Auteur Topic: vervangen van pitje de in koplamp  (gelezen 2024 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline gert

vervangen van pitje de in koplamp
« Gepost op: 24 mei 2009, 20:48 »
het lampje in de koplamp is kapot is er een methode om dit wat makkelijker te doen ???.
ik krijg mijn hand/handen niet/slecht >:D  onder het dashbord.
wat moet ik allemaal demonteren om dit een beetje redelijk voor elkaar te krijgen.

gr gert ;D
Mocht ik ooit wijs worden ,dan word mijn vrouw gek van vreugde.

half bezopen is gebrek aan doorzettings vermogen

Offline Rommit

Re: vervangen van pitje de in koplamp
« Reactie #1 Gepost op: 24 mei 2009, 23:53 »
Hallo Gert,

Om de lamp te vervangen in je koplamp kan je het beste je rechterkuipdeel eraf schroeven ( als je erop zit ).

Dit zijn 3 schroeven ( meen 2  boven op en 1 ergens onderin ).

Vervolgens zit deze kap nog vast "geklikt" op een onderste bevestiginspunt , waardoor je nog even zal moeten rotzooien om deze los te krijgen.

Daarna is het kwestie van rubberen beschermkap eraf bij de koplamp unit , lamp vervangen en het proces van achter naar voren herhalen

Met groet
      Robin

Offline nr 52

Re: vervangen van pitje de in koplamp
« Reactie #2 Gepost op: 25 mei 2009, 12:38 »
Zelf heb ik de voorruit verwijderd, daarna de cap over het dashbord en toen kon ik er goed bij. Het moet mogelijk zijn om dit zonder veel demontage te doen, dus van onder af, en op de tast. Aangezien ik een Xenon lamp  C:-) heb geplaatst, die wat verder uitsteekt dan het origineel, was dit niet mogelijk.
Van onder af: eerst stuur opzij draaien dan kun je er redelijk bij. Wel heb ik een halfrond plaatje losgeschroefd ( zie je vanzelf) om meer ruimte te krijgen ( = 2 boutjes) Eerst Rubber cap losnemen, dan kun je bij een klem die je aan de linkerkant moet inknijpen ( van vooraf gezien) en dan scharniert hij naar rechts en zit de lamp los. Nu kun je deze er rustig uithalen. De nieuwe lamp niet met de vingers aanraken wegens inbranden van vet op het glas dat daardoor knapt. Even stoeien met een papiertje dus.
Succes  ;)
Ik begon met niets en het meeste heb ik nog.

Offline gert

Re: vervangen van pitje de in koplamp
« Reactie #3 Gepost op: 25 mei 2009, 16:58 »
Heren,

Bedankt voor de reactie we zullen eens wat gaan proberen.

Gr, Gert ;D
Mocht ik ooit wijs worden ,dan word mijn vrouw gek van vreugde.

half bezopen is gebrek aan doorzettings vermogen