(

thuis komen de garage in en daar binnen alles af gezet en toch daarna weer even geprobeerd verdomme loopt uitsteken toen 25 km probleem loze km gereden nou verdenk ik de koppeling hendel daar heb ik inmiddels de stekkers van afgetrokken en wederom een proef rit gemaakt tot op heden zeer goed .

Maar als het even kan wil ik het liefst van die elektronica AF  >:D

« Laatst bewerkt op: 04 mei 2017, 21:25 door honda2x »

Online honda2x

« Reactie #111 Gepost op: 04 mei 2017, 21:02 »
ook daarna 2 x complete revisie aan de knipper lichten  en de linker zat volledig vast gerot maar werken  weer .

bij smeren van de ketting kwam ook nog iets te voorschijn maar komt wel als ik weer wat  verf  in huis heb  gehaald

Online honda2x

« Reactie #112 Gepost op: 12 mei 2017, 13:06 »
De gemaakt  standaard een 4 mm plaat je gelast is weer stevig en een beet verf erop. mag nu ook wel de midden standaard aan vangen .

wat betreft het  de storing  kwa rijden  s morgens starten naar de winkel voor verf  dat ging goed .
winkel uit starten belazert lopen even  stoppen contact uit starten en weer goed lopen .

kom nu al  ;)ergens
« Laatst bewerkt op: 17 mei 2017, 23:58 door honda2x »

Offline GSXRed

« Reactie #113 Gepost op: 17 mei 2017, 22:58 »
Goed bezig!

Online honda2x

« Reactie #114 Gepost op: 18 mei 2017, 00:01 »
John
wat heb jij nodig  ;)

zo weer even verder de handkappen waren een beetje lelijk  dus kunstof primer  en in de verf  en klaar 

Online honda2x

« Reactie #115 Gepost op: 18 mei 2017, 00:05 »
Ook maar mijn  zelfgemaakt midden bok aan gepakt  dat is wel nodig na die weken dus een paar uurtjes in de schoon maak azijn .

En dat ziet er al een stuk beter uit morgen uhhh straks lassen en spuiten

en een paar nieuwe boutjes voor de onder kuip

Online honda2x

« Reactie #116 Gepost op: 18 mei 2017, 00:07 »
en de onder kuip in aanvang wand dat is  hard nodig

Online honda2x

« Reactie #117 Gepost op: 18 mei 2017, 00:14 »
En ik moet aan een ander band  :-\  bij inspectie  was het behoorlijk slecht   en ik weet niet eens het bouwjaar van die band bij nameten met de schuif maat 2en half  mm  hout niet over  C:-)

maar met een week of 2  een ritje voor het eerst na jareeeeeen een grotere rit  naar de eifel weer iets ander dan een ritje in de buurt  ;D

dus maar eens op zoek naar iets

Offline xrvtuur

« Reactie #118 Gepost op: 18 mei 2017, 05:29 »
die band is van oktober 1999. een nieuwe kan geen kwaad ;)
Varadero SD02  2004
Africa Twin RD04  1992

Online honda2x

« Reactie #119 Gepost op: 18 mei 2017, 22:49 »
Dank je  ;D  das dan zeker dan een oudje   de 2 de  na de aankoop nou op zoek naar een band zal forum eens even doorspitten .
en heb inmiddels ook de banden test 2016 of road banden gelezen van motoplus maar wil wat groffers  ;)

tevens de middenbok die is ontroest meestal laat ik het een dag of 3 erin zitten  maar als je dit ziet gaat het goed en met een beestje straal werk kon ik wat sneller door morgen het kantel werk veranderen en wat las werk .