Auteur Topic: Trans Pyreneeën op een rd04 en een Yamaha xt660r  (gelezen 6838 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline hoofdweg 79

Trans Pyreneeën op een rd04 en een Yamaha xt660r
« Gepost op: 13 juni 2016, 19:34 »
Vertrek 1 juni tot 10 juni 2016. Waar? Banyuls sur le Mer (zuid frankrijk) naar Hendaye Spanje. Kilometers rond de 1800 incl terugreis Banyuls sur le mer over de weg, dat is 450 km binnendoor.


we zijn met de auto er naar toe gegaan met aanhangwagen.


Offroad zeker 500 van single tracks tot mooie brede paden.


gedeeltes van de routes waren of door de staat of door prive mensen borden neer gezet.


Dus soms moet je even alternatief bedenken.


Barendas gebied in Spanje is erg gaaf!!


https://youtu.be/wRUjI96W2GA


https://youtu.be/gi04RcEAJrE


ik plaats nog wat foto's

Offline hoofdweg 79

Re: Trans Pyreneeën op een rd04 en een Yamaha xt660r
« Reactie #1 Gepost op: 13 juni 2016, 19:36 »
Wat hadden we mee aan eten Bever zwerfsport camelback met 3 liter water en redelijk wat kleding we dachten het is teveel maar we hebben alle gebruikt. Waanzinnig mooie reis veel wild gecampeerd wilde paarden roofvogels met man brede vleugels gieren echt super de super gaaf.

De gehele reis was echt meer dan fantastisch na vorig jaar met 4 maten marokko onveilig gemaakt te hebben hadden we besloten deze reis te maken. Op basis van wikilocs heeft mijn maat Romano de route uitgezet. Adembenemende natuurgebieden single tracks keien rotsen uitzichten en enthousiaste spanje lenen die riepen "viva la Africa twin " maakte het af. Lood en loodzware stukken (en het was redelijk droog nu) in een militair gebied aangehouden en terug gestuurd gebieden die afgesloten zijn (sindskort ) maakte het geheel tot een mooi avontuur waarbij we moesten puzzelen om weer op de route uit te komen. Ik heb veel geleerd van Romano zijn navigatie skills.

Wilde paarden dat is gaaf om die zo los in de bergen tegen te komen!!  We zijn op de hele route twee bmw gs rijders tegen gekomen met weg banden.  We kwamen net van een van de ruigste afdalingen af met doorwadingen en ze vroegen gaat het ons lukken? Wij: proberen kan altijd he 🤗 maar kansloos in onze ogen. Een paar uur verder flikker ik om met de twin. Rijdt voorop en denk dat ik op een atb van 10 kilo rijdt. Links kan ik de voet niet neer zetten. Rechts probeer ik evenwicht te krijgen, maar helaas flikker ik om met mijn Africa twin en lig twee meter lager. Gelukkig wel body armor om. Ik schrik eigenlijk meteen heelerg want de benzine gutst uit mijn tank. Bagage eraf gehaald en touw van mijn valbeugel gehaald. Via een boom maakt Romano een soort katrol en hijsen we aan het stuur de twin omhoog. Daarna moet ik onder de twin gaan staan in dat gat waar ik gevallen was en met vereende krachten de twin weer terug omhoog.

Zonder dat touw was het kansloos geweest . De twin heeft een deuk In carter beschermer. Ik dacht gvd hier had ik de ttr toch voor gekocht. Zonde van mijn twin.... maar goed dat was helaas pindakaas.....

daarna de motor omhoog gereden hier werd het nog ruiger smaller kon haast niet. Romano achter me en slippende stonemaster. ....... ja het kan. Naar voor en naar achteren en niet te ver wat daar gaat het 20 meter naar beneden. Dan Romano zijn xtr 660 nog. Wat een acrobaten tour zeg. Lijkt dakar wel. Dan naar beneden langs mijn waterloo plekje.... knijp de billen bij elkaar en sta een paar meter later uit te puffen.  Na een lunch zetten we de route om weer een ervaring rijker en de volgende keer verkennen. Ervaring is geïntegreerde ellende 😬 achteraf een mooi verhaal

Offline hoofdweg 79

Re: Trans Pyreneeën op een rd04 en een Yamaha xt660r
« Reactie #2 Gepost op: 13 juni 2016, 19:39 »
foto's maken het geheel wat completer

Offline hoofdweg 79

Re: Trans Pyreneeën op een rd04 en een Yamaha xt660r
« Reactie #3 Gepost op: 13 juni 2016, 19:41 »
en nog een paar.

Op een single track lag dus de twin op zijn kant en ik ergens daar onder.

Het leuke is dat ik een africa twin heb gekocht na 12,5 jaar een andere africa twin had gereden km minimaal 250000 km. Deze twin wilde ik sparen. De TTR 600 van yamaha een maand of 3 eerder gekocht maar ik kreeg hem niet aan de praat de dealer niet en dus maar goede banden om de twin gezet een andere aanhangwagen gekocht ivm gewicht. Met de twin kan erg veel maar zoveel wist ik niet zat er grof terrein tussen echt niet normaal ;-)

Mission complete
« Laatst bewerkt op: 13 juni 2016, 19:45 door hoofdweg 79 »

Offline EelkoL

Re: Trans Pyreneeën op een rd04 en een Yamaha xt660r
« Reactie #4 Gepost op: 13 juni 2016, 20:01 »
Gaaf hoor!
Ben zelf net een dikke week terug van ook de Pyreneeën, zal ook ff topic maken met wat foto's..
'99 TA

Offline The Headless Horseman

Re: Trans Pyreneeën op een rd04 en een Yamaha xt660r
« Reactie #5 Gepost op: 13 juni 2016, 22:34 »
Mooie foto's Edwin  8)
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline Zeegie

Re: Trans Pyreneeën op een rd04 en een Yamaha xt660r
« Reactie #6 Gepost op: 13 juni 2016, 23:03 »
Erg gaaf! Jaloers  ;D
Het is goed om jezelf te laten gaan; als je jezelf maar weer kunt terugvinden.

Offline Damian

Re: Trans Pyreneeën op een rd04 en een Yamaha xt660r
« Reactie #7 Gepost op: 14 juni 2016, 17:14 »
Leuk om te zien dat eerste filmpje, dat mooie weggetje zijn we vorig jaar met een groepje ook over gereden.
Dat militaire stukje kwam zeker net na het stuk in dat filmpje  ?

Offline hoofdweg 79

Re: Trans Pyreneeën op een rd04 en een Yamaha xt660r
« Reactie #8 Gepost op: 20 juni 2016, 09:47 »
Ja dat klopt helemaal, hebben jullie toen anders gereden?

Offline Damian

Re: Trans Pyreneeën op een rd04 en een Yamaha xt660r
« Reactie #9 Gepost op: 20 juni 2016, 14:15 »
We zijn niet doorgereden bij het bordje "PELIGRO Caida de Proyectiles Zona Militar"  ::)

In dit filmpje zie je hetzelfde weggetje vanaf 3:42 en een stukje van de militaire zone waar Jomakra een tas verliest.
https://www.youtube.com/watch?v=b9ifZEueL1o

Het lijkt wel alsof jullie tijdens de planning een copietje van onze route hebben gevonden ergens .. :)
Kan toeval zijn natuurlijk maar volgens mij komt dit 'foutje' in de route namelijk door mij.. dit deel van de route had ik met behulp van Topokaart en Google Earth verzonnen.
« Laatst bewerkt op: 20 juni 2016, 14:27 door Damian »

Offline jomakra

Re: Trans Pyreneeën op een rd04 en een Yamaha xt660r
« Reactie #10 Gepost op: 20 juni 2016, 20:55 »
Sweet memories  ;) ;) ;) ;) ;)
Africa Twin 1997 RD07a
NX 650 Dominator 1997 RD08
Werken doe je om je hobby's te bekostigen.
Ride allways in front, so won't eat the dust !

Offline martsky

Re: Trans Pyreneeën op een rd04 en een Yamaha xt660r
« Reactie #11 Gepost op: 20 juni 2016, 23:20 »
And hot memories too.
AT 1996 - Niet gepoetst !

Offline jomakra

Re: Trans Pyreneeën op een rd04 en een Yamaha xt660r
« Reactie #12 Gepost op: 21 juni 2016, 20:32 »
Zeker op dat stuk waar jij hem in de "parkeergoot" neerzet  8) 8) 8)
Africa Twin 1997 RD07a
NX 650 Dominator 1997 RD08
Werken doe je om je hobby's te bekostigen.
Ride allways in front, so won't eat the dust !

Offline martsky

Re: Trans Pyreneeën op een rd04 en een Yamaha xt660r
« Reactie #13 Gepost op: 21 juni 2016, 22:40 »
Maar wel cool dat ik daarmee de voorpagina van de transalper heb gehaald :-)
AT 1996 - Niet gepoetst !

Offline hoofdweg 79

Re: Trans Pyreneeën op een rd04 en een Yamaha xt660r
« Reactie #14 Gepost op: 25 juli 2016, 22:06 »
Hoi De route was van wiki afgehaald als tab mountainbike route en mijn maat heeft op basis van google earth verbindingen gemaakt ik ben zelf niet een routemaker dus met knippen en plakken en een route track van andere motormaat die hem gereden had er overheen geplakt . Maar was erg gaaf in ieder geval  8)

Offline ATRick

Re: Trans Pyreneeën op een rd04 en een Yamaha xt660r
« Reactie #15 Gepost op: 27 juli 2016, 10:14 »
Geïnspireerd door jullie verhaal ben ik eerder uit marokko vertrokken om ook de pyreneeën te ervaren.
Wat een heerlijk contrast van de droge uitgestrekte woestijn naar de groene waterijke heuvels van noord spanje.

Deze reis heeft het mij echt verbaast hoe volkomen vreemden je omarmen en uitnodigen in hun huis. Wederom voor de zoveelste keer heb ik de nacht door gebracht bij iemand thuis in een klein dorp midden in de pyreneeën.



Life on the road

Offline Jeroen

Re: Trans Pyreneeën op een rd04 en een Yamaha xt660r
« Reactie #16 Gepost op: 27 juli 2016, 11:20 »
Eerste foto in Australië gemaakt?
"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."

Offline ATRick

Re: Trans Pyreneeën op een rd04 en een Yamaha xt660r
« Reactie #17 Gepost op: 27 juli 2016, 11:51 »
Nee..de route ging over de kop  :))
Life on the road