Auteur Topic: Nieuweling  (gelezen 1427 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Limburger

Nieuweling
« Gepost op: 01 augustus 2016, 17:46 »
Ben al tijdje lid maar eigelijk alleen maar rond gekeken en me gelezen. Me broer zit ook hiero Gustlock en ik rij net als hem nu een Africat Twin RD04. Beetje wennen aan de kilo's en lompigheid, ben crossmotor/supermoto/enduro gewent. Al kan ik al goed met het ding overweg.
Ben 22 jaar ben zelf monteur mobiele werktuigen en zit liever meer met de motor in de bos als op de weg.

Motor historie:
Als begin motor een KTM 525exc 2005 op Supermoto wielen, ook enduro trim erbij (kappen tank wielen remmerij). Stond 12kw op kenteken werkelijk 44kw  C:-) :-X Hebben de enduro's allemaal. Een race machine die behoorlijk vlot weg kwam, stukken aangehad blok moeten reviseren. Mis de rip nog altijd, in die tijd kocht me broer ook de Twin en was ik toch al een beetje verkocht.

2e motor was een Honda cr250r uit 1993, een echte crosser zonder kenteken. Was voor de verkoop, maar heb er toch alle bospaden mee gezien. Ja ik weet het mag eigenlijk niet maar er mag zo veel niet:D

3e was de KTM 300 uit 1996, een echt kanon! Had dit nog niet mee gemaakt, hij had toch heel ander vermogen als de honda wat betreft bereik. De honda knalde hoog in toeren echt in de powerband. De ktm bracht me overal vermogen. Deze motor ook mee genomen naar Frankrijk voor 3 dagen enduro op de rotsen in de beken en in de bergen. Hier heeeeel veel geleerd en gezien.

Na dat een kameraad me KTM wou hebben gouw verkocht en gaan zoeken naar een Twin, Had wel wat eisen maar uiterlijk intresseerde me na genoeg niks sinds dit toch wat te lijden zou gaan hebben bij mij.
-Val beugels
-Weinig km's
-Handkappen als het ging

En grove alroad banden. Echter had mijne dit niet allemaal maar is hij voor mijn doel einden uitermate geschikt.

Rij er nu paar maanden op en heb er een 23 liter tank op gezet ipv de 40liter tank. Binnekort andere banden.

Wat foto's:

KTM met de Honda:




KTM 300:


Twinnert:


Zo nu en dan probeer ik dingen die met de 300 prima gingen, en kom ik erachter wat kilo's zijn. Volgende keer lukt hij wel :D




Jullie zien vanzelf vragen voorbij komen !

Offline ddw

Re: Nieuweling
« Reactie #1 Gepost op: 01 augustus 2016, 19:21 »
Hallo en welkom hier, het probleem met de kilo's ken ik idd. Mijn eigen RD07A al meerdere malen neergelegd omdat ik ook dingen wilde doen die met de 525  prima gaan.
Ktm 525 exc 2003 supermotard / enduro.

Africa twin RD07a 2000.

Offline daandus

Re: Nieuweling
« Reactie #2 Gepost op: 01 augustus 2016, 21:03 »
Leuke verzameling fietsen!
... was ooit lid ...