Ola ieder,
Dit is MennoW, een mooi weer rijder op een (ex)politie Transalp uit het jaar 2000. Heb al wat versleuteld aan deze.
Hiervoor, zeg 5 jaar terug, een verschrikkelijk mooie witte ALP met paars/blauwe originele strepen gereden en weggedaan omdat ik bijna klem zat tussen een te hard rijdende BMW (auto) en een tunnelmuur. Geschrokken en dus in paniek die mooie verkocht.
En ja, spijt krijgen natuurlijk. Dus de blauwe gekocht, loopt een stuk ruwer maar is enorm snel en fel.
Ga deze in het najaar opknappen, terug naar de mooie (origineel) witte Alp-kleuren, ben bezig de spullen te verzamelen. Dus mocht je nog enige witte delen hebben liggen, hoor ik dat graag.
MAAR dat is nu niet wat ik vragen wil. Hij lekt olie en niet zo beetje ook.
Hij zweet ietwat langs de parking van de voorste cilinder. Is deze te demonteren met het blok nog in de fiets gemonteerd?
En hij lekt serieuzer langs de as van de koppeling in het deksel. Is die as, met veer, keerring en lager nog los te verkrijgen?
Is het zinvol om die los te vervangen of moet het hele deksel vernieuwd worden (wat eenvoudiger lijkt) ?
Ik hoor graag voor mijn beide vragen van jullie, alvast bedankt, groet, Menno.