Auteur Topic: spaken corrosie AT2016  (gelezen 10978 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline beegie

Re: spaken corrosie AT2016
« Reactie #30 Gepost op: 24 maart 2017, 21:46 »
Vandaag een telefoontje van de dealer gehad er komt een soort terugroep actie.
De importeur gaat niet de eigenaren benaderen alleen de gevallen die bij de dealer zijn gemeld worden in behandeling genomen.
Ik moet foto's maken en naar de dealer sturen.
Als ik meer weet laat ik het even weten.

Offline J-P

Re: spaken corrosie AT2016
« Reactie #31 Gepost op: 25 maart 2017, 08:16 »
Ik heb sinds eergister mijn alpina velgen op de motor en de oude velgen achtergelaten. Dealer maakt er fotos van, stuurt het door naar Honda en dan krijgt ie spaken toegestuurd en moet hij ze opnieuw spaken. Toen ik vroeg of dat geen specialistisch werkje was zei hij dat hij dat bij Honda ook gezegd waarop ze daar zeiden dat elke monteur moet kunnen spaken...
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline ChristianG

Re: spaken corrosie AT2016
« Reactie #32 Gepost op: 25 maart 2017, 09:36 »
Citaat
afgelopen woensdag heb ik ook een claim gemaakt bij mijn dealer (ten cate) deze kreeg vandaag ook het aanbod om nieuwe spaken te zetten in de oude velg .
hierop heeft hij een nieuwe claim gedaan bij honda omdat deze spaken niet passen in de oude velg omdat deze dikker zijn.
nu krijg ik nieuwe velgen .
zoals gewoonlijk zijn deze wel in backorder dus is het even afwachten waneer deze geleverd worden.

Source: http://advrider.com/index.php?threads/the-crf1000l-africa-twin-problem-thread.1131281/page-101#post-31790886
Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color
https://www.instagram.com/dutch_driver/

Offline RENO

Re: spaken corrosie AT2016
« Reactie #33 Gepost op: 26 maart 2017, 10:21 »
Hey Christian, mijn Hando-dealert  :P blinkt niet uit in communicatie merk ik wel, er is nog geen bericht dat de spaken allemaal binnen zijn en er gemonteerd gaat worden..... wellicht is de dikte van de spaken een groter probleem aan het worden... Afwachten dan maar weer ???

Offline RENO

Re: spaken corrosie AT2016
« Reactie #34 Gepost op: 06 april 2017, 21:23 »
 :-\ en maar wachten.......

Offline beegie

Re: spaken corrosie AT2016
« Reactie #35 Gepost op: 06 april 2017, 21:39 »
Claim is gemaakt en goedgekeurd.
Maar de onderdelen worden pas op 05-05-2017 uitgeleverd.
Ze nemen contact op voor een afspraak.

Offline RENO

Re: spaken corrosie AT2016
« Reactie #36 Gepost op: 20 april 2017, 19:36 »
update; nieuwe wielen worden begin juni 2017 gemonteerd

Offline J-P

Re: spaken corrosie AT2016
« Reactie #37 Gepost op: 20 april 2017, 19:49 »
Volledig nieuwe wielen?
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline RENO

Re: spaken corrosie AT2016
« Reactie #38 Gepost op: 23 april 2017, 13:46 »
 ::) yep !
(schijven e.d. uiteraard niet)

Offline Ol@f_M

Re: spaken corrosie AT2016
« Reactie #39 Gepost op: 27 april 2017, 11:51 »
Mijn claim was goedgekeurd; ik krijg nieuwe spaken maar ze hadden maar 1 spaak  :o naar de dealer gestuurd. Nog even wachten dus tot alles binnen is.
V-Strom650 -> Varadero -> R1200GS -> F800GS (+DRZ400S)-> XT660Z (+450EXC)-> CRF1000L DCT + Montana 650 + Zumo 390

Offline J-P

Re: spaken corrosie AT2016
« Reactie #40 Gepost op: 28 april 2017, 08:23 »
Even voor de goede orde, Reno, waren jouw velgen ook aangetast? Zoniet dan lijkt mij hier een kwestie van willekeur bij Honda. Ik sta er niet om te springen om mijn wielen te laten spaken bij mijn dealer, zoals Honda wil. Mijn dealer is heel goed in het sleutelen aan Honda`s maar spaken is een vak apart.
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline Waffie

Re: spaken corrosie AT2016
« Reactie #41 Gepost op: 28 april 2017, 09:10 »
Ieder garantie claim van welke fabrikant dan ook dient altijd te lopen via de merkdealer.
Waar hij het feitelijk laat doen is dan niet aan de orde dus dat wantrouwend gevoel lijkt mij totaal misplaatst.


maar ik blijft het wel een verhaal vinden.
had toch  al lang opgelost moeten zijn.. je zou haast denken dat het garantie tot aan de deur is. :-[

maar waarschijnlijk ook hier een ultiem Honda gevoel.... merk trouw en zo incl  de problems en het argument... maar hij rijdt zo fijn

het klinkt me overigens erg bekent

technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline J-P

Re: spaken corrosie AT2016
« Reactie #42 Gepost op: 28 april 2017, 09:50 »
Ik vertrouw mijn hondadealer 100%, hij had er vooral zelf niet veel vertrouwen in.
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline Waffie

Re: spaken corrosie AT2016
« Reactie #43 Gepost op: 28 april 2017, 14:42 »
ik  ben ook niet goed in spaken en daarom besteed ik dit uit...

dat kan je dealer toch ook doen,
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline J-P

Re: spaken corrosie AT2016
« Reactie #44 Gepost op: 28 april 2017, 18:53 »
Kan, zal ook een kostenaspect aan vasthangen denk ik.
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline RENO

Re: spaken corrosie AT2016
« Reactie #45 Gepost op: 28 april 2017, 20:19 »
Even voor de goede orde, Reno, waren jouw velgen ook aangetast? Zoniet dan lijkt mij hier een kwestie van willekeur bij Honda. Ik sta er niet om te springen om mijn wielen te laten spaken bij mijn dealer, zoals Honda wil. Mijn dealer is heel goed in het sleutelen aan Honda`s maar spaken is een vak apart.

Hey J-P, de velgen zie er gewoon, zoals het hoort, als nieuw uit.
afwachten maar  :P

Offline Waffie

Re: spaken corrosie AT2016
« Reactie #46 Gepost op: 28 april 2017, 20:21 »
Ja dat is heel mooi, wat wat heb jij daaraan,
Ik neem aan dat je opgelost wenst te hebben.
of toch pappen en nathouden want daar lijkt het wel op..

ik hou er over op........ :-\

technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline luwe

Re: spaken corrosie AT2016
« Reactie #47 Gepost op: 28 april 2017, 22:22 »
maar honda bouwt ook nog maar pas motoren
dacht dat ze lang genoeg ontwikkelt hebben aan de twin  :(
komt tijd komt raat

Offline RENO

Re: spaken corrosie AT2016
« Reactie #48 Gepost op: 02 juni 2017, 22:36 »
vandaag de Outex aangebracht in de velgen, morgen worden ze gewisseld
nieuwe spaken zijn niet glad, zal me benieuwen wat de kwaliteit is...
keep you updated!

Offline RENO

Re: spaken corrosie AT2016
« Reactie #49 Gepost op: 03 juni 2017, 18:00 »
Wielen door de dealer netjes omgewisseld, Outex houd zich goed, druk achter 2,8 voor 2,3 en nu maar eens een paar dagen in de gaten houden door vaker te meten.

Offline RENO

Re: spaken corrosie AT2016
« Reactie #50 Gepost op: 04 juni 2017, 22:55 »
druk is onveranderd 8)

Offline beegie

Re: spaken corrosie AT2016
« Reactie #51 Gepost op: 16 juli 2017, 11:33 »
Ik heb de nieuwe spaken erin zitten, voor en achter velg.
Het ziet er allemaal weer netjes uit, de velgen zijn bij specialist gespaakt, de velgen zijn twee weken onderweg geweest.
Wat mij opvalt dat de spaken niet allemaal glad aanvoelen dus het zal mij benieuwen.


Offline RENO

Re: spaken corrosie AT2016
« Reactie #52 Gepost op: 23 juli 2017, 10:16 »
we houden de vinger aan de (pols) spaak !  ::)

Offline J-P

Re: spaken corrosie AT2016
« Reactie #53 Gepost op: 28 juli 2017, 11:08 »
Ik heb het outex setje in mijn OEM velgen, toevallig gister nog eens de bandenspanning gemeten (de wielen staan al 4 maanden aan de kant) en een verloop van 0,3 bar op beide banden vind ik niet slecht na die tijd. Spaken liggen klaar bij de motorzaak die uit Motortotaal is voortgekomen (monteur heeft de werkplaats overgenomen, is alleen geen Hondadealer, zelfs helemaal geen verkooppunt) en die gaat de spaken tzt wisselen.
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline RENO

Re: spaken corrosie AT2016
« Reactie #54 Gepost op: 29 juli 2017, 21:23 »
Dat is idd weinig drukverloop, alleen zonde van de Outex aks je de spaken laat wisselen :-\

Offline J-P

Re: spaken corrosie AT2016
« Reactie #55 Gepost op: 29 juli 2017, 22:24 »
Yep, daarom wacht ik nog even
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline V-Twin

Re: spaken corrosie AT2016
« Reactie #56 Gepost op: 30 juli 2017, 10:30 »
J-P ff een onnozele vraag. Het velgbed van een velg voor een tubeless band is toch anders dan voor een tube-band? M.a.w. heeft de standaard CRF velg een anders gevormde velg rand tov de XRV?