Auteur Topic: Nieuwe Alp rijder uit Haarlem  (gelezen 3045 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline YnoD

Nieuwe Alp rijder uit Haarlem
« Gepost op: 22 september 2016, 09:33 »
Hallo iedereen!

Zal me even netjes voorstellen. Yno, 39jr uit Haarlem.
Ik rij nu zo'n 2 jaar motor. Voornamelijk woon-werk, maar maak ook graag een ritje voor de fun.
M'n eerste motor was een 4 cilinder, een Honda CB600S, de Hornet met kuipje. Erg geestig ding, de Hornet en ik werden al snel dikke vrienden.

Helaas kreeg ik na verloop van tijd wat last van m'n onderrug op dat ding, waardoor de fun wat minder werd. Af en toe keek ik al verlekkerd naar zo'n geweldig mooie TA.
Vanaf dat moment ben ik  me eens gaan oriënteren en rustig rond gaan kijken op de verkoopsites, en daar kwam een prachtige TA voorbij.
Meteen de verkoper benaderd en een afspraak gemaakt om te kijken, en te rijden natuurlijk. Binnen no-time was de koop rond.  :angel:

Het is een 650 uit 2005 geworden. De looks en staat van de alp spraken me erg aan, je kan wel zien dat de vorige eigenaar enorm zuinig op de alp is geweest.
Beestje heeft geen regen gezien en heeft een schamele 12.000 km op de teller staan.
Viola:



Na aankoop ben ik direct bij m'n vaste garage, Richard Bakker uit Zwanenburg, langsgegaan voor een iets grondiger inspectie.
Richard kon gelukkig niets geks vinden. Zelf ben ik totaal niet technisch, en laat vrijwel al het onderhoud door hem doen. Nou lijkt het me wel erg leuk om wat kleiner onderhoud zelf te kunnen doen. Ik heb al eens rondgekekeken op de site van de openbare werkplaats in Amsterdam. Nadeel is dat ze met vaststaande lesperioden werken, die komen mij niet altijd uit.

M'n rug is helemaal blij met de Alp, en zelf vind ik het ook een super fijne ervaring om op de Alp te rijden....net wat tammer en overzichtelijker dan op de Hornet, dat bevalt me echt prima! Wellicht dat ik in de toekomst eens een goede vakantie-rit kan maken, of kan aansluiten bij een hier georganiseerde tocht...hoe meer ik op de TA zit, hoe beter!  ;)

De Hornet heb ik ook nog, zodra het slechter weer wordt pak ik dat oude paardje van stal, dan kan de Alp nog een seizoen droog staan.
Ik lees hier graag mee, en zal misschien ook eens een newby vraag stellen.

Tot zover het voorstelrondje!
 :)





Offline Janno

Re: Nieuwe Alp rijder uit Haarlem
« Reactie #1 Gepost op: 22 september 2016, 11:06 »
Welkom Yno, en mooie alp heb je :)

Groeten Jan

Offline Goobi

Re: Nieuwe Alp rijder uit Haarlem
« Reactie #2 Gepost op: 22 september 2016, 13:20 »
Welkom hier! Inderdaad een superstrakke XL650V, zeg!
Voor onderhoud maar ook zelf sleutelen kun je eventueel terecht bij clublid Rob Geelen in Alphen a/d/ Rijn.
Zie http://motorbandenzaak.nl/index.php

Succes!
XL 700 V Transalp (2008, blue)

Offline jasper TA 96

Re: Nieuwe Alp rijder uit Haarlem
« Reactie #3 Gepost op: 22 september 2016, 14:06 »
Welkom Yno!

Wat een mooie alp heb je!

Offline YnoD

Re: Nieuwe Alp rijder uit Haarlem
« Reactie #4 Gepost op: 27 september 2016, 10:02 »
Dank voor het warme welkom!  ;D
Heb de site van Rob Geelen bekeken, erg goed dat er zo'n mogelijkheid is.

Ik ben zwaar fan van de alp aan het worden, wat een ongelofelijk fijne machine is dat zeg!  8)

Offline xrvtuur

Re: Nieuwe Alp rijder uit Haarlem
« Reactie #5 Gepost op: 27 september 2016, 11:35 »
Hoi welkom, en mooi ding in het zwart.veel plezier ermee
Varadero SD02  2004

Offline luwe

Re: Nieuwe Alp rijder uit Haarlem
« Reactie #6 Gepost op: 27 september 2016, 23:50 »
welkom ook uit Twente ;) 

Offline Robin66

Re: Nieuwe Alp rijder uit Haarlem
« Reactie #7 Gepost op: 28 september 2016, 06:23 »
Welkom en veel plezier met je Alp!

Offline YnoD

Re: Nieuwe Alp rijder uit Haarlem
« Reactie #8 Gepost op: 28 september 2016, 13:06 »
Wederom dank! Hoop, voordat het gaat vriezen, nog flink wat KM's te maken.

Met het risico om voor "poser" uitgemaakt te worden (:P), hier een foto van de alp met nieuwe uitlaat.
Ben geen voorstander van geluidsmaniakken en race-wannabe's op de openbare weg, maar het geluidje en het uiterlijk (van de uitlaat) mocht wel een tikkie toe krijgen dacht ik:
 
« Laatst bewerkt op: 28 september 2016, 14:52 door YnoD »

Offline Oldtimer

Re: Nieuwe Alp rijder uit Haarlem
« Reactie #9 Gepost op: 28 september 2016, 13:22 »
Welkom hier en uiteraard veel plezier met je alp.

Citaat
Wellicht dat ik in de toekomst eens een goede vakantie-rit kan maken, of kan aansluiten bij een hier georganiseerde tocht...hoe meer ik op de TA zit, hoe beter

Je krijgt de kans om dat waar te maken.
Klik maar eens op de banner rechts bovenin het scherm. De Elburgronde is een mooie gelegenheid om je mede transalpers te leren kennen IRL en ook nog eens een leuke rit te doen.
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline YnoD

Re: Nieuwe Alp rijder uit Haarlem
« Reactie #10 Gepost op: 28 september 2016, 14:56 »
Ik zag de rit staan ja, mooi hoor!

Als het even uitkomt (planmatig en weer-technisch) zal ik van de partij zijn.