Auteur Topic: Kettingsmeersysteem  (gelezen 17008 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline downunder

Re: Kettingsmeersysteem
« Reactie #30 Gepost op: 23 september 2016, 10:41 »
ik gebruik een klein rempotje met kettingzaagolie. In de dop een ontluchtingsslangetje gemaakt, en een mini benzinekraantje voor open en dicht. Een klein kraantje van een sproei installatie regelt de doorstroomsnelheid. Als die in de bijna-dicht stand zit, komt er per minuut een druppeltje uit.

Offline PimW

Re: Kettingsmeersysteem
« Reactie #31 Gepost op: 23 september 2016, 11:24 »
Nu ik al die zelfbouw verhalen zo lees wil ik ook ;D


Offline voorstad

Re: Kettingsmeersysteem
« Reactie #32 Gepost op: 23 september 2016, 12:04 »
Nu ik al die zelfbouw verhalen zo lees wil ik ook ;D

Been there, done that.

Uiteindelijk toch gezwicht voor een Scottoiler (op vacuum). Wat mij betreft toch echt wel een stuk handiger, schoner en gelijkmatiger dan een handmatig (DIY) systeem.
PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....

Offline Rob de Bob

Re: Kettingsmeersysteem
« Reactie #33 Gepost op: 23 september 2016, 14:45 »
Misschien een stomme vraag, maar kan het niet zo zijn (theoretisch) dat met zo'n druppelsysteem je op de lange termijn een aantal schakels van je ketting er tussen hebt die niet of nauwelijks gesmeerd worden? En daardoor dus sneller dan de andere een zwakkere schakel gaan vormen? Of krijgen ze genoeg mee van het contact met de tandwielen of door de warmte/draaisnelheid van de ketting?

Offline downunder

Re: Kettingsmeersysteem
« Reactie #34 Gepost op: 23 september 2016, 17:34 »
je druppelt op het tandwiel en dies slingert het naar de tandjes. in principe worden dan alle rollen gesmeerd.

Offline PimW

Re: Kettingsmeersysteem
« Reactie #35 Gepost op: 23 september 2016, 18:42 »
Misschien een stomme vraag, maar kan het niet zo zijn (theoretisch) dat met zo'n druppelsysteem je op de lange termijn een aantal schakels van je ketting er tussen hebt die niet of nauwelijks gesmeerd worden? En daardoor dus sneller dan de andere een zwakkere schakel gaan vormen? Of krijgen ze genoeg mee van het contact met de tandwielen of door de warmte/draaisnelheid van de ketting?

Als je uitgaat van een constante druppelsnelheid en weet dat de ketting met een niet-constante snelheid over de tandwielen zjoeft kun je ervanuit gaan dat uiteindelijk elke schakel gesmeerd word. Zou iemand even een modelletje van moeten maken  ;D

Door op het tandwiel te smeren word de kans op niet gesmeerde schakels nog kleiner.

Offline ed84

Re: Kettingsmeersysteem
« Reactie #36 Gepost op: 17 januari 2017, 18:52 »
ik ben van plan op op mijn transalp 700 een smeersysteem te (laten) zetten. Wil niet voor de loonman gaan maar voor een automatische zoals de scholier. Zijn er tips?? goede alternatieven? En is dit voor een leek gemakkelijk zelf te doen? lijkt mij dat dit erg nauw komt om het goed in te stellen....

Alvast bedankt! Erwin
✔️loud pipes save lives🙉

Offline ed84

Re: Kettingsmeersysteem
« Reactie #37 Gepost op: 17 januari 2017, 18:54 »
loonman = loobman ;)
✔️loud pipes save lives🙉

Offline Waffie

Re: Kettingsmeersysteem
« Reactie #38 Gepost op: 17 januari 2017, 19:24 »
ik ben momenteel zeer te spreken over het smeer systeem van tuturo
 werkt onafhankelijk van onderdruk en enkel alleen als je daadwerkelijk rijd

kosten zijn nagenoeg gelijk aan die van alle gerenomeerde concurrenten zoals scottoiler,osco oiler etc
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline ed84

Re: Kettingsmeersysteem
« Reactie #39 Gepost op: 17 januari 2017, 20:25 »
Hoi Waffie,

Ik zat toevallig net op hun site te kijken door andere lovende verhalen van motorrijders. Lijkt me een goede keuze. Neig dan wel naar die in de onderstaande link. mede omdat ik sommigen hoor over een lastige afstelling en bevestiging van de nozzle.... Welke olie gebruik je er bij?

https://www.tutorochainoiler.com/collections/frontpage/products/tutoro-auto-kit-1-pro
✔️loud pipes save lives🙉

Offline Waffie

Re: Kettingsmeersysteem
« Reactie #40 Gepost op: 17 januari 2017, 20:57 »
Ik zelf gebruik nooit de dubbele nozzle en rij  al jaren metd e enkele die ik tegen het tandwiel laat slepen
ik gebruik de bijgeleverde olie maar het niet het idee dat een andere olie(hypiod olie ) niet zou werken mits  vloeibaar genoeg onder de diverse temp

heb ze binnen kort weer op voorraad

mvg ad
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline PimW

Re: Kettingsmeersysteem
« Reactie #41 Gepost op: 17 januari 2017, 21:00 »
Ad heb jij een idee hoe hun aan/uit functie werkt?

Offline ed84

Re: Kettingsmeersysteem
« Reactie #42 Gepost op: 17 januari 2017, 21:02 »
he Ad, Ik ga je even een PM Sturen.

Als ik het goed heb dan werkt het systeem doordat er tijdens het rijden een kogeltje beweegt. Hierdoor laat hij olie vrij tijdens het rijden maar niet meer als je stil staat.
✔️loud pipes save lives🙉

Offline Waffie

Re: Kettingsmeersysteem
« Reactie #43 Gepost op: 17 januari 2017, 21:12 »
is correct,

mvg ad
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline ed84

Re: Kettingsmeersysteem
« Reactie #44 Gepost op: 17 januari 2017, 22:22 »
je hebt een pm Ad ;D
✔️loud pipes save lives🙉

Offline ChristianG

Re: Kettingsmeersysteem
« Reactie #45 Gepost op: 18 januari 2017, 08:20 »
Er zit een Osco op mijn twin en ben daar zeer tevreden mee.

Na het tanken of lange rit de AT even op de middenbok, 1e versnelling, en smeren maar.
Zo dus:
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=vOekbmL6iDk" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=vOekbmL6iDk</a>
Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color
https://www.instagram.com/dutch_driver/

Offline ed84

Re: Kettingsmeersysteem
« Reactie #46 Gepost op: 18 januari 2017, 09:55 »
ja had al een beetje twijfel tussen die 2... Ziet er sowieso erg robuust en kwalitatief goed uit. Enige nadeel (waar je neem ik aan snel aan went) vind ik het handmatige. Aan de andere kant wellicht ook wel weer voordelig als er zoals in de winter wat vaker gesmeerd moet worden??

Neig toch meer naar de tutoro, maar alle alternatieven zijn meer dan welkom!!
✔️loud pipes save lives🙉

Offline xrvtuur

Re: Kettingsmeersysteem
« Reactie #47 Gepost op: 18 januari 2017, 10:17 »
Ik heb een Osco op mijn varadero , het is een mooi robuust apparaatje wat goed werkt maar ik vind toch dat ik het vaak vergeet en dan moet je dus weer af gaan remmen naar stapvoets om te smeren, of stoppen en opbokken. Die tutoro lijkt me ook wel wat, misschien dat ik die eens aan ga schaffen voor op de ouwe 04
Varadero SD02  2004

Offline ChristianG

Re: Kettingsmeersysteem
« Reactie #48 Gepost op: 18 januari 2017, 10:40 »
ja had al een beetje twijfel tussen die 2... Ziet er sowieso erg robuust en kwalitatief goed uit. Enige nadeel (waar je neem ik aan snel aan went) vind ik het handmatige. Aan de andere kant wellicht ook wel weer voordelig als er zoals in de winter wat vaker gesmeerd moet worden??

Neig toch meer naar de tutoro, maar alle alternatieven zijn meer dan welkom!!

Dat went snel genoeg, als je na een rit of na het tanken ff snel smeert. En idd, het is handig dat je zelf kan bepalen wanneer je smeert, na off-roaden en wassen enzo.
Het is iig veel beter dan het gekloot met een spuitbus kettingvet. En een stuk goedkoper dan de volautomatische systemen.
Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color
https://www.instagram.com/dutch_driver/

Offline xrvtuur

Re: Kettingsmeersysteem
« Reactie #49 Gepost op: 18 januari 2017, 10:59 »
ik zit nu de installatie filmpjes van de tutoro  eens te bekijken op yt maar dat gaat hem niet worden voor mij. alles zit vast met kabel bindertjes, ook de slang gaat met kabelbinders rond de achterbrug vast. vind ik echt geen porum. 
Varadero SD02  2004

Offline alain

Re: Kettingsmeersysteem
« Reactie #50 Gepost op: 19 januari 2017, 07:53 »
Wat wordt bij deze kettingsmeersystemen gesmeerd:
- de rollertjes en dus het contact met het tandwiel ?
- de zijdelingse wrijvingsvlakken tussen de schakels ?
- of beide ?

Wanneer ik manueel smeer laat ik een dun lijntje olie lopen op beide randen van de ketting en smeer aldus alle uitwendige wrijvingsvlakken.
PD06(1994) - PD06(1993)

Offline xrvtuur

Re: Kettingsmeersysteem
« Reactie #51 Gepost op: 19 januari 2017, 09:30 »
zijdelingse wrijvingsvlakken tussen de schakels??  daar zitten toch O of X ringen tussen. volgens mij gaat het extra werk wat je daarmee hebt niet veel extra kilometers opleveren. een ketting met een smeersysteem dat de rolletjes smeert gaat toch gauw 40000 km mee, gevoelsmatig heb ik dan ook wel zoiets dat ik een nieuwe wil.
Varadero SD02  2004

Offline Waffie

Re: Kettingsmeersysteem
« Reactie #52 Gepost op: 19 januari 2017, 15:59 »
beste

inderdaad,
smering van de schalmen is niet echt nodig(misschien als corrosie bescherming)
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl


Offline ed84

Re: Kettingsmeersysteem
« Reactie #54 Gepost op: 19 januari 2017, 19:28 »
had verwacht op een heel andere site te komen met zo'n naam ::)

Euh.... voor mij niet ;)
✔️loud pipes save lives🙉

Offline PimW

Re: Kettingsmeersysteem
« Reactie #55 Gepost op: 19 januari 2017, 19:31 »
Misschien tijd voor aftermarket cardan ombouwkitjes ;D

Offline len_tour

Re: Kettingsmeersysteem
« Reactie #56 Gepost op: 19 januari 2017, 22:30 »
Misschien tijd voor aftermarket cardan ombouwkitjes ;D
Koop een Pan European of deauville, beetje verhogen en plastic verzagen en je bent er ;-)
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Offline J-P

Re: Kettingsmeersysteem
« Reactie #57 Gepost op: 20 januari 2017, 10:34 »
Ik heb een automagisch smeersysteem van Pro-oiler, werkt erg goed moet ik zeggen.

De Pro-oiler werkt op basis van GPS. Naargelang je snelheid smeert het apparaat.

Reservoir:


Regelunit en pomp:


GPS module:


Bediening:

CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline len_tour

Re: Kettingsmeersysteem
« Reactie #58 Gepost op: 20 januari 2017, 14:24 »
Ik heb een automagisch smeersysteem van Pro-oiler, werkt erg goed moet ik zeggen.

De Pro-oiler werkt op basis van GPS. Naargelang je snelheid smeert het apparaat.

:o Eh... Kost wat denk ik... En wat weegt die hele handel wel niet?

Volgens mij werken de vacuum gestuurde oilers op het toerental dus die reageren ook ietwat op je snelheid of heb ik dat verkeerd?
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Offline xrvtuur

Re: Kettingsmeersysteem
« Reactie #59 Gepost op: 20 januari 2017, 15:11 »
Wat weegt een GPS kastje en wat bedrading? 100 gram misschien, niet echt interessant voor JP  ;D en als je die motor voor je werk gebruikt betaalt de belasting vast mee aan je hippe kettingsmeersysteem
Varadero SD02  2004