Auteur Topic: hij is er... eindelijk!  (gelezen 5027 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline DGrobecker

hij is er... eindelijk!
« Gepost op: 02 augustus 2016, 14:59 »
Na een maandje of wat geleden de fout te hebben gemaakt niet voor een Transalp te kiezen maar voor een oldtimer suzuki en deze in al mijn (on)wijsheid te gebruiken voor woon-werkverkeer, is ie er dan toch, mn eerste Transalp.

De keuze is gevallen op een witte Transalp 650 ex-politie met complete onderhoudshistorie! Na hem veilig naar huis genavigeerd te hebben en hem met parkeren vakkundig de klinkers heb laten kussen zijn nu de remhendel en knipperlichten(achter) vervangen.

Lang verhaal kort. Ik heb eindelijk een fantastische transalp, de inschrijving voor TCN afgemaakt en hopelijk binnenkort mee op toertochten. Allemaal tot snel!
'03 Honda Transalp XL650v

Offline The Headless Horseman

Re: hij is er... eindelijk!
« Reactie #1 Gepost op: 02 augustus 2016, 17:04 »
Hé Daniël  :)

Gefeliciteerd met je aanwinst! Zie je vast een x bij een clubdagje  8)

Grtz,
René
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline DGrobecker

Re: hij is er... eindelijk!
« Reactie #2 Gepost op: 02 augustus 2016, 18:57 »
Ha René,

zeker te weten, en/of mogelijk een keer bij de rijschool, kom er vast nog een keer langs!

gr. Daniël
'03 Honda Transalp XL650v

Offline Arjen

Re: hij is er... eindelijk!
« Reactie #3 Gepost op: 05 augustus 2016, 19:56 »
Na hem veilig naar huis genavigeerd te hebben en hem met parkeren vakkundig de klinkers heb laten kussen zijn nu de remhendel en knipperlichten(achter) vervangen.

 :'( :'( :'(

Welkom!!  ;D
“Never Stop Exploring”

Offline DGrobecker

Re: hij is er... eindelijk!
« Reactie #4 Gepost op: 08 augustus 2016, 09:54 »
dank je! verder niet meer laten vallen en heerlijk aan het toeren geweest
'03 Honda Transalp XL650v

Offline DGrobecker

Re: hij is er... eindelijk!
« Reactie #5 Gepost op: 16 augustus 2016, 15:29 »
edit: helaas gisteren door allerlei omstandigheden toch het asfalt gekust. Dit keer helaas niet een stom dingetje met parkeren maar een echte schuiver.

Ik reed lekker door de polder op een doorgaande weg, de laagstaande zon verblinde mij dus remde al extra af (ik was bedacht op scherpe bochten op dat stuk). De weg leidde een dijk op en boven een bocht die nauwer werd en meer dan haaks naar rechts ging. Halverwege de helling kwam ik erachter dat de bocht scherper was dan gedacht dus een noodstop leek mij in die split-second de beste optie.

In eerste instantie ging het goed totdat ik bovenaan de helling was en mn voorwiel uit de vering werd getrokken en het wiel begon te glijden. Ik schrok nog harder van de  'afgrond' aan de andere kant van de weg (de dijk hield op en eindigde recht in het water).

Kortom ik kon niet meer tot stilstand komen en heb een schuivertje gemaakt...

helaas is de valbeugel nu krom en druk in de kuip. De kuip wat geschaafd op het meest uitstekende deel en het rechter knipperlichtje achter is (weer) afgebroken.

Zelf ben ik redelijk heel gebleven, alleen een vermoedelijk gekneusde rib en barst in m'n ego/zelfvertrouwen. De motor heb ik overeind gezet en ben verder gereden. Voor zover ik kon merken met de adrenaline merkte ik niks vreemd. misschien is m'n stuur krom(de bocht rechts is scherper dan links, althans dat gevoel heb ik). Vanavond ga ik waarschijnlijk de valbeugels herstellen met mn schoonvader (gepensioneerd staalwerker en lasser). Ook ga ik even kijken of de motor rechtuit rijdt zonder handen. (mijn vermoeden nu is van wel) als het loon weer gestort is komende week dan zijn een nieuw stuur en knipperlichtje aan de beurt (die eerst maar even met duct-tape)

hebben jullie nog tips voor mij waar ik op moet letten bij mijn motor?

P.S. gisteren direct na de val en vanochtend geen lekkages kunnen ontdekken
« Laatst bewerkt op: 16 augustus 2016, 15:32 door DGrobecker »
'03 Honda Transalp XL650v

Offline PimW

Re: hij is er... eindelijk!
« Reactie #6 Gepost op: 16 augustus 2016, 17:37 »
Het stuur zal in rubbers gemonteerd zitten aan de bovenste kroonplaat. Bij een val drukt het stuur de klemmen scheef waardoor je het gevoel krijgt dat je stuur krom is.

Als je de klemmen loszet kun je je stuur weer rechtzetten. Tenzij hij krom is natuurlijk.

Offline DGrobecker

Re: hij is er... eindelijk!
« Reactie #7 Gepost op: 16 augustus 2016, 23:21 »
Hi Pim, dank je voor de tip. Gelukkig valt het allemaal mee. Nu in alle rust gekeken maar merk nu niks, de alp spoort volgens mij nog mooi recht, heb even een testje gedaan door het stuur los te laten. strak recht uit bij verschillende snelheden. Vanavond de valbeugel ongeveer terug gebogen naar z'n originele plek. Moet nog 1 knik goed zien te zetten, 1 lasnaadje zetten, een boutje vervangen want die is mooi afgeschaafd door het asfalt en de beugel in de verf zetten. Volgende week nog even een nieuw knipperlichtje dr op en dan is ze weer tiptop.

Het schaafplekje laat ik mooi zitten op de kuip als teken van karakter. Gelukkig is het deze keer allemaal cosmetische schade...

en zo groeit de liefde voor de onverwoestbare transalp alleen nog maar meer!
'03 Honda Transalp XL650v

Offline DGrobecker

Re: hij is er... eindelijk!
« Reactie #8 Gepost op: 17 augustus 2016, 14:33 »
Hier het resultaat van de schuiver. Baal er nog steeds flink van... Hopelijk is dit echt het enige. Het beschadigd knipperlichtje bungelt ondertussen nog vrolijk voor de uitlaat en is aan het smelten. Morgen komt de nieuwe binnen en gaat ie er op. (hou wel veel reserve knipperlichtbolletjes over op deze manier)  :-\
'03 Honda Transalp XL650v

Offline Oldtimer

Re: hij is er... eindelijk!
« Reactie #9 Gepost op: 17 augustus 2016, 17:51 »
Citaat
Hier het resultaat van de schuiver.

Is dat alles  8) 8)

likje met de witkwast en klaar. ;)
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline DGrobecker

Re: hij is er... eindelijk!
« Reactie #10 Gepost op: 17 augustus 2016, 18:06 »
Gelukkig loopt t met een sisser af en is het vooral m'n ego dat gedeukt is  :P  :P

De transalp bewijst dat ie oersterk is (en dus handig voor lompe ikke  :angel:)
'03 Honda Transalp XL650v

Offline xrvtuur

Re: hij is er... eindelijk!
« Reactie #11 Gepost op: 17 augustus 2016, 20:29 »
das geen deuk in je ego joh, das gewoon leren motorrijden, hou er alvast maar rekening mee dat je er nog wel eens naast zal liggen. repareren en weer verder, gaat steeds beter ;)
Varadero SD02  2004

Offline DGrobecker

Re: hij is er... eindelijk!
« Reactie #12 Gepost op: 18 augustus 2016, 08:52 »
is ook zeker waar, ik laat me niet ontmoedigen en rij vrolijk verder ;D 8)
'03 Honda Transalp XL650v

Offline DGrobecker

Re: hij is er... eindelijk!
« Reactie #13 Gepost op: 19 augustus 2016, 22:21 »
Vanavond nog even een 3 provincie (test)ritje gemaakt(Brabant, zuid-Holland, gelderland), geen gekke dingen en nieuw knipperlichtje dus geen smeltende plastic lucht :p
« Laatst bewerkt op: 19 augustus 2016, 22:23 door DGrobecker »
'03 Honda Transalp XL650v

Offline DGrobecker

Re: hij is er... eindelijk!
« Reactie #14 Gepost op: 14 september 2016, 12:14 »
yes het is rond! officieel lid van de transalpclub! ;D 8) tot snel op toertochten en meetingen.

Gelijk maar even een vraag. Weet iemand een manier om, voor niet teveel geld :angel: (tja toch student eah), mn TA650 te voorzien van een zijkofferrek.

Iemand op het forum al eens wat zelf gemaakt/aangepast? Waar moet ik op letten bij zelf maken?
'03 Honda Transalp XL650v

Offline PimW

Re: hij is er... eindelijk!
« Reactie #15 Gepost op: 14 september 2016, 12:28 »
Ik heb een rek zelf gemaakt van rvs. Waar je op moet letten:
Watvoor koffers komen erop en hoe ga je die bevestigen (op basis daarvan buisdiameter en afmetingen kiezen).
Kun je buis netjes buigen? (Neem hydrauliekbuis bijvoorbeeld, geen CV-buis van gamma). Als je niet kunt buigen kun je ook 90gr. lasbochten kopen maar dat maakt het relatief lastig een haaks en vlak frame te bouwen.

Maak voldoende bevestigingspunten aan het frame van je motor (idealiter steun je elke hoek van het kofferframe af maar dat is lastig. Ik heb drie punten per kant en een brace overdwars).

Mijn ervaring is: koffers zo laag mogelijk en zo ver mogelijk naar voren plaatsen.


Offline DGrobecker

Re: hij is er... eindelijk!
« Reactie #16 Gepost op: 16 september 2016, 19:28 »
Dank je wel Pim, dat wordt het winterklusje denk ik. Eerst twee andere dingen. Aansluitpunt voor stekker(telefoon/navigatie) maar het tweede vraag ik toch wederom jullie advies.

Ik heb gezien dat m'n koelvloeistof op laag niveau staat. Ik rommelen in de garage en vond nog een fles. Alleen zie ik dat dat rode is. Ik kan het niet goed zien wat voor kleur er in zit maar lijkt me niet rood. Vond op t forum al dat ik ze niet mag mengen. Dus ga ik ook niet doen. Mn vraag is: Welke moet ik hebben? Wat is standaard voor de alp?
 
'03 Honda Transalp XL650v