Algemeen > Over mijn (nieuwe) motor, mijzelf en/of waarom ik lid ben geworden

Hoi allen!

(1/3) > >>

Jan Eppe:
Inmiddels verslaafd aan de Alp.

Mijn naam is Jasper en ik woon in het prachtige noorden van Nederland, Groningen.
Ik rij motor sinds mijn 19e en ben begonnen op een Yamaha Fazer 600 '99 daarna Honda VT 500 '85 toen een CBR 600 F4 '99 en rij nu gelukkig Transalp!

Ik rij woon werk en rij inmiddels alweer een dik jaar op de Alp. Ik heb de Alp gekocht omdat ik een motor wou waarmee ik lange reizen kan maken, maar ook mee door de blubber kan en waaraan ik alles zelf kan doen. Samen met een motorvriendenclubje maken wij ook tochtjes en gaan we elke jaar naar Duitsland om te broezen.

Tot nu toe heb ik zonder een grote technische achtergrond maar met een handige vader en het internet het volgende gedaan aan mijn Alp:

- Handvatverwarming
- Verhoogd ruitje
- Nieuwe olie filter (uiteraard ook olie)
- Nieuwe lucht filter
- Voorvork olie ververst
- Nieuwe remschoenen achter
- Nieuwe remvloeistof
- Nieuwe koppelingsplaten
- Kleppen gesteld
- Carburateurs gesynchroniseerd
- Nieuwe tandwielen en ketting
- Valbeugels
- Kofferrek (via marktplaats voor een prikkie ouwe maar goede koffers erbij gekocht!)

Juist het zelf doen aan een motor vind ik leuk want dan wordt het ook echt mijn motor en je leert er ontzettend veel van! (vallen en opstaan!!)


Inmiddels heb ik mij aangemeld bij de club maar ik wacht nog op mijn lidnummer! Wellicht treffen we elkaar een keer bij een tocht!


Groeten,


Jasper

Jan Eppe:
foto

Jan Eppe:
foto

Jan Eppe:
foto

Jan Eppe:
Foto

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View