Hallo iedereen.
Ik heb afgelopen weekend mijn eerste motor gekocht een mooie transalp uit 91 met slechts 60k op de klok.
Heb mijn auto ook definitief vaarwel gezegd om een echter motor rijder te worden.
Na een paar mooie stukjes gereden te hebben wilde die vanmiddag niet meer starten. Was niet thuis de de ANWB maar gebeld.
De accu was plat, en met een setje startkabels weer aan de gang gekregen. Ben nu thuis en toch maar eens de techniek ingedoken.
Ik heb even gemeten aan mijn accu zit erg laag op 11.40 volt (de vorige eigenaar vertelde dat die afgelopen jaren altijd aan de druppellader heeft gehangen). Maar twijfel nu of de accu nu stuk is of de dynamo, het electroliet is nog wel op een prima niveau.
Als er een nieuwe accu in moet wat raden jullie dan aan, ben vooral op zoek naar iet wat lekker betrouwbaar is en niet te veel aandacht vereist.
Nu zijn er een aantal dingen die me opvielen: een beetje twijfelachtige luchtfilter.
Dat de koelvloeistof wel erg laat zit (welk type kan ik hier het beste in doen, en is het aan te raden om het hele systeem gelijk te verversen)
En las ik op de motor avonturist dat ik ook moest opletten op de CDI's onder het zadel. Maar weet niet zeker of die nu goed zitten bij mij of niet?
Heb een mooi sleutelhandboek gezien, dat ik hopelijk snel binnen heb.
Maar zou graag ook advies hebben van een stel veteranen op dit gebied.
Mocht er iemand zijn in de regio Utrecht die mij iets meer hands on dingen wil leren, zou ik daar ook erg dankbaar voor zijn. Kunnen vast wel een mooie ruil maken zodat we er allebij goed uit komen.