Auteur Topic: Rijd baar doorlopen projectje  (gelezen 42689 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline honda2x

Re: Rijd baar doorlopen projectje
« Reactie #30 Gepost op: 15 juni 2016, 00:02 »
Nu ook een update  na een rondje met een vriend  begond weer de ellende na een rare combinatie  van carbs leeg rijden en weer starten
en te weinig benzine over gaan op reserve  en daarna tanken wilde bij het benzine pomp niet starten compleet dood .

Ook niks meer op het dashboard  dan proberen aan te rennen  :))  vergeet het maar zelf in ze 3 niet  + en  geen conditie  ;D

Dan proberen met  met de motor van die vriend vasthouden en snelheid maken tot 60  km  verget it  dus bij de dichtbij  gekomen boerderij
maar eens vragen of die daar een nachtje mocht overnachten dan zou ik hem de volgende dag komen ophalen met auto en aanhanger dat mocht .

Maar met de vraag op die toevallig een acculader had jaaaa zo een zware  nou  proberen maar kwam rond een paar verschrikkelijke knallen zijn we maar gestopt en de motor achtergelaten en de volgend morgen opgehaald  .
« Laatst bewerkt op: 15 juni 2016, 09:50 door honda2x »

Offline honda2x

Re: Rijd baar doorlopen projectje
« Reactie #31 Gepost op: 15 juni 2016, 00:09 »
toen die binnen stond toch maar eens proberen  in 1 keer lopen he , nou schiet mij maar lek  :-\  ik weet het niet meer

later div nog een nageken en  kwam ik dit tegen ja nou snap ik het  2 stekkers van de spanningsmeter volledig  doorgerot na even aan raken
 

Offline honda2x

Re: Rijd baar doorlopen projectje
« Reactie #32 Gepost op: 15 juni 2016, 00:29 »
Na het lezen op forum  over een  doormeten van acculader  en spannings meter heb ik het  met de meter  maar is  zelf eens geprobeerd
nou hoop dat ik goed doe van stroom en iets doormeten daar heb ik totaal geen kaas gegeten  :-[

dus  de + op + van de accu gezet  en de -op de Min van de accu  daar gaf die  12.1  aan  bij het starten en stationer lopen  14. nog wat aan heb toen koplamp knipper licht en rem licht en groot licht aan gezet  gaf die 15 ...... volt aan

Heb ik het zo goed gedaan als leek  ???  ook bij het gas geven  tot 4000 toeren gebeurd er niks er komt niets meer  bij .

Nou is mijn vraag als de spanningsmeter   door de slechte stekkers  niet kan werken  en dynamo het toch doorlaad waar gaan dan de stroom na toe ? misschien een domme vraag maar toch ook nieuwsgierig  nou begrijp ik waarom mijn accu leeg was  en daarom    12 uur aan de acculader gehangen .

En heeft gebeuren ook  nog invloed op de  cdi  ?? in de hoop dat de cdi niet stuk is mannen bedank alvast voor het medenken  als stroom digibeet
« Laatst bewerkt op: 15 juni 2016, 09:44 door honda2x »

Offline Oldtimer

Re: Rijd baar doorlopen projectje
« Reactie #33 Gepost op: 15 juni 2016, 19:43 »
Helemaal niks mis mee, alleen staat de onderste meter op 14 volt toch !!!
Zolang de boel niet boven de 15 volt komt is er niks aan de hand.

Antwoord op jou vraag:
Wanneer er geen belasting is, zal de dynamo niet leveren. Simpel toch
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline honda2x

Re: Rijd baar doorlopen projectje
« Reactie #34 Gepost op: 15 juni 2016, 19:57 »
Dank je wel oldtimer dan ben ik gerustgesteld  ;)

Offline Brombeer

Re: Rijd baar doorlopen projectje
« Reactie #35 Gepost op: 15 juni 2016, 23:26 »
Ik zie die onderste meter toch echt op 13,5V staan. En dat is veel te weinig.

Die 12,1V van je accu is ook niet goed. Je zult de accu eerst moeten opladen en daarna de laadspanning opnieuw meten.


Of ik interpreteer jouw pics niet goed  ::)
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline TransAlpGhost

Re: Rijd baar doorlopen projectje
« Reactie #36 Gepost op: 16 juni 2016, 01:22 »
Bij de middelste foto lijkt je meter op ampère testaan...
Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Offline honda2x

Re: Rijd baar doorlopen projectje
« Reactie #37 Gepost op: 22 juni 2016, 17:40 »
brombeer

de accu isvolledig  opgeladen   ;D 

transalpghost

dat lijkt maar zo ---had de knop al  juist goed gezet die stond iets uit het midden .

even weer lekker bezig geweest  die moest nog afgemaakt worden en ook maar

meteen  div gestraald en in de poedercoat gezet  die waren spullen die er toch af waren wanwege de uitlaat toen

de roestige delen lagen een weekje in de schoon maak azijn .   ;D
« Laatst bewerkt op: 22 juni 2016, 18:06 door honda2x »

Offline honda2x

Re: Rijd baar doorlopen projectje
« Reactie #38 Gepost op: 22 juni 2016, 17:45 »
hitte schildje daar zat een klein scheurtje in die is dus gelast geslepen en gestraald en toen in de poedercoat

de rest aan asjes en ringen gestraald en toen maar meteen verzinkt hopelijk roest dat ook niet meer  ;D

daarna even met de blauwe borstel nabortelen en dan polijsten  ;)

Offline honda2x

Re: Rijd baar doorlopen projectje
« Reactie #39 Gepost op: 22 juni 2016, 17:48 »
alles netjes gemonteerd   en ook maar meteen dat kleine beugeltje bij de rem dat was 1 bonk roest die kon nog meteen even bij  8)

Nu nog wel de rest dat ziet er niet zo netjes uit  maar dat ja !!  komt wel als ik de veerpoten moet gaan doen en tevens olie  en keeringen
zal vernieuwen de voor wiel lager wand daar zit me een speling  :-[ daar zeg je uw tegen
« Laatst bewerkt op: 22 juni 2016, 18:00 door honda2x »

Offline honda2x

Re: Rijd baar doorlopen projectje
« Reactie #40 Gepost op: 22 juni 2016, 17:54 »
Heb ook de 2x cdi  open gemaakt  om na tekijken er zaten wat verdachte plekkjes die heb mijn  schoonvader zijn innmiddels gesoldeert

nog niet geprobeert omdat de motor even op de brug staat  de fotos komen later  vanavond of zo

En ijzer besteld  om mijn midden bok te gaan maken  moeders heeft de auto dus moest even wachten  :-\

Offline honda2x

Re: Rijd baar doorlopen projectje
« Reactie #41 Gepost op: 22 juni 2016, 20:47 »
Nou dit zijn de verdachte plekken  er zijn er meer ! maar dit is duidelijkste  gesoldeerd maar  nu straks afwachten met rijden of  dit het was

vingers crost  :-\ 

Offline Oldtimer

Re: Rijd baar doorlopen projectje
« Reactie #42 Gepost op: 22 juni 2016, 21:03 »
Door het bewegen van de steker en temperatuur verschillen laten de onderdelen los in de soldering.
Wanneer ze even opnieuw gebakken worden is het probleem in 90% van de gevallen opgelost.
Zorg wel dat je wat juiste soldeertin toevoegt en niet alleen verwarmd.

Iets anders wat me zorgen baart is de bevestiging van je remcilinder op  de bracket en op de vorkpoot.
Beetje vreemde bouten gebruikt.
Lijkt me niet echt gezond.

Suc6
« Laatst bewerkt op: 22 juni 2016, 21:06 door Oldtimer »
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline honda2x

Re: Rijd baar doorlopen projectje
« Reactie #43 Gepost op: 23 juni 2016, 16:54 »
Dank je voor de zorgen  ;) ben met je eens is niet de mooiste oplossing  maar gelukkig mankeer er niet aan  misschien iets als er gevallen word dat het een beetje bescherm is  ;D tzt veranderen .

de hoekjes voor de zij kappen gemaakt van 1mm alum  en vast gelijmd  ook maar meteen de  koplamp kuip iets gefatsoeneerd

met mek na het schoonmaken van de siliconen kit met roterende borstel  en onvet met mek  dan uitkrabben en vullen met de mek

lost  het plastic op en als het goed is----(heb het op deze grote schaal nog niet gedaan )  word het flink zacht en word het weer een homogeen geheel

Offline honda2x

Re: Rijd baar doorlopen projectje
« Reactie #44 Gepost op: 23 juni 2016, 16:57 »
Ook maar me ruitje gedaan dat was 1 bak mist  ;D  kan weer wat doorheen kijken

Offline honda2x

Re: Rijd baar doorlopen projectje
« Reactie #45 Gepost op: 23 juni 2016, 17:00 »
Het ruitje  was wel eerst verkeerd begonnen   :(  had beter  meteen met water proef schuurpapier  korrel 1500 moeten beginnen tijd niet meer gedaan moest weer even inkomen  8)----- maar al met al is het  toch er knapper uitgekomen  .

de finesse komt wel als die erop zit .
« Laatst bewerkt op: 23 juni 2016, 17:07 door honda2x »

Offline Zeegie

Re: Rijd baar doorlopen projectje
« Reactie #46 Gepost op: 23 juni 2016, 18:04 »
Zo! Wat smeer je daarop?
Het is goed om jezelf te laten gaan; als je jezelf maar weer kunt terugvinden.

Offline honda2x

Re: Rijd baar doorlopen projectje
« Reactie #47 Gepost op: 23 juni 2016, 18:15 »
bedoel op de kuip of op het ruit  :)

Offline Zeegie

Re: Rijd baar doorlopen projectje
« Reactie #48 Gepost op: 23 juni 2016, 18:57 »
bedoel op de kuip of op het ruit  :)

Op de ruit... Ik heb ook nog een ruit liggen waar je niet meer doorheen kan kijken.
Het is goed om jezelf te laten gaan; als je jezelf maar weer kunt terugvinden.

Offline honda2x

Re: Rijd baar doorlopen projectje
« Reactie #49 Gepost op: 25 juni 2016, 11:07 »
Zeegie

Nou dit gebruik ik dus niks bijzonders  advies schuren 1500 of 2000 onder een zachtjes lopende  kraan .

en dan polijsten met de hand of nog beter met een machine ter voorkomen van schouder blessures .

 de mek heeft zijn werk gedaan en uitgewerkt en uit gedampt en het geheel is weer zeer stevig

buiten kan ik nog een beetje vullen en bij werken met een lak stift .
« Laatst bewerkt op: 25 juni 2016, 11:21 door honda2x »

Offline honda2x

Re: Rijd baar doorlopen projectje
« Reactie #50 Gepost op: 25 juni 2016, 11:12 »
Steunen voor de zij kappen zijn ook klaar die kan na aanbrengen van de rubber ook weer gemonteerd worden

En aangevangen met me midden steun  :)

Offline honda2x

Re: Rijd baar doorlopen projectje
« Reactie #51 Gepost op: 25 juni 2016, 11:13 »
En nog wat  8) dat gaat ook lekker .

Offline PimW

Re: Rijd baar doorlopen projectje
« Reactie #52 Gepost op: 25 juni 2016, 12:29 »
Mooi werk!

Offline honda2x

Re: Rijd baar doorlopen projectje
« Reactie #53 Gepost op: 27 juni 2016, 22:17 »
Dank uw  en ook jij met die mooie pedaal voet steunen  :)) ziet er goed uit .

even verder bij het terug plaatsen van de kappen kon ik er niet even lekker tussen door  komen ik denk dat bij een val de steun iets naar binnen is gegaan .

Daarom maar de pers erop gezet en beide kanten wat cm naar buiten gedrukt  kan er nu tenminste weer een hand tussen komen .

En weer even met de midden steun bezig geweest die is nu bijna klaar   nog wat na loop werk en de druk plateau wat vergroten
doen zeer aan de voeten en het kantel punt veranderen kost te veel kracht .

ik denk dat door de voorvork komt  teveel ingezakt of door de keeringen en of te weinig  demping olie  geld eigelijk ook voor de achterkant zoekplaatje word vervolgt  ;D

moet niet te hoog worden ander kan me dochter niet leren rijden op dat ding  ;)

Offline honda2x

Re: Rijd baar doorlopen projectje
« Reactie #54 Gepost op: 29 juni 2016, 23:06 »
Vandaag een bezoekje aan de motor werkplaats om nieuwe  bougies te halen en vraag aan de monteur kijk jij is na de voorvork wat jij er van vind .

Nou het lijken wel 2 fietspompen  :)) okee dat dacht ik zelf ook al  graag dan 2 keerringen en vork olie    ;)

Dus aan de slag  vanavond binnen 45 minuten voorvork eruit  maar eigenlijk ! mankeert er niet aan olie is goed kwa kleur goed  ietsjes  meer dan een liter erin lekt ook niet  :(

dan maar iets meer olie erin en ook meteen een reden om de poten eventjes  lekker op te knappen en alles te controleren  misschien dat die na nieuwe olie wel wat stugger word ???
« Laatst bewerkt op: 29 juni 2016, 23:16 door honda2x »

Offline honda2x

Re: Rijd baar doorlopen projectje
« Reactie #55 Gepost op: 29 juni 2016, 23:07 »
morgen maar eens  verder kijken  ;D maar ook nieuwe voorvork harmonica rubber zien te zoeken liefst in kleur .
« Laatst bewerkt op: 29 juni 2016, 23:09 door honda2x »

Offline PimW

Re: Rijd baar doorlopen projectje
« Reactie #56 Gepost op: 30 juni 2016, 09:36 »
Dit zijn poten vaneen dominator toch? Zitten daar zwaardere veren in om de extra alp kilos op te vangen?

Offline honda2x

Re: Rijd baar doorlopen projectje
« Reactie #57 Gepost op: 30 juni 2016, 11:23 »
Weet ik niet pim maar naar aanleiding van brombeer in de zoek funcie  kwam ik dit tegen en heb het zelf met de rolmaat me eigen veren opgemeten kwam   ik op 57 mm veren.  zal dan wel het standaart geval zijn  :)

Het korter worden van de veren gebeurt ook als hij altijd op de bok staat, zij het wat trager dan één die altijd op de zijstandaard staat.

De veren zijn onder spanning gemonteerd en die spanning neemt af. Zeker na 10 jaar. De kilometerstand heeft in die zin er niet zoveel mee te maken. Maar goed, dit kun je alleen maar vaststellen door de veren te demonteren en ze op te meten.. (wat je kán doen, want bij een oliewissel moeten je veren er toch uit... :angel:)

Voor Alpen 600V t/m 1999:

Veerlengte (nieuw)       : 612 mm
Veerlengte (versleten)  : 605 mm
Olietype (standaard)     : 5W vorkolie
Inhoud vorkpoot           : 549 cc
Vulhoogte (olie/poot)    : 125 mm (na ontluchten en zonder veer, met de poot ingedrukt)

Bron: Haynes Service & Repair Manual

Grtz, Brmbr ;)


Je hebt een 92'er zie ik nu. Was wat in de war met de '10 jaar' dat je hem zelf hebt.

De vrije lengte van de voorvorkveer is dan 571,5mm nieuw en 565,5mm 'versleten'.

Even ter rectificatie..
               

Offline PimW

Re: Rijd baar doorlopen projectje
« Reactie #58 Gepost op: 30 juni 2016, 11:36 »
Sorry mijn fout ik haal verschillende opknap projectjes op het forum door elkaar (op mijn telefoon kan ik het soms niet zo goed zien ;D )

Offline honda2x

Re: Rijd baar doorlopen projectje
« Reactie #59 Gepost op: 30 juni 2016, 16:13 »
zo maar eens aanvangen met de poten