Auteur Topic: XLV700 loopt niet goed  (gelezen 2449 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline ymv920

XLV700 loopt niet goed
« Gepost op: 26 juni 2016, 18:36 »
De motor geeft problemen als er enig tijd laag in de toeren is gereden, onder de 2500. Als je dan gas geeft houdt de motor in tot ongeveer 3000 toeren en loopt dan probleemloos verder. Ook als de motor stilstaat en de temperatuur oploopt tot boven de 95 graden houdt de motor sterk in tot 3000 en loopt dan verder prima. Na een paar keer doortrekken loopt de motor ook onderin goed totdat je weer een tijdje laag in de toeren rijdt of weer stilstaat. Al diverse injectie reinigers geprobeerd maar dat helpt niet echt. Iemand een idee en wellicht weet ook iemand een goede dealer in Zuid Holland?

Offline robgoesdakar

Re: XLV700 loopt niet goed
« Reactie #1 Gepost op: 26 juni 2016, 20:05 »
Ken het euvel niet, maar wanneer is z'n laatste beurtje geweest ? Zou zomaar bougies/luchtfilter kunnen zijn.
Ik heb geen meetspullen om zaken door te meten, maar je mag altijd even langskomen (Alphen a/d Rijn) wat je eventueel kunt (laten) aanpakken voordat je dure dealer diagnose kosten gaat maken.
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.



Meer dan alleen banden ;)

Offline ymv920

Re: XLV700 loopt niet goed
« Reactie #2 Gepost op: 27 juni 2016, 16:27 »
Met de beurt had ze er al wat last van en melding van gemaakt, is toen Forte in gegaan en het werd wat beter maar nooit echt weggeweest en het wordt nu weer erger.
Alphen is vlakbij dus dat zou goed uitkomen, Wanneer zou het schikken? Ik ben op de woensdagen altijd vrij

Offline robgoesdakar

Re: XLV700 loopt niet goed
« Reactie #3 Gepost op: 27 juni 2016, 20:03 »
Ik ben de woensdagen altijd op de zaak, dus kom maar aanwaaien.
Misschien dat ik die van mij ook even mee neem om eventueel wat vergelijkingsmateriaal te hebben.
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.



Meer dan alleen banden ;)

Offline hendrikus

Re: XLV700 loopt niet goed
« Reactie #4 Gepost op: 30 juni 2016, 10:22 »
Wat is uiteindelijk het euvel geweest? Heb hier een transalp 700 die het idem doet  :(

Offline robgoesdakar

Re: XLV700 loopt niet goed
« Reactie #5 Gepost op: 30 juni 2016, 11:42 »
Uiteraard, toen hij hier was, het euvel niet vast kunnen stellen. Maar in gesprek leek het toch ook verdacht veel op wat ik ook ervaren heb.
Hou er sowieso rekening mee dat de injectie van de Alp sterk last heeft van 'fahrer rückeln'. Tussen 2500 en 3000 toeren tijdens een constante snelheid, wil hij nog wel eens hikken.
Ik heb zelf, na 2/3 maanden stilstand, dat 'fahrer rückeln' constant ervaren (bij vrijwel alle toerentallen). Dat was weg na 2x een tankbeurt met een flinke scheurt injectie reiniger.

Toch eerst nog even met wat injectie reiniger rijden. Kan best een paar tankbeurten nodig hebben. En trek ook eens een paar keer goed door met dat spul in je tank.
Als dat het niet gaat zijn, dan wordt het vermoedelijk toch eens kijken of de injectoren gereinigd kunnen worden (ultrasoon), maar met de constructie van de alp wordt dat weer een flinke klus om die dingen eruit te krijgen  :-\
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.



Meer dan alleen banden ;)

Offline Alp 68

Re: XLV700 loopt niet goed
« Reactie #6 Gepost op: 30 juni 2016, 23:32 »
hallo, heb deze problemen 2 jaar geleden ook gehad bij een alp bj 2009
heb me hier suf naar gezocht
bleken de bougiekabels en bougiedoppen te zijn, spuit ze maar in met water en een plantenspuit en kijk
in donker
mijn broer rijdt ook een alp bj 2009 en kreeg dezelfde klachten vorig jaar
bleek hetzelfde
ben er via zoeken op deauville erachter gekomen, schijnt dat honda bij deze blokken een slechte
serie kabels en doppen heeft gebruikt.
klachten waren slecht lopen en hikken op lage touren en als de fan aansloeg


Offline ymv920

Re: XLV700 loopt niet goed
« Reactie #7 Gepost op: 03 juli 2016, 21:28 »
Net terug van weekend Eifel, zoals Rob heeft gezegd gereden met injectiereiniger en paar tanken benzine en het lijkt erop dat ze weer goed loopt. Denk er wel aan om vd winter toch ultrasoon te laten reinigen omdat ik dit nu al een paar keer heb gehad. Wat zeker net zo belangrijk was de vervanging van de voorband. In overleg met / op advies van Rob van www.motorbandenzaak.nl een meer straatband voorop er onder laten leggen. Wat een verschil, nu natuurlijk totaal ongeschikt voor naast het asfalt maar dat deed ik toch al niet met opzet. Kan het iedereen aanraden die geen off road rijdt. Geweldige stuur verbetering. Is misschien wat geflatteerd omdat de vorige voorband redelijk was versleten maar toch. Een genot. Top advies Rob, thanks.