Auteur Topic: Rijd baar doorlopen projectje  (gelezen 42672 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline honda2x

Re: Rijd baar doorlopen projectje
« Reactie #120 Gepost op: 22 mei 2017, 15:30 »
wederom een update  gisteren voor het eerst een lange motorrit gemaakt  ruim 155 km  ;D perfect zonder problemen
dan af en toe de hik met contact sleutel hanteren . ;)

hij ging ook steeds soepeler lopen en mooier  lopen op de snelweg terug constant 130  km  en  en gas erop liep die ruim richting 160 aan getikt en hij wilde harder alleen ik durfde niet  C:-) werd een beetje instabiel met die band afijn das positief .
tot ik vanochtend de band eraf haalde om de voor te controleren en de spaken aan wilde pakken voor dat er een nieuwe band op gaat .

nou word ik even minder vrolijk velg rot  :(
 

Offline honda2x

Re: Rijd baar doorlopen projectje
« Reactie #121 Gepost op: 22 mei 2017, 15:39 »
Na het weg over  halen van de rotzooi en de haakse slijper hanteren blijft er een goede 3 a 4 mm goede velg dikte basis over .kijken bij het banden ventiel  de rest van de velg is goed het is dus alleen de plek bij het ventiel .

nu is dus mijn vraag  :-\  uit het minst  kwaad kiezend  kan ik nog zo nog rijden ? stevig genoeg gezien dat  ik volgende week naar de eifel ga  een groot rondje ga maken

dus ik denk zelf aan schuren en slijpen behadelen zonder de spaken eruit en verven .
of op zoek naar een andere velg
of alleen nieuwe velg rand met nieuwe spaken maar dan de kwanta kosten en de band erbij .

of een schop geven het geheel  keuzes keuzes  ben het wel even zat .
« Laatst bewerkt op: 22 mei 2017, 15:59 door honda2x »

Offline The Headless Horseman

Re: Rijd baar doorlopen projectje
« Reactie #122 Gepost op: 22 mei 2017, 22:45 »
Pfffffff, effe balen van die voorvelg  :(

Of het stevig genoeg is voor een rondje Eiffel weet ik ook niet  :-\
Mocht je even tijdelijk een voorwiel te leen willen hebben voor je tripje laat maar weten, ik heb er nog wel 1 staan hier. Zit wel een noppenbandje op, maar die kun je dan nog wel effe wisselen  :)

Grtz,
René
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline honda2x

Re: Rijd baar doorlopen projectje
« Reactie #123 Gepost op: 22 mei 2017, 22:59 »
René

Super netjes van je en mijn dank ervoor !  :))  voor het aanbod heb van avond na de dip en wat relativeren en afstand genomen
 de velg met powerfile behandeld   en durf het wel aan . maar onder tussen kijk ik wel verder voor het 1 en ander het is niet
dat de velg gekocht kan  worden maar  er lopen momenteel te veel projecten  zoals me bus met een grote motor verbouwing en toebehoren die ook het nodig geld kost .  ::) dus dan moet delen en schuiven .

en ondertussen de ander auto die toch ook naderhand de nodige aandacht vergt  dat  ik even ......

 groetjes Frits 

« Laatst bewerkt op: 22 mei 2017, 23:08 door honda2x »

Offline The Headless Horseman

Re: Rijd baar doorlopen projectje
« Reactie #124 Gepost op: 22 mei 2017, 23:56 »
Hardstikke goed  :) Ik verwacht ook niet gauw dat er iets mis zal gaan met dat wiel!
Fijne trip gewenst  8)
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline LJ

Re: Rijd baar doorlopen projectje
« Reactie #125 Gepost op: 23 mei 2017, 09:11 »
René

Super netjes van je en mijn dank ervoor !  :))  voor het aanbod heb van avond na de dip en wat relativeren en afstand genomen
 de velg met powerfile behandeld   en durf het wel aan . maar onder tussen kijk ik wel verder voor het 1 en ander het is niet
dat de velg gekocht kan  worden maar  er lopen momenteel te veel projecten  zoals me bus met een grote motor verbouwing en toebehoren die ook het nodig geld kost .  ::) dus dan moet delen en schuiven .

en ondertussen de ander auto die toch ook naderhand de nodige aandacht vergt  dat  ik even ......

 groetjes Frits


Dat komt me bekend voor. Ik doe ook al het onderhoud zelf waaronder 2 auto's voor gewoon onderhoud, 1 auto wordt gerestaureerd en dan nog 4 motoren waarvan 1 de restauratie net klaar is (mijn AT) en een Transalp wordt gerestaureerd. En dan nog een eigen huis een vriendin en een kind. Drukte en geldverslindend! Maar wel leuk  8).

Succes met je velgen!
Wie langzaam rijd komt nooit op tijd

Offline honda2x

Re: Rijd baar doorlopen projectje
« Reactie #126 Gepost op: 23 mei 2017, 20:39 »
lj

dat laatste dat had ik zelf nog niet eens bij gedacht  ;) de vrouw en kinderen en eigen huis go wat hebben dan druk  :) dan
op zich is het leuk moet alleen niet allemaal te gelijk in die trechter komen beetje verdelen zou  fijn zijn  .

Heb er al bij neer gelegd dat de auto project deze  zomer niet nog gaat rijden .  :-\ werd eerst mei nou juni  misschien juli  en dan rdw keuring , komt wel ? waar ben jij mee bezig met  1 auto wordt gerestaureerd ??? is altijd leuk wat een ander doet met dat soort dingen .


Offline honda2x

Re: Rijd baar doorlopen projectje
« Reactie #127 Gepost op: 23 mei 2017, 20:50 »
tevens een stukje verder

de band  is een Heidenau  geworden wist niet wat ik moest nemen alle is gebaseerd op geen ervaring noem me maar heropstapper  ;D
binnenband
velg lint  is er bij besteld

na de recensies hier  is deze dus geworden natte vinger werk teven ook maar meteen harmonica rubber erbij die waren 9 cm tekort
meteen gebeld en morgen als het goed is de grotere + in de kleur blauw
toen aan de velg begonnen 2 k grond verf en daar na zwarte 2 k verf heb nog even gemeten op het kleine gaatje waar het rubberen dopje zit daar meet ik 4 mm  en op het binnen band ventiel gaatje meet ik 2 en half mm
alle staat nu klaar om weer op te bouwen wachten tot het binnen komt

Offline honda2x

Re: Rijd baar doorlopen projectje
« Reactie #128 Gepost op: 26 mei 2017, 23:45 »
en een update

voor band en velg lint en binnen band zit er nieuwe op ook maar het ander stepje aan gepakt en  verzinkt
ook maar meteen nieuwe voor vork rubbers .

vandaag ook maar  meteen een proefritje gemaakt  man man moet meteen weer leren rijden met die band verschrikkelijk  ;)
wat is dat wennen zeg  ???  en zo gevoelig .
« Laatst bewerkt op: 26 mei 2017, 23:58 door honda2x »

Offline honda2x

Re: Rijd baar doorlopen projectje
« Reactie #129 Gepost op: 26 mei 2017, 23:50 »
en nog wat   ;Den ik kon het niet laten  :) er kwam wat langs wat voor mij interessant is heb me busje geld er aan op geofferd .

Die moet nu dus even wachten  >:D en ander motor erbij gekocht  voor de extras die er opzitten voor dat geld kon ik hem niet laten staan .

alle wat ik ik nodig heb zit daar op  gisteren gekocht vandaag op gehaald .


Offline honda2x

Re: Rijd baar doorlopen projectje
« Reactie #130 Gepost op: 26 mei 2017, 23:55 »
te zeggen  8)

Ander uitlaat
nieuwe ketting
betere knipperlicht achter die van mij is gebroken
hoger ruit
andere hand vaten dikker
hand vat verwarming
instructie boekje erbij
nieuwe cdi
achter schijf rem om die reden gekocht die loop aan strak
mooier koffer rek
velgen ??

de rest zal ik nog bekijken

Offline Joost

Re: Rijd baar doorlopen projectje
« Reactie #131 Gepost op: 29 mei 2017, 22:27 »
Ga je de zwarte motor als donor gebruiken? Want mocht je wat zwarte kappen willen verkopen en als ze er nog goed uitzien heb ik daar eventueel wel interesse in.
XL600V PD10 1999

Offline honda2x

Re: Rijd baar doorlopen projectje
« Reactie #132 Gepost op: 29 mei 2017, 23:11 »
joost

graag  ;) zowel tank als zij kappen als kont onder kuip graag te koop of ruilen tegen een andere kleur  maar geen ROOD !!
moet zeggen is best redelijk gespoten zit er toch wel knap op .

En nee is geen donor het word een project waarschijnlijk  voor volgen jaar deze gaat volledig uit elkaar  om te restaureren .  :)

Offline honda2x

Re: Rijd baar doorlopen projectje
« Reactie #133 Gepost op: 29 mei 2017, 23:14 »
tevens een update het achter wiel eruit hij remde niet echt lekker dus maar eens aangepakt had nog een remgebeuren liggen .
en die maar erin zetten maar eerst alles slopen .

onvetten en stralen en en dan maar meteen verzinken .

Offline honda2x

Re: Rijd baar doorlopen projectje
« Reactie #134 Gepost op: 29 mei 2017, 23:16 »
 :) dan poetsen en polijsten 

Offline honda2x

Re: Rijd baar doorlopen projectje
« Reactie #135 Gepost op: 29 mei 2017, 23:16 »
en klaar morgen in mekaar zetten

Offline honda2x

Re: Rijd baar doorlopen projectje
« Reactie #136 Gepost op: 16 juni 2017, 20:10 »
Na de stekker probleem effe verderop  ;D  ook de steunen gestraald en gespoten .

Offline honda2x

Re: Rijd baar doorlopen projectje
« Reactie #137 Gepost op: 16 juni 2017, 20:13 »
Ook maar meteen het contact slot getackeld  die had ook wat probleempjes met stroom toevoer en alle lag toch los dus  >:D

er zat wat residu op dus  schoon maken en weer in mekaar zetten alles werkt weer  dat ging nog wat sneller dan de rest .
zo kan weer rijden .

Offline honda2x

Re: Rijd baar doorlopen projectje
« Reactie #138 Gepost op: 27 juni 2017, 10:07 »
nadat ik het probleem van de stekker gevonden had heb ik inmiddels de goede gekocht die zijn ook langer die moest er alleen nog even op .
zover kwam het niet moeders belde dat de de auto niks meer deed onder het rijden en hakkelend stil kwam te staan .

en stond in Amsterdam compleet dood dus als de bliksem de kappen erop met ty rips  weet nu weer wat het is om zonder kuip te rijden .
winderig en een koudere buik borst   8)

Offline honda2x

Re: Rijd baar doorlopen projectje
« Reactie #139 Gepost op: 27 juni 2017, 10:13 »
ANWB heeft hem afgesleept naar huis kan dus aan de bak  :-\  tevens moest ik wat tooltjes maken voor div  en nu ook voor de auto
die staat er zo bij .

even wachten op een onderdeel kan ik  nu weer de stekker van de motor goed maken  en dan dicht bouwen .

Offline honda2x

Re: Rijd baar doorlopen projectje
« Reactie #140 Gepost op: 01 november 2017, 17:33 »
effe  wat nieuws  tijd voor groter onderhoud  kwam niet van het wilde rijden   ;D dus nu maar eens wat spullen aan geschaft
te beginnen met een vers olie filter en schone olie .

lucht filter is besteld die komt er aan  tijd om maar eens kleppen te stellen en de  uitlaat daar kwam weer wat roest op dus geschuurd en geschilderd.

Ook maar de zij standaard schakelaar terug geplaatst probleem inmiddels gevonden en was niet dit die kon weer op zijn plaats 
de prut weggehaald  ziet er allemaal eigelijk goed uit .

Offline honda2x

Re: Rijd baar doorlopen projectje
« Reactie #141 Gepost op: 01 november 2017, 17:40 »
 de bak olie was wel nodig  en uitlaat weer knap .

 dat je kleppen moet stellen oke maar om nou een halve motor te slopen  mehaa  :( dus  had al gelzen dat je behoorlijk wat moest slopen .

Omdat het de eerst keer is voor mij bij dit soort motoren is ruimte belangrijk dus meer slopen . ;D
dus leeg lopen radiateurs eraf  was een slecht dus nu ook maar stralen en nieuwe verf .


Offline honda2x

Re: Rijd baar doorlopen projectje
« Reactie #142 Gepost op: 01 november 2017, 17:50 »
toen de deksels eraf dat had ik gelezen  1 dus wel de andere ging dus dus niet te weinig ruimte .

de grote moeren waarmee je de kleppen zou kunnen stellen zaten schrikbaren  dat men niet even de moeite  neemt om er een nieuwe kering op te zetten is mijn een raadsel  afijn 

de grote dop idem om  de krukas te draaien daar moest zelf de brander aan te pas komen om heet te stoken die zat me en partij vast  >:(  is er ook niet mooier op geworden en beschadigt  maar wel los .

kan nu kleppen stellen .

Offline Oldtimer

Re: Rijd baar doorlopen projectje
« Reactie #143 Gepost op: 01 november 2017, 21:26 »
De achterste klepdeksel kan er af als je het motorblok gewoon naar voren kantelt.
Dat kan als je de voorkant gewoon los maakt en de ruimte gebruikt die er ontstaat tussen blok en frame.
Wel een beetje draaien met de deksel, maar het gaat echt,
Vergeet niet de linker bout waar de deksel mee vast zit er van tevoren in te doen voordat je het deksel er weer opzet.
Krijg je er anders niet meer in.

Suc6
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline honda2x

Re: Rijd baar doorlopen projectje
« Reactie #144 Gepost op: 05 november 2017, 22:56 »
Marien  ;D

beetje laat dat zal je wel  begrepen hebben maar toch bedankt natuurlijk voor het meedenken het motor blok laten zakken is me teveel werk . komt wel bij het andere project   heel lang daarna

heb er een blokje hout tussen gedaan zoals hr  Headless  zegt en gedaan heeft is ook gelukt  :)

kleppen zijn gesteld heb gemerkt dat als je de voeler maat ertussen laat zitten kun je de moer aandraaien en blijf dan makkelijker op zijn maat staan zonder verlopen gecontoleeerd met  015 / 020 en 020 en 025 .

intussen ook radiateurs  gestraald en gespoten  en alles gemonteerd  met nieuwe keringen waar nodig was .

accu gevuld en tevens op geladen meer uit zekerheid dan eigenlijk nodig
« Laatst bewerkt op: 05 november 2017, 23:27 door honda2x »

Offline honda2x

Re: Rijd baar doorlopen projectje
« Reactie #145 Gepost op: 05 november 2017, 23:07 »
achterste bougie zijn iets zwarter dan voor  liep daarvoor niet echt lekker daar voor maar na kleppen stellen is het af wachten .

nou heb zins 2011 al een compressie set gekocht die kon ik meteen is even uit proberen
aangezien ik niet kon vinden welke bougie gat het moest steken  ;) heb ik alleen de buitenste bougie gaten genomen .

nou weet ik van mijn leer meester brom ;D  dat het met warme motor moest  maar toch koud even gedaan om dat toch het meest klaar daarvoor stond

maakte de fout bij eerst meting zonder gas gegeven

Offline honda2x

Re: Rijd baar doorlopen projectje
« Reactie #146 Gepost op: 05 november 2017, 23:13 »
daarna  met gas geven  alle cilinders

en daarna met gas en ook met een schuitje olie zoals beschreven   :)

daar kwamen waardes   ;D   die steeds beter werden   

lijkt mij dat het er gezond uit ziet en geen verbrande kleppen  heb . wat doet het dan met warme motor  straks zal ik nog een doen .
« Laatst bewerkt op: 05 november 2017, 23:30 door honda2x »

Offline honda2x

Re: Rijd baar doorlopen projectje
« Reactie #147 Gepost op: 05 november 2017, 23:23 »
toen dat klaar was proefrit gemaakt richting motor zaak  om de lucht filter op te halen die er was

daar bij omdat het bijna zijn tijd was en aan het einde van zijn werkdag als 3 ouwe lullen effe lopen kletsten over alles  en nog wat vroeg hem over het synchroniseren van de carbs  .

liep meteen mee naar de motor en liet me zien waar alle in moest en wat er gedaan moest worden
daar op ik zij ik heb geen y tutje kreeg die meteen gratis mee .

omdat die prachtig vond om die oud motoren lopend te houden  had ik vragen meteen terugkomen
zou die me helpen .

volgende dag maar een geprobeerd en walla   8)

motor klaar goedlopend maar daar na nog geen proef kunnen maken was laat klaar en ik moe .
eten en hangen voor de tv >:D

word vervolgd  groetje Frits

Offline Brombeer

Re: Rijd baar doorlopen projectje
« Reactie #148 Gepost op: 05 november 2017, 23:39 »

Netjes hoor!  8)


Gaat je motor ook veel lekkerder van rijden  :)
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline honda2x

Re: Rijd baar doorlopen projectje
« Reactie #149 Gepost op: 08 november 2017, 22:52 »
in dit geval niet brom ;)    ---  :( drama gisteren dus lekker weer denk lekker een proefrit maken maar  slecht lopen knallen dacht weer aan mijn zij standaard paar keer bewegen maar nee .

Uiteindelijk wel willen lopen maar alleen op choke  dus wat nadenken wat is er verandert  dat is dus --  kleppen -- synchroon af stellen en nieuwe lucht filter

Begin met de lucht filter zet de oude er weer even in  wand na de kleppen stellen heb ik met de motor het lucht filter op gehaald
toen liep die nog goed    synchroon   dat laat ik even voor wat het  is . 

heeft het nog zin om  om toch het nieuwe lucht filter te laten zitten  en de mengsel schroeven uit te draaien  afijn begin eerst met oude filter   word vervolgt  :-\  wat een weerstand  zou dat dan geven ??

ben dus aan het zoeken geweest en deze gevonden voor in en outs .

http://www.transalpclub.nl/forum/index.php?topic=13976.0

http://www.transalpclub.nl/forum/index.php?topic=13665.0
« Laatst bewerkt op: 08 november 2017, 22:57 door honda2x »