Gekoppelde gebeurtenissen

  • Goirle-Spa rit : 28 augustus 2016

Auteur Topic: 2016 Goirle-Spa rit zondag 28 augustus Meerij afspraken, reackties enz. enz  (gelezen 14825 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Arjen

De Goirle-Spa rit wordt verzorgd door Rainier Jansen.
Een mooie verharde rit naar/door/in/langs de Ardennen.
Startlocatie is de NTT camping in Breehees.
Wie gaat er mee.


Meer info op de site:
http://www.transalpclub.nl/activiteiten/activiteiten-2016/evenement/39-goirle-spa-rit

Update: GPX-bestanden voor de toertocht zijn voor TCN-leden beschikbaar via bovenstaande link (wel even inloggen op de website).

Plaats hier al je meerij- afspraken en reacties enz..
« Laatst bewerkt op: 18 augustus 2016, 14:43 door Arjen »
“Never Stop Exploring”

Offline Zeegie

Yep, ik kom. Mooie rit lijkt mij.
Probeer op de rode Twin te komen... Zijn eerste lange rit...
Het is goed om jezelf te laten gaan; als je jezelf maar weer kunt terugvinden.

Offline xrvtuur

Lijkt mij ook een mooie rit maar is het niet een beetje ongelukkige datum zo met de formule 1 daar, zal erg druk zijn op de wegen die kant op.
Varadero SD02  2004

Offline monaco

Lijkt mij ook een mooie rit maar is het niet een beetje ongelukkige datum zo met de formule 1 daar, zal erg druk zijn op de wegen die kant op.

We komen rond het middaguur in Spa aan. Volgens mij dan juist de rustigste plek in heel België. Het kan niet anders dat iedereen langs het circuit of voor de TV-zit. Rij mee om het zelf te zien......
"De motor is voor onze eeuw de uitvinding die wij als enige gelijkwaardige tegenover het Parthenon kunnen stellen."
Martinus Nijhoff  Nederlands dichter (1894-1953)

Offline xrvtuur

ja ik ga waarschijnlijk wel mee rijden
Varadero SD02  2004

Offline monaco

Indien je zaterdag of zondag wil overnachten op camping Breehees zet ik een tentje voor je neer. Als je van ver komt hoef je alleen maar slaapzak uit te rollen.
"De motor is voor onze eeuw de uitvinding die wij als enige gelijkwaardige tegenover het Parthenon kunnen stellen."
Martinus Nijhoff  Nederlands dichter (1894-1953)

Offline xrvtuur

ik moet 5 kwartier over de A58, dus ik vertrek 's morgens. maar bedankt voor het aanbod.
Varadero SD02  2004

Offline Arjen

GPX-bestanden voor de toertocht zijn voor TCN-leden beschikbaar via de link in de eerste post (wel even inloggen op de website).
“Never Stop Exploring”

Offline Zeegie

Yep, ik kom. Mooie rit lijkt mij.
Probeer op de rode Twin te komen... Zijn eerste lange rit...

Ik kan helaas niet.... Maar nu wel het buitenlandweekend..
Het is goed om jezelf te laten gaan; als je jezelf maar weer kunt terugvinden.

Offline xrvtuur

GPX-bestanden voor de toertocht zijn voor TCN-leden beschikbaar via de link in de eerste post (wel even inloggen op de website).

Als ik het bestand open in Tyre en het wil kopieeren naar mijn tt rider 400 krijg ik in beeld dat er teveel routepunten zijn en dat ik punten moet weghalen of de route moet delen, ik heb hier geen ervaring mee, kan iemand me helpen met wat het beste te doen
Varadero SD02  2004

Offline xrvtuur

het is gelukt om de rit in de rider te krijgen, zonder tyre er tussen rechtstreeks naar de rider gekopieerd, wat ik nu wel zie is dat de rit 390 km is ipv 365 ofzo waar sprake van is. maakt mijn tomtom de rit langer dan hij is of wat is de werkelijke afstand?
Varadero SD02  2004

Offline Arjen

Net even in Basecamp gekeken, daar is hij 370km.

Wat me opviel is dat de track >4500 waypoints heeft. Dat is iets teveel voor een TomTom, dus krijg je afwijkingen in het middelen.

Watvoor TomTom heb je precies? scheel.
Jouw TT rider 400 zou 255 waypoints aan moeten kunnen om een normale route van te bouwen. Ik heb in Basecamp het aantal waypoints gereduceerd naar 241, zie bijlage. Ook nog even geconverteert naar .itn via JaVaWa RTWtool.

Kijk eens of je hier wel de 365-370km als afstand krijgt, te beginnen met de .itn?

De .itn kan je eventueel omvormen naar een POI bestand, deze direct kopieren naar je TomTom en dan vervolgens op de TomTom weer een route van maken:

https://en.discussions.tomtom.com/tomtom-go-mobile-and-navigation-for-android-156/importing-itn-files-from-itn-converter-975522

Deze is voor TomTom Go mobile, maar ik ga ervanuit dat je zoiets ook op de Rider 400 kan doen.
« Laatst bewerkt op: 19 augustus 2016, 13:08 door Arjen »
“Never Stop Exploring”

Offline xrvtuur

ik heb die gpx route van 241 waypoints er nu in zitten en dan heb ik een route van 364km, dus dat lijkt er meer op, en 7 uur 27 min rijden volgens tt
Varadero SD02  2004

Offline xrvtuur

wel even een dingetje dan toch, iemand maakt een tcn rit en die heeft dan meer dan 4500 waypoints, terwijl mijn toch vrij nieuwe apparaat er maar 255 aan kan, dat is nogal een verschil . Is die rit niet goed in elkaar gezet of is die TT niet oke?
Varadero SD02  2004

Offline jeroen emke

Uh het zijn geen 4500 way points maar track punten en die kan in mapsource of basecamp filteren naar bij voorbeeld 1000 punten blijven er 784 track punten over
still no angel found who flies at the same speed

Offline xrvtuur

Arjen heeft het over 4500 waypoints, dus dat had ik zo maar over genomen, ik ben niet zo bekent met al deze termen.tot voor kort reed ik nog met een wereldbol op de tank
Varadero SD02  2004

Offline xrvtuur

het lijkt erop dat het erg mooi weer gaat worden de 28e, zijn er nog meer mensen die deze rit gaan rijden?
Varadero SD02  2004

Offline Arjen

Uh het zijn geen 4500 way points maar track punten en die kan in mapsource of basecamp filteren naar bij voorbeeld 1000 punten blijven er 784 track punten over

Klopt helemaal Jeroen, foutje bedankt!

Wanneer je de GPX-track in Tyre opent, dan maakt Tyre er 4500 waypoints van en die geeft ook duidelijk aan dat de TomTom hiermee niet overweg kan. Ook ITN-converter noemt het voor het gemak maar waypoints. Zal er waarschijnlijk mee te maken hebben dat het TomTom vocabulair geen trackpoints kent, omdat (zover ik weet) TomTom domweg niet met Tracks overweg kan.

Ik was zo bezig met Tyre en ITN-converter dat ik de term waypoints heb gebruikt.

Anyway, voor de uitkomst maakt het niet zo veel uit. De TomTom kan geen soep koken van een track met 4500 trackpoints noch waypoints. Voor de TT rider 400 is het max 255.

“Never Stop Exploring”

Offline monaco

Let op: het verzamelpunt van de route Goirle - Spa rit ligt hemelsbreed 800mtr van het vertrekpunt.
Geef in je navigatie aan Camping Breehees, Breehees 6, Goirle en niet startpunt van de route.
"De motor is voor onze eeuw de uitvinding die wij als enige gelijkwaardige tegenover het Parthenon kunnen stellen."
Martinus Nijhoff  Nederlands dichter (1894-1953)

Offline MartinW

Als het weer er enigzins goed uitziet ben ik van plan de rit mee te rijden. Is er nog iemand die de nacht ervoor gaat kamperen?

Offline Johnvl

Citaat
4500 waypoints
  :o

 ;D ;D ;D Alle Hectometer paaltjes staan er in!


Boeing 777-300ER
Start: Sydney Int.
Stop: Los Angeles Int.
Distance: 12.073,02 km
Time: 13hrs45
Speed: Mach 0.84 (905km/h)
Waypoints: 24

 :-X
JohnvL

Offline xrvtuur

Maar daarom is motor rijden ook veel leuker dan vliegen ;)
Varadero SD02  2004

Offline Arjen

Heren en dames meerijders, graag even inschrijven via de website.
Dan weet de toerorganisator ook dat er mensen komen om mee te rijden :) :)

http://www.transalpclub.nl/activiteiten/activiteiten-historisch-overzicht/evenement/39-goirle-spa-rit
(bovenaan klikken op deelnemen)
“Never Stop Exploring”

Offline ATluc

Meerij... ik vertrek zondagochtend vanuit Sittard.. dus wie vanuit die hoek ook richting Goirle gaat...  ;)

Offline Johnvl

Ik heb de route (eindelijk) in mijn tom tom  ??? eventjes  :-X handmatig geprogrammeerd.

Wel in 3 delen, en dat snap ik niet helemaal. Alle delen start, 47 waypoints en bestemming.  dat is totaal 141, 3 starts en stops, maakt 147. Maar goed ik heb ook geen motor ding. Beetje omslachtig maar goed, ik red het er wel mee.  8)

Ik denk dat ik een beetje zit te knoeien met ding of zo. En 1 bestand is al helemaal een ramp, denk dat ik eerst een nieuw pc moet gaan kopen of er zit een bug in (reageer niet). Maar ja kep de gratis versie trye. Denk dat dat, ook zo blijft.

Ik snap allen de de Snelweg lus bij Verviers niet. Die heb ik niet in planner geprogrammeerd maar staat in ieder geval wel in de originele route verkorte Tom versie. Het betreft stukje R61, Die wil dat je de A27 op rijdt. Bij Heusy er weer afgaat, onder de snelweg door en links de snelweg weer op rijdt en retour naar de R61 richting de verdere verloop van de route N657 stuurt. Naar punt 108 verkorte versie dus.
Bij Genk-centrum (snelweg ook dergelijke (snelweg lus). Kan zijn dat ik een andere ingelezen heb, want als je GoirleSpaTrack241wpt openend kan je kiezen tussen 2 varianten.

Maar ik wil niet onrespectvol  zitten knoeien in de auteur rechthebbende originele route  ::)     Misschien is het ff "doortrekken" een doel daarvan, je kunt gelijk afrekenen  C:-) .

Die lus bij Beaufays heb ik er in gelaten.
Bij Souxhon zit ook z'n lus.

Ik zit er aan te denken zaterdag mijn tent op te gaan zetten. Denk rond een uur of 16:00 uur. Ik blijf zat op zon ook op de camping. Ook al is het maar een uur extra, kan hem net de das om doen denk ik dan maar.

 ::)

 


JohnvL

Offline Johnvl

Heren en dames meerijders, graag even inschrijven via de website.
Dan weet de toerorganisator ook dat er mensen komen om mee te rijden :) :)

http://www.transalpclub.nl/activiteiten/activiteiten-historisch-overzicht/evenement/39-goirle-spa-rit
(bovenaan klikken op deelnemen)

Komt in het openbare gedeelte te staan. En ik twijfel nog. Morgen is 'n Go or No-Go. De variant beslis ik vrijdag.
JohnvL

Offline Johnvl

Go  8)

Tent zet ik zaterdag al op en maandag retour.

 8)

Regenpak wel mee!  ::)
JohnvL

Offline MartinW

Ik kom morgen voor de gelegenheid op een andere brommert  ;D

Nadeel is wel dat ik geen voeding voor de gps heb, dus zal op  de groep moeten vertrouwen  ;)
Tot morgen op Breehees.

Offline MartinW

Go  8)

Tent zet ik zaterdag al op en maandag retour.

 8)

Regenpak wel mee!  ::)
Top, gewoon gaaaaannnnn  :D

Offline xrvtuur

Ik kom morgen voor de gelegenheid op een andere brommert  ;D

Nadeel is wel dat ik geen voeding voor de gps heb, dus zal op  de groep moeten vertrouwen  ;)
Tot morgen op Breehees.

van jezelf? of een demo die wel een sprintje kan hebben tegen een varadero
Varadero SD02  2004