Auteur Topic: 2016 Buitenlandweekeinde Harz 16 tot 18 september Meerijafspraken enz. enz.  (gelezen 20164 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Martin Visser

Het buitenlandweekeinde wordt verzorgd door Bernard en Kitty Stikfort.

Ook in 2016 staat er – natuurlijk! – weer een spectaculair buitenlandweekeinde op het programma van de Transalp Club Nederland. In de vorige Transalper hebben jullie een vooraankondiging kunnen lezen, en inmiddels hebben we het hotel bezocht en een mooie rondrit uitgezet. Een buitenlandweekeinde in het najaar is erg goed bevallen, dus ook voor de 2016 editie hebben we voor dit jaargetijde gekozen. Voordeel is tevens, dat er minder ‘toeristisch’ verkeer op de weg zal zijn.
Voor 2016 hebben we er voor gekozen, om de locatie exclusief af te huren. We hebben 26 bedden tot onze beschikking (exact het deelnemersaantal van afgelopen jaar!) en je kunt een volledig arrangement verwachten van vrijdag tot en met zondag.


Wie gaat er mee.


Meer info op de site:
http://www.transalpclub.nl/activiteiten/evenement/41-buitenlandweekend-harz


Plaats hier al je meerij- afspraken en reacties enz..
Bewerk bericht
« Laatst bewerkt op: 18 augustus 2016, 10:07 door Oldtimer »

Offline MartinW

Mijn plan is om via de A1 bij Oldenzaal de grens over te gaan en daarna binnendoor te rijden naar Bad Grund. Als iemand wil aansluiten, prima!

Groet,
Martin

Offline Two Plugs

Nog 5 (!) kamers beschikbaar!
« Reactie #2 Gepost op: 29 augustus 2016, 15:51 »
Vorig jaar waren we met maar liefst 26 (!) enthousiaste deelnemers deelgenoot van een fantastisch TCN buitenland weekeinde in Winterberg. Zoals jullie hierboven in het topicje van Martin (en Huib) hebben kunnen lezen, gaan we dit jaar ook weer op pad, en wel naar de Duitse Harz regio!

We hebben dit jaar het volledige (motor!) hotel tot onze beschikking. Op dit moment zijn er nog (slechts) 5 twee persoons kamers beschikbaar voor slechts € 190,- per kamer (85,- per persoon). Das inclusief 2x warm eten (ontvangst met een uitgebreide BBQ op vrijdag, dinerbuffet met een heerlijk nagerecht op zaterdag) 2x overnachting en 2x ontbijt buffet op een super locatie! Wellicht heb je je al aangemeld, of was het aan je aandacht ontschoten? De aanmeldingstermijn sluit op korte termijn, dus...

Het beloofd een mooie nazomer te worden!


Checkt de TCN website voor meer info:

http://www.transalpclub.nl/activiteiten/activiteiten-historisch-overzicht/evenement/41-buitenlandweekend-harz
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline MartinW

Ik heb een route gemaakt vanaf Raststätte Brockbachtal Süd aan de A30. Het eerste deel loopt door het Teutoburger Wald, daarna onder Bielefeld door via een klein stukje over de A33 en vervolgens weer binnendoor via Detmold en Höxter naar Bad Grund.
Afstand 242 km., reistijd 4:20 uur.

In de buurt van de plaats Detmold is er eventueel gelegenheid om de "Hermannsdenkmal" te bezichtigen, een  kolossaal beeld met een totaalhoogte van ruim 53 meter. (Zie https://nl.wikipedia.org/wiki/Hermannsdenkmal).

[edit]
Nu ook het gpx bestand toegevoegd.
« Laatst bewerkt op: 31 augustus 2016, 22:27 door MartinW »

Offline Zeegie

Ik heb een route gemaakt vanaf Raststätte Brockbachtal Süd aan de A30. Het eerste deel loopt door het Teutoburger Wald, daarna onder Bielefeld door via een klein stukje over de A33 en vervolgens weer binnendoor via Detmold en Höxter naar Bad Grund.
Afstand 242 km., reistijd 4:20 uur.

In de buurt van de plaats Detmold is er eventueel gelegenheid om de "Hermannsdenkmal" te bezichtigen, een  kolossaal beeld met een totaalhoogte van ruim 53 meter. (Zie https://nl.wikipedia.org/wiki/Hermannsdenkmal).

Goed bezig! Ik denk dat wij die gaan rijden.... We gaan al op tijd rijden vrijdagochtend...
Het is goed om jezelf te laten gaan; als je jezelf maar weer kunt terugvinden.

Offline MartinW

Ik ben ook van plan vrijdagochtend te vertrekken, misschien kunnen we wat afspreken?

Offline Zeegie

Ik ben ook van plan vrijdagochtend te vertrekken, misschien kunnen we wat afspreken?

Dat kan natuurlijk ook. Ik overleg morgen even met Marcel hoe laat precies en waar we heen rijden.
We rijden zoiezo vanaf Gorinchem....
Het is goed om jezelf te laten gaan; als je jezelf maar weer kunt terugvinden.

Offline Goobi

Hoi Martin,

Alvast dank voor de route. Ziet er goed uit. Ik vertrek in ieder geval in de ochtend uit Nieuwegein, waarschijnlijk rij ik via Erik in Doetinchem. Heb je een tijdstip van vertrek van Rastätte Brockbachtal in gedachten?

Groet,
Geert-Jan
XL 700 V Transalp (2008, blue)

Offline MartinW

Hallo Geert-Jan,

Toch nog even "inrijden" voordat je naar de Alpen gaat?  ;) ;D

Ik heb mijn best gedaan om een leuke route te maken, hopelijk is dat ook zo in de praktijk  :)
Zelf denk ik aan vertrek tussen 10:30u en 11:00u vanaf Brockbachtal. Dan hebben we denk ik tijd genoeg om de route rustig te kunnen rijden en te lunchen onderweg. We zouden dan tussen 17:00 en 18:00 uur in Bad Grund moeten kunnen zijn.

Groet,
Martin
« Laatst bewerkt op: 01 september 2016, 12:41 door MartinW »

Offline Goobi

Toch nog even "inrijden" voordat je naar de Alpen gaat?  ;) ;D


Nee, we gaan de komende week al naar de Alpen...om in te rijden voor het Buitenlandweekend  ;)
In de week daarna bekijk ik nog of rijden via Brockbachtal haalbaar en handig is.

Groet!
XL 700 V Transalp (2008, blue)

Offline MartinW


Nee, we gaan de komende week al naar de Alpen...om in te rijden voor het Buitenlandweekend  ;)
In de week daarna bekijk ik nog of rijden via Brockbachtal haalbaar en handig is.

Groet!
Dan heb ik dat omgedraaid en zijn de bochten in de Harz een eitje voor jullie  ??? Fijne vakantie dan alvast!

Offline ErikB

Hee GJ en Martin, route ziet er inderdaad leuk uit! Ik rij dan zeker met jullie mee!
Maar voor de tijd eerst nog even met Goobi en m'n Alpje naar de Alpen!
Zin in! 8)

Offline Mariska

Ik rij vanuit Oostenrijk (See) naar Bad Grund. Ligt dat nog bij iemand op de route?  :P

Offline MartinW

Ik rij vanuit Oostenrijk (See) naar Bad Grund. Ligt dat nog bij iemand op de route?  :P
Wat een vakantiegangers hier  ;) Leuk dat je er toch bij bent Mariska, ik kom je echter niet tegemoet rijden  :P. Fijne vakantie en zie je in Bad Grund.

Gr,
Martin

Offline MartinW

Hee GJ en Martin, route ziet er inderdaad leuk uit! Ik rij dan zeker met jullie mee!
Maar voor de tijd eerst nog even met Goobi en m'n Alpje naar de Alpen!
Zin in! 8)
Gezellig!  :D Fijne trip in de Alpen.  8)

Offline Two Plugs

Mooie route, Martin! Ik denk dat Kitty en ik er visa-versa gebruik van maken, we blijven nml op de terugweg een nachtje hangen in het Teutenburgerwald.

NB: nog 4 tweepersoonskamers beschikbaar, voor slechts € 190,- per kamer voor een volledig verzorgd weekend met culinair motorvermaak! Verbazingwekkend dat het nog niet is volgeboekt... Inschrijving SLUIT 10 september.

Route voorstellen ter plekke zet ik na 10 september voor jullie op de mail.
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline MartinW

Mooie route, Martin! Ik denk dat Kitty en ik er visa-versa gebruik van maken, we blijven nml op de terugweg een nachtje hangen in het Teutenburgerwald.
Dan hebben jullie het voordeel dat de route vast is voorgereden ;-)

Offline Two Plugs

Inmiddels 19 (!) aanmeldingen! Je hebt nog slechts een paar dagen om je aan te melden voor hét traditionele Transalpclub Buitenland Weekend!
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline Zeegie

Ik ben ook van plan vrijdagochtend te vertrekken, misschien kunnen we wat afspreken?


Martin, wij rijden (ongeveer) zo Nederland uit... Ongeveer 11 uur aan de grens...
Waar kunnen we het beste afspreken?
Het is goed om jezelf te laten gaan; als je jezelf maar weer kunt terugvinden.

Offline MartinW


Martin, wij rijden (ongeveer) zo Nederland uit... Ongeveer 11 uur aan de grens...
Waar kunnen we het beste afspreken?
Hoi Zeger, ik wilde 11:00u vertrekken bij de genoemde Raststätte, zie mijn bericht van 1 september. Jullie moeten eerst wat langer door NL rijden zie ik.

Offline Zeegie

Hoi Zeger, ik wilde 11:00u vertrekken bij de genoemde Raststätte, zie mijn bericht van 1 september. Jullie moeten eerst wat langer door NL rijden zie ik.

Dat zou ook haalbaar moeten zijn voor ons. Morgen overleg ik even met Marcel.
Het is goed om jezelf te laten gaan; als je jezelf maar weer kunt terugvinden.

Offline Varadientje

Hoi, hoi,

Mooie opkomst. Ik ga ook mee. Ik neem de plekken over van Loes en vriendin. Wegens omstanigheden kan Loes niet mee, erg jammer.
Ik heb er zin in en duimel voor mooi weer. We maken er weer wat moois van

Groetjes Karinda
Transalp Club Nederland Forum...:
Ben je er gast, gedraag je er dan naar!

Groetjes Karinda

Offline Gilbert N

Hoi Zeger en Martin

Ik kom vanuit Veghel en wil me ook wel bij jullie aansluiten in de Raststatte!


Offline MartinW

Hallo Gilbert, leuk dat je meerijdt. Het wordt steeds gezelliger!

Offline Two Plugs

Je hebt nog tot en met morgen om je in te schrijven, dit Transalpclub Buitenland Weekend wil je niet missen, en dat voor slechts 190,- voor een tweepersoonskamer! Das slechts €85,- per persoon!
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline Gilbert N

85 x 2 = ?

Offline luwe

190  >:D

Offline Knalerwt

Ik heb op de valreep nog vrij kunnen krijgen. Graag sluit ik me aan bij de route die Martin heeft uitgewerkt. Zo te zien gaan er meer mensen vanuit het westen via de A1 richting grens. Wellicht dat we onderweg al ergens kunnen afspreken. In de buurt van Amersfoort b.v. of wat verder op bij Deventer.
Citaat van: Thomas Edison, 1926
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.

Offline Two Plugs

Mooi dat je ook meegaat Luwe, ik had je aanmelding al gemist...  >:D

Biertje voor Gilbert  ;). Moet natuurlijk zijn 170,-... Had zelf nb al 190 overgemaakt, maar onze strenge en nauwkeurige schatbewaarder wees me terecht  ;D

Routes (GPX) en nadere informatie krijgen de 18 deelnemers uiterlijk morgenavond (dinsdag) per mail aangeleverd. We hebben er zin in, de weersvoorspelling lijkt ook niet zo slecht volgens wetter.de ;) Zal in ieder geval niet meer zo warm zijn als deze week is voorspeld!

Tot mailens, en... Tot vrijdag!
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline Maybee

Hai Zandhappers en Asfaltbijters,

Vergeef me voor 7 jaar afwezigheid maar ik begin reïntroductie bij de TCN met mijn echtgenoot Taco dit weekend weg te sturen naar het buitenlandweekend. Op mijn huidige motor die geen clubmotor is maar je moet wat als de Dero al 3 jaar non-actief staat, niet rijklaar is en dit spontane (wegstuur)actie is. Bovendien betaal ik de TCN-contributie!
Kan Taco (vanuit Maarssen) vrijdagochtend zich aansluiten bij Geert-Jan die v.a. Nieuwegein vertrekt (richting Doetinchem)? Hoe laat vertrek je Goobi?
 
Ik ga Sinterklaas vragen om een Transalp dit jaar. Of net als in 2008; Marktplaats afstruinen voor een kerstboom en met een Transalp thuis komen! Mag het ietsje meer zijn?!

Groetjes,
Maya