Mijn Transalp verbruikt helaas ook nog steeds 1 op 14.
Ik snap er echt de ballen van. En de moed begint me in de schoenen te zinken.
De motor is nu al drie keer bij Rob geweest. En we hebben het nodige geprobeerd.
* kleppen gesteld
* olie + filter vervangen
* nieuwe iridium bougies
* carburateurs gesynchroniseerd
* plunjers nagekeken
* idle afgesteld
* lucht filter vervangen
* carburateur reiniger gebruikt
* carburateurs nagekeken (gasnaald & membraam)
* koelvloeistof nagekeken
* pilot screw (lucht/brandstof) afgesteld
Maar dit heeft allemaal niks geholpen. Dus waar kan het nog aan liggen
Elektrisch bv, CDI's vervangen of andere kabelboom?
Andere gasnaalden of
http://www.mlmparts.com/nl/carburatie-kit-b130ff-voor-honda-xl-600-v-transalp-1994.html?
Tandwieloverbrenging veranderen?
Wie helpt mij?! De gouden tip krijgt van mij een taart
Verder verkeerd de motor in absolute nieuwstaat met slechts 18k km op de teller.
Ik had overigens hier:
http://www.transalpclub.nl/forum/index.php?topic=8563.msg139317#msg139317 ook al het een en ander gepost.
Ik weeg 80 kilo en ben 1,90m lang.
Ik rij normaal 50% woon-werk verkeer in de stad. Waarbij ik 50-80 km/u rij.
30% cruise ik lekker door Waterland waarbij ik 70-100 km/u rij
En tot slot 20% snelweg waar ik 100-130 km/u rij
Ik schakel tussen de 3k en 5k toeren. En kom eigenlijk niet boven de 5,5k toeren uit
Nu rijd ik wel redelijk sportief. Maar zelfs als ik als een oud omatje rijd (dit heb ik afgelopen week getest), dat zelfs auto's je inhalen bij het optrekken, veranderd het verbruik niet.
Gek genoeg schiet het verbruik er een keer boven uit met 1 op 16 . Dit was tijdens een retourtje Vlieland. Met een afgeladen motor en een gemiddelde snelheid van 130+ km/u met tegenwind van 60 km/u.. Snap jij het, snap ik het?
Ik ben er wel een beetje klaar mee. Had vandaag bijna op een BWM geboden..