Auteur Topic: Rijd baar doorlopen projectje  (gelezen 42674 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline honda2x

Re: Rijd baar doorlopen projectje
« Reactie #60 Gepost op: 30 juni 2016, 16:21 »
Ook de rem gangbaar gemaakt zit nog wat vlees op , maar straks toch maar een rem revisie bij het vernieuwen van de rem blokken
het kan wel uit maar terug  :-\  ?? afijn de roest zoveel mogelijk weg gehaald en weg geblazen een beetje wd 40 erop .

tevens de voor lagers vernieuwd dat was echt wel nodig  zeker een 1mm speling maar voor 7 euro voor 2 lagertjes dat zijn de kosten ook ook weer niet niet  ;D

Ook maar de poten meteen in de 2 k lak gezet dat houd duidelijk beter !! dan 1k spuitbussen ook na een langere tijd  omdat ze geen zuurstof doorlaten  nu laten   uitharden morgen maar een kijken of de boel weer gemonteerd kan worden .
« Laatst bewerkt op: 02 juli 2016, 17:43 door honda2x »

Offline honda2x

Re: Rijd baar doorlopen projectje
« Reactie #61 Gepost op: 01 juli 2016, 21:15 »
Zo de lak is beter door gedroogd en harder  kon het geheel nu afbouwen  zat toch nog even te klooien dus heb maar even een tooltje gemaakt om de keerringen op een makkelijke manier erop te zetten  8)

de buis die had was net even klein dus niet zo denderend voor de keerringen heb er een stukje tussen gezet  en met de ander pijp mooie aanslag  gemaakt toen werd het een fluitje van een cent  ;) paar klappen zakte er mooi in .

zo weer een stukje gereedschap erbij tzt  wel effen een mooiere maken
« Laatst bewerkt op: 01 juli 2016, 21:25 door honda2x »

Offline honda2x

Re: Rijd baar doorlopen projectje
« Reactie #62 Gepost op: 01 juli 2016, 21:18 »
Nou na de  revisie duidelijke verbetering  geen fiets pompen meer maar  bij het in veren meteen stil  en duidelijk stugger heb er nu 600 cc olie ingedaan .

Als de regen weg is dan maar is even testen  ik ben er blij mee  :))  de rubbers heb ik nog niet vernieuwd  dat komt later wel   ;) eerst testen misschien komt er nog meer bij .
« Laatst bewerkt op: 01 juli 2016, 21:30 door honda2x »

Offline Oldtimer

Re: Rijd baar doorlopen projectje
« Reactie #63 Gepost op: 02 juli 2016, 12:04 »
Ziet er weer gelikt uit.
Maar waarom zit er plastic om de ring en gebruik je siliconenspray ???
Snap niet helemaal wat er op de foto's staat.
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline honda2x

Re: Rijd baar doorlopen projectje
« Reactie #64 Gepost op: 02 juli 2016, 17:28 »
hai oldimer

Dank je maar zo als je misschien weet ? is dat als de keerringen vernieuwd  er altijd kans op een braampje of een scherp kantje dat daardoor de nieuwe keerringen beschadigt zou kunnen worden .

Daar gebruiken in de motor zaken een soort  bescherm folie  condoom voor om dat zoveel mogelijk te voorkomen omdat ik die niet heb  ;)gebruik ik een plastic zakje .

Daardoor is de kans een stuk kleiner en zachter in combinatie met de siliconen spray voor de gladheid  heb het wel ! is zonder gebruikt maar dan blijft er wel eens een stukje plastic in de keerring hangen die ik er dan niet goed uit kreeg . of dat je een stukje lip van  keerring meetrok .

Dat is dus de reden  ;D dat ik dat nu zo gebruik

Tevens een update  vandaag 42 km gereden en wat een verschil zeg  het solderen hebt waarschijnlijk goed geholpen wand ik heb tot nog toe geen uit val van de cdi  of cilinder . kan ik nu eindelijk me rondjes vergroten en genieten  8) en aan ander dingen gaan denken .

« Laatst bewerkt op: 02 juli 2016, 17:36 door honda2x »

Offline honda2x

Re: Rijd baar doorlopen projectje
« Reactie #65 Gepost op: 04 juli 2016, 23:36 »
Vandaag 22 km  was een stukje warmer weer een uit val  maar nu van de ander cdi  maar nu gelukkig duidelijk zichtbaar  en is ook alweer gesoldeerd  :))

maar weer even afwachten ? heb ze nu alle 2 gehad  moet nou toch goed gaan  ;)
« Laatst bewerkt op: 04 juli 2016, 23:39 door honda2x »

Offline honda2x

Re: Rijd baar doorlopen projectje
« Reactie #66 Gepost op: 23 augustus 2016, 22:26 »
een updatetje   ;D

Nou na 3 keer de boel gesoldeerd te hebben ben ik er klaar mee  er worden niet echt km gemaakt  :-\ toch maar de portemonnee open trekken  en 2 van die cdi kopen.
 
Nou komt mijn vraag aan de technisch mensen   hier  ik wil er 2 kopen bij Roukama Japparts, omdat het bij mij in de buurt is en daar dan kan ophalen.

Zijn dat de goede of is raadzaam om ze erg anders te kopen  of heeft iemand ander misschien nog wat liggen  :)

vr--gr--frits

Offline V-Twin

« Laatst bewerkt op: 23 augustus 2016, 23:01 door V-Twin »

Offline Johnvl

Re: Rijd baar doorlopen projectje
« Reactie #68 Gepost op: 24 augustus 2016, 00:36 »
Van de 3 aansluitingen aan de linker kant, lijkt het of de bovenste een "koude" las verbinding heeft.

Misschien het even met tinzuiger tin verwijderen, pootje recht buigen, op slijpen, ontvetten, ombuigen en opnieuw solderen. NIET met S39! Gebruik 60/40 elektronica tin.  Zo te zien heb je minimaal 80watt soldeer bout nodig. 

Anders alle connectors en aansluitingen op corrosie, vuil, na lopen. Eventueel met een fijn slijp steentje opslijpen, als het koper is dan moet het mooi helder en frisse kleur geven.

Zie bijlage van een PC monitor. In de rode cirkel  heb ik een overleden transistor verwijderd.

JohnvL

Offline honda2x

Re: Rijd baar doorlopen projectje
« Reactie #69 Gepost op: 25 augustus 2016, 22:22 »
v-twin

klink aantrekkelijk  heb totaal geen ervaring met eBay nooit gedaan ook  maar  als je een artikel besteld
 hoe zit het dan met garantie  als het niet werk kan bij mij om de hoek met artikel weer terug .

daar een stukje lastiger weet het nog niet hou het op angst en geen ervaring  :-[

Johnvl

Heb hem nou ja opa heeft het gedaan heeft heel veel gesoldeerd die heeft dus alles nog een  keer gesoldeerd ook de oude soldeer punten  nog even  aan gepakt .

Meteen bij het starten sloeg die al over en lichtjes knallen  denk niet dan ik dat nog wil proberen
zie er geen heil meer in  heb alleen nogmaar rondjes in de buurt om dat ik de boel niet meer vertrouw .

tweedehands idem dito met een sterretje  dan weet ook niet wat je krijgt  of de prijs moet dusdanig zijn dat je zegt daar wil en kan ik het nog eens voor proberen  ;)

vr--gr-- frits

Offline jeroen emke

Re: Rijd baar doorlopen projectje
« Reactie #70 Gepost op: 25 augustus 2016, 22:50 »
even deze web pagina door bladeren dan kom je foto’s tegen van  soldeer verbindingen  met haarscheurtje die je met het blootte oog niet ziet

http://www.thumpertalk.com/topic/881740-xrl650lnx250650transalp-cdi-repair/
still no angel found who flies at the same speed

Offline honda2x

Re: Rijd baar doorlopen projectje
« Reactie #71 Gepost op: 10 september 2016, 22:01 »
hai jeroen

Al div keren gedaan en door gelezen dank voor het meedenken  :D maar heb nu wat anders

nadat de cdi stuk waren inderdaad ook op ebay gekeken dank voorde link v-twin ook bij alie expres zag ikal wat
maar had geen haast druk met de tuin bezig .

tot vandaag ik een linkje zag op marktplaats bij me in de buurt  dus als de kippen er bij en gekocht

een halve motor maar met 2 cdi  ;)  wilde ik de gok wel wagen raak ik de rest van onderdelen wel kwijt denk ik .

Offline honda2x

Re: Rijd baar doorlopen projectje
« Reactie #72 Gepost op: 10 september 2016, 22:11 »
Of ik moet een nieuw project je beginnen  :)) nee nu nog even niet

Eerst de cdi op mijn motor zetten en kijken of ik er goed aan hen gedaan, en de rest slopen   ook zit er nog een mooi midden bok op ook mijn  achter rem was ook niet denderend dus is even kijken of deze achter rem beter is de rest ,
van de onderdelen zet ik over
 
En de  rest is voor de verkoop de voor velg en achter velg zijn zijn wonder baarlijk mooi eigenlijk nog beter dan de mijne .

hopelijk kan ik weer rijden

Offline Oldtimer

Re: Rijd baar doorlopen projectje
« Reactie #73 Gepost op: 11 september 2016, 09:38 »
Ik zou als ik jou was ook de cdi's meteen even dwars leggen.
Oorzaak van stukgaan is de rechtopstand waardoor het zadel op de stekers drukt
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline honda2x

Re: Rijd baar doorlopen projectje
« Reactie #74 Gepost op: 14 september 2016, 20:40 »
Zover is het niet gekomen oldtimer ook deze zijn stuk maar de rest van de onderdelen zijn netjes

tot ik bij het motor blok kwam  :-\ kwam ik dit nadat ik wat vuil in het tuutje zag zitten even de deksel weghalen .

tja wat nu dit blok was eigenlijk voor de verkoop  :-[heb nu mijn twijfels na wat schoon maak werk zag het wat beter uit in in ieder geval in  radiateur  zit een roest gat die kan in de kliko en ook nog een vast gelaste voor tandwiel .

Offline honda2x

Re: Rijd baar doorlopen projectje
« Reactie #75 Gepost op: 14 september 2016, 20:44 »
Even voor  8)  omdat je via privémail geen foto's bij kan zetten ??? dan img img

Offline Oldtimer

Re: Rijd baar doorlopen projectje
« Reactie #76 Gepost op: 14 september 2016, 21:50 »
zo te zien geen eer aan te behalen dus.
Maar mocht je cdi nodig hebben mail me dan maar
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Johnvl

Re: Rijd baar doorlopen projectje
« Reactie #77 Gepost op: 15 september 2016, 19:04 »
een cdi die stuk is kan je naar mij sturen ;)

Wil wel eens weten wat er in zit. Of heeft iemand een schema?
JohnvL

Offline Oldtimer

Re: Rijd baar doorlopen projectje
« Reactie #78 Gepost op: 16 september 2016, 16:16 »
Schema is er wel ff goed zoeken.
defecte mag je van mij wel hebben.
Wordt alleen moeilijk om te zien wat er in zit want is helemaal ingegoten met een soort foam die zich niet laat oplossen.
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Johnvl

Re: Rijd baar doorlopen projectje
« Reactie #79 Gepost op: 16 september 2016, 19:29 »
Ja das dat zelfde spul dat ze in CVR's en FDR'r gebruiken misschien. Ja dat schema zullen die chinezen wel geheimhouden. Stel je voor zeg dat Europeaan zonder opleiding ff 100 van die dingen gaat nabouwen  ;)
JohnvL

Offline PimW

Re: Rijd baar doorlopen projectje
« Reactie #80 Gepost op: 16 september 2016, 19:41 »
Heb je al gezocht op het web?

http://www.transalp.de/technik/reparaturen/zuendbox/

Even klein stukje naar beneden scrollen.

Offline Oldtimer

Re: Rijd baar doorlopen projectje
« Reactie #81 Gepost op: 16 september 2016, 23:30 »
pciesdiebedoeldeikpim
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline PimW

Re: Rijd baar doorlopen projectje
« Reactie #82 Gepost op: 17 september 2016, 11:44 »
Dawistikwel

Offline honda2x

Re: Rijd baar doorlopen projectje
« Reactie #83 Gepost op: 17 september 2016, 18:30 »
Oldtimer

bedank voor het aanbod  hou het even in gedachte

john

cdi hou ik nog even zelf  heb er nu 4 ;D tzt zelf even klooien denk en ook druk met ander dingen de nood zaak om te rijden is even afgezwakt .

ooohhh    By the way het motor blok  is ook verkocht  8) en opgehaald

de carbs is eraf gehaald 

Offline honda2x

Re: Rijd baar doorlopen projectje
« Reactie #84 Gepost op: 28 september 2016, 16:17 »
nadat ik  een cdi uitmekaar had gehaald en in een afgesloten potje met thinner gezet om  het foam  op te lossen

En dat gaat dus eigenlijk  best goed  :) toen dacht ik waar ben ik in god naam mee bezig  >:(

Dus om van het gezeik af te wezen 2 nieuwe besteld bij de link  van het duidse forum

man bekommt die MS8 CDI bei der Firma MTP Racing bereits für 55 € zzgl. Versand (Stand 17.09.2015): :-)
http://mtp-racing.de/index.php?a=3195

totaal kosten met verzenden en btw  122 euro  8)

die kwamen vandaag binnen. :)) en je word netjes op de hoogte gehouden  tot zover prima
dus erin gezet en------belazert lopen 1 poot  voorste cilinder deed niet mee .
 cdi om gedraaid beide toerentellers deden het .dat was het dus niet bougie eruit recht voor die vonkte  ;)
toen wel lopen kom buiten om een proef ritje te maken niet vooruit te branden over slaan en hikken en overslaan en knallen .

weer naar binnen  MAAR nou komt het !!! heb dus de zij standaard een paar keer gebruikt met dat gene
zet op de midden bok en nu weer goed lopen .

weer naar buiten en tot op heden loopt die weer als van ouds ook naar km of 5 als de brandweer
 

schiet mij maar lek maar noem het een hikje of een lucht bel  of effe geen benzine kan me dus niet onttrekken dat de zij standaard daar iets mee te maken hebt .

@grom!$% >:( toch maar eens nakijken,

 En  hij moet toch afslaan als je de zij standaard gebruikt ? of niet starten  bij mij loop die die gewoon maar krijg wel een melding op mijn dashboard wie kan me de functie  uit leggen .

vr--gr-- frits


 
« Laatst bewerkt op: 28 september 2016, 16:24 door honda2x »

Offline honda2x

Re: Rijd baar doorlopen projectje
« Reactie #85 Gepost op: 28 september 2016, 16:30 »
tevens  kon niet laten liep ik hier tegen aan   1978 bj  kawasaki  Z 650  16 jaar stilgestaan in een garage eigelijk een beetje voor de handel  maar ik vind hem wel leuk maar niks voor hier    ;D en moet nu stoppen heb er nu 3  word een beetje vol  C:-)

effe wat ploatjes

Offline Oldtimer

Re: Rijd baar doorlopen projectje
« Reactie #86 Gepost op: 28 september 2016, 16:37 »
Ga er maar vanuit dat je een rotte schakelaar hebt bij je standaard.

Werkt dus wel/niet en wss zal hij nu dus niet de motor doen afslaan als je hem op de zijstandaard zet.
Verder de vraag of je wel het juiste type cdi hebt gekregen.
Is afhankelijk van het bouwjaar en/of import usa.

leuke Kawa trouwens, Ga je die opknappen of is hij voor de verkoop.
« Laatst bewerkt op: 28 september 2016, 16:40 door Oldtimer »
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline honda2x

Re: Rijd baar doorlopen projectje
« Reactie #87 Gepost op: 28 september 2016, 16:54 »
Nou lekker dan  :-[  kijkend bij wat er aan specs bij stond op de site moetende cdi  het ook op deze motor passen nou ja hij loopt erop

Het is deze https://mtp-racing.de/CDI-Steuergeraet-Honda-XL-600-V-Transalp-PD06-1987-1988

de kawa  was eigenlijk voor de  verkoop  en met nu 3 motoren en auto project wat nog steeds af moet maken   is het verstandig om hem te verkopen .

interesse  ;D ----- aan de ander kant eet geen brood  de oldtimer verzekering koste  voor  kawa net zoveel als laten schorsen  dus hij staan nog even onder een zeiltje  tzt komt raad  ;)
« Laatst bewerkt op: 28 september 2016, 17:02 door honda2x »

Offline honda2x

Re: Rijd baar doorlopen projectje
« Reactie #88 Gepost op: 18 oktober 2016, 10:14 »
hai leden  ;D

mijn zij standaard zender heeft stuipjes  nou weet dat  wel maar het word steeds  :-\erger dus ik wil er van af  kan ik dat ding
eraf halen ? ----- maar had ook iets gelezen van de draadjes door verbinden .

En kan zomaar of zijn er nog ander dingen waar ik rekening mee moet houden  het puur de  zij standaard  onder weg even een paar keer schoppen  en naar beneden dan doet het weer  dan houd die weer in of spontaan onder het rijden stopt die ermee .

ik word er gek van   >:(  alvast bedank voor het mee denken .

Offline PimW

Re: Rijd baar doorlopen projectje
« Reactie #89 Gepost op: 18 oktober 2016, 11:21 »
Je kunt de sensor vervangen natuurlijk, misschien is goed schoonmaken een optie.

Als je het kabeltje volgt tot onder je zadel vind je daar een groene 3-polige stekker. Je moet er even een schema bij pakken of een mulitmeter bij pakken maar het idee is dat je hem daar door kunt verbinden.

Echter moet je dan zelf zorge dat je zijstandaard ingeklapt is, je motor slaat niet meer af en geeft geen waarschuwing meer.