Algemeen > Over mijn (nieuwe) motor, mijzelf en/of waarom ik lid ben geworden

Nieuw dus even voorstellen

(1/1)

Leon_brown:
Hallo mijn naam is Leon de Bruin, ben 30 jaar oud en woon in Groesbeek. In het dagelijks leven ben ik werkzaam in een autobedrijf als monteur/keurmeester. Sinds ongeveer een maand ben ik in het bezit van een 87-er Alp.

Vroeger (als in 15 jaar geleden) ben ik altijd al met brommers in de weer geweest. Met mijn Zundapp heb ik stad en land afgereden. Toch heb ik nooit haast gehad met het motorrijbewijs, tot ik begin dit jaar maar eens ben begonnen. Eigenlijk ging het allemaal heel soepel en heb ik op een woensdagochtend (in de stortregen) afgelopen Juni mijn A behaald.

De Allroad motoren heb ik altijd al erg mooi gevonden en de Transalp leek me een perfecte motor om mee te beginnen. Toen er via Facebook voor een lage prijs een Alp voorbij kwam hoefde ik daar niet lang over na te denken.
Degene van wie ik de Alp kocht doet aan motorcross sleutelt zelf ook aan z'n motoren. Ook bij de Transalp heeft hij al het een en ander aan reparaties/onderhoud gedaan.
Zo heeft hij de cdi's en de koppelingsplaten en de distributieketting al vervangen.
Mooi meegenomen voor mij dus.

Ik ben zelf een leek wat motoren betreft en hoewel de Alp prima rijdt en ik de verkoper wel vertrouw, ben ik toch benieuwd in wat voor technische staat hij is. Het enige euvel dat ik heb kunnen ontdekken is dat er een regelmatig schaaf/tjak geluid is bij ongeveer 70 km/h. Het is niet hard maar toch vraag ik me af wat het kan zijn. Ook ben ik benieuwd of de tandwielen en ketting aan vervanging toe zijn. Ik hoop mbv. dit forum wat kennis op te doen en wat goede tips te krijgen. 

Groeten Leon.

Oldtimer:
Ha die Leon.

Een Gruusbeeker uit het Zevenheuvelen gebied en de stekkenberg.
Uiteraard welkom op het forum hier en je zult alle vragen die je hebt hier wel beantwoord kunnen vinden.
Ook ben je als Oosterling welkom op de Stammtisch avonden op de eerste donderdag van de maand.
Daar kun je ook je alp laten bewonderen en met mede alpinisten een bakkie doen. Hou dat deel van het forum maar in de gaten.

In elk geval veel plezier met je oer alpje, want het is een eersteling.

The Headless Horseman:
Welkom hier Leon! Mooi motortje  8)

Leon_brown:
Bedankt en tot sprekens  :D

Navigatie

[0] Berichtenindex

Naar de volledige versie
Mobile View