Auteur Topic: Kettingsmeersysteem  (gelezen 17009 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline xrvtuur

Re: Kettingsmeersysteem
« Reactie #60 Gepost op: 20 januari 2017, 15:13 »
Die vacuüm dingen hebben als nadeel dat het ook blijft smeren als je stationair staat te draaien, dus wordt beetje bende dan.
Varadero SD02  2004

Offline J-P

Re: Kettingsmeersysteem
« Reactie #61 Gepost op: 20 januari 2017, 16:56 »
Inderdaad is het exclusief.  BTW gedeelte interessant maar dan nog is het zijn geld voor mij waard. Gewicht is relatief, als ik daarop ga letten kan ik beter bij mijzelf beginnen. ;-)
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline Kansloos

Re: Kettingsmeersysteem
« Reactie #62 Gepost op: 27 januari 2017, 14:34 »
Ik ben fan van mijn pro oiler.
Had hiervoor een r6 met 8k op de teller toen ik de oiler er op zette.  Na 50k km was de ketting nog steeds zoals hij was bij 8k. Niks hoeven stellen.  Gereden in weer en wind zomer en winter.

Daarnaast is de service ook goed.

Offline Waffie

Re: Kettingsmeersysteem
« Reactie #63 Gepost op: 27 januari 2017, 15:53 »
iedere ketting slijt maar bij bepaalde  motoren wel een heel stuk sneller dan bij  andere

4 cilinders  doen er langer mee en all roads relatief het kortste

dit heeft te maken met de krachten die er op komen te staan in relatie tot lengte van de ketting en kwaliteit

 de genoemde R1 heeft bijv  een 530 maatvoering (is al dikker) en minder schakels en een bak  meer vermogen dat  zelden helemaal wordt aangesproken dus die ketting loopt meestal op zijn sokken

Bij de alp ligt dat iets anders
het is een V twin (flinke klappen) het heeft een smallere ketting  die ook nog eens flink langer  is met tevens flinke veerwegen
allemaal factoren die de levensduur flink verkorten en de stress laten toenemen

de smeerfilm voor het smeren van deze is dus erg belangrijk



technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline ed84

Re: Kettingsmeersysteem
« Reactie #64 Gepost op: 27 januari 2017, 17:00 »
ben trouwens uiteindelijk voor de Osco gegaan. Zit er naar volle tevredenheid onder
✔️loud pipes save lives🙉

Offline Guidonno

Re: Kettingsmeersysteem
« Reactie #65 Gepost op: 01 april 2017, 07:22 »
Hi
Ik heb ervaring met osco en dat werkt heel goed. Met 1 druk op de knop heb je het gesmeerd. Geweldig voor extreem lange tochten.
Het is ontwikkeld in veenendaal. ( Motorzaak: Motofit ) Tot nu toe één van de fijnste motorzaken waar ik mijn motor in onderhoud gehad heb. Nu in Zwolle, doe ik het meeste zelf en ga zelf voor moeilijk technische zaken alsnog helemaal naar t'veen.

Aanrader dus,
Gr
Guido
Honda: Eerst een VFR (RC36) en nu de Transalp PD06 voor het avontuur!

www.nogeenhondaspanningsregelaar.nl

Offline voorstad

Re: Kettingsmeersysteem
« Reactie #66 Gepost op: 01 april 2017, 09:55 »
( Motorzaak: Motofit ) Tot nu toe één van de fijnste motorzaken waar ik mijn motor in onderhoud gehad heb. Nu in Zwolle, doe ik het meeste zelf en ga zelf voor moeilijk technische zaken alsnog helemaal naar t'veen.

Vanuit Zwolle is Hans Schaap in Elburg om de hoek. Een van onze clubdealers.... Een bezoekje waard.
PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....

Offline Guidonno

Re: Kettingsmeersysteem
« Reactie #67 Gepost op: 22 april 2017, 20:42 »
Ik ben vorige week bij hans langsgeweest voor de inspectiedag. Erg handig zo dichtbij!
Honda: Eerst een VFR (RC36) en nu de Transalp PD06 voor het avontuur!

www.nogeenhondaspanningsregelaar.nl

Offline Grubeater

Re: Kettingsmeersysteem
« Reactie #68 Gepost op: 25 april 2017, 01:00 »
Sinds vorige week heb ik een TA600 uit 1995 en er zit ook een OSCO op.
De vorige eigenaar heeft de oiler niet gebruikt maar altijd gewoon kettingspray gespoten. De olie in de OSCO is waarschijnlijk wat oud, maar volgens mij zuigt de oiler ergens valse lucht aan. Het bubbelt namelijk als ik aan de plunger trekt en ik zie de luchtbellen uit de leiding verdwijnen.
Heeft iemand een idee waar ik naar moet kijken om dit op te lossen?
Als ik de oiler ga gebruiken, is het dan beter om eerst de ketting schoon te maken zodat er niet twee verschillende type smeermiddel op zitten?
« Laatst bewerkt op: 15 mei 2017, 15:42 door Grubeater »
She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride Honda".

Offline Guidonno

Re: Kettingsmeersysteem
« Reactie #69 Gepost op: 15 mei 2017, 13:59 »
Sinds vorige week heb ik een TA600 uit 1996 en er zit ook een OSCO op.
De vorige eigenaar heeft de oiler niet gebruikt maar altijd gewoon kettingspray gespoten. De olie in de OSCO is waarschijnlijk wat oud, maar volgens mij zuigt de oiler ergens valse lucht aan. Het bubbelt namelijk als ik aan de plunger trekt en ik zie de luchtbellen uit de leiding verdwijnen.
Heeft iemand een idee waar ik naar moet kijken om dit op te lossen?
Als ik de oiler ga gebruiken, is het dan beter om eerst de ketting schoon te maken zodat er niet twee verschillende type smeermiddel op zitten?

Als je er niet uit komt, bel Motofit even. Ze zijn erg trots op hun systeem en helpen je graag!
Honda: Eerst een VFR (RC36) en nu de Transalp PD06 voor het avontuur!

www.nogeenhondaspanningsregelaar.nl