Auteur Topic: Achterlicht werkt niet, remlicht wel  (gelezen 2380 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Amcode

Achterlicht werkt niet, remlicht wel
« Gepost op: 20 juni 2016, 12:00 »
Goedemiddag,

Eigenaar van een TA 650 uit 2004 waarvan het achterlicht niet werkt maar het remlicht wel. De achterrem triggert het remlicht overigens ook niet. Dat doet alleen de voorrem.

Nu ben ik op het terrein van elektronica niet echt een expert. Mijn eerste gedachte was natuurlijk het lampje vervangen, maar dat leek mij vreemd omdat het remlicht het wel deed. Na iets zoeken op internet blijkt er een duplo lampje in te zitten ::), dit vervangen hoeft het probleem echter niet op te lossen omdat een draadbreuk mij logischer lijkt omdat ook de achterrem het remlicht ook niet triggert. Heeft iemand hier ervaring mee? En wat is het beste stappenplan? Moet ik een nieuw lampje bestellen of eerst de kabelboom doormeten?

Gr. Amco

Offline Waffie

Re: Achterlicht werkt niet, remlicht wel
« Reactie #1 Gepost op: 20 juni 2016, 12:11 »
je denkt verkeert:

Je  achter remlicht wordt getriggert door2 afzonderlijke remlicht schakelaars
namelijk die van de voorrem en die van de achterrem
als het remlicht wel reageert op die van de voorrem maar niet op die van de achterrem zul je je probleem bij de remlicht schakelaar van de achterrem moeten zoeken
het probleem kan ook de hoogte afstelling zijn  van de achter rem schakelaar (dmv een wartel te verdraaien)
de verbinding  met het rempedaal en de remlicht schakelaar vindt plaats dmv een veer en als deze onvoldoende uitgetrokken wordt brandt het remlicht niet.
als je achterlicht niet  meer brandt is een defect lampje   meestal de oorzaak(duplo lamp) wat dus niet betekent dat ook de gloeidraad van het remlicht (21 watt)defect is
dit blijkt ook omdat het remlicht op de voorrem het gewoon doet,

2 zaken dus te doen

lampje vervangen en de achter remlicht schakelaar nazien/ afstellen

« Laatst bewerkt op: 20 juni 2016, 12:16 door Waffie »
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline Amcode

Re: Achterlicht werkt niet, remlicht wel
« Reactie #2 Gepost op: 20 juni 2016, 12:29 »
Daar heb ik wat aan. Bedankt voor de moeite!

Gr. Amco