Auteur Topic: Afstellen van het stationair toerental  (gelezen 1077 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Barry1302

Afstellen van het stationair toerental
« Gepost op: 30 januari 2017, 21:44 »
Beste leden. Ik heb laatst mijn 2008 transalp ( XL 700 V) naar de dealer gebracht voor een storing. Nu heeft hij O.a. de brandstofpomp vervangen. Dat is voor de rest prima. Maar nu heb ik hem vanavond terug gekregen en liep hij stationair ongeveer 900 toeren. Hij viel nog net niet uit. Monteur had het er over dat hij prima loopt als hij lekker warm is. Maar voor dat ik hem bracht liep hij zo 1200 toeren.
Nu vraag ik me af...
Hoeveel toeren horen die transalpen te lopen stationair? En is dat zelf een beetje makkelijk te regelen? Heb geen zin om weer m'n motor een dag te moeten missen. Helemaal hier niet voor.

Ben benieuwd.

Barry

Offline Waffie

Re: Afstellen van het stationair toerental
« Reactie #1 Gepost op: 31 januari 2017, 08:13 »
Hallo,

Het afstellen van het stationaire toeren tal staat misschien beschreven in je handleiding, (ca 1100-1200 rpm)
(naar blijkt dus niet zelf te wijzigen)

maar nu even de kant tekening

je hebt recentelijk je motorfiets  weggebracht voor een probleem en zoals jij aangeeft hebben de dat opgelost.
echter je hebt een klacht
En dan wil ik je toch verzoeken om deze klacht  bij je dealer weg te leggen.
HIj heeft het laatste aan je motorfiets gewerkt.

op het moment dat je zelf of een ander  de boel nog laat fine tunen zal de dealer zich gepasseerd gaan voelen en er mogelijk zijn handen vanaf trekken mocht er om wat voor reden iets fout gaan

en dat willen we liever niet hebben ;)
« Laatst bewerkt op: 31 januari 2017, 15:54 door Waffie »
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline robgoesdakar

Re: Afstellen van het stationair toerental
« Reactie #2 Gepost op: 31 januari 2017, 12:05 »
Voor de 700 geldt :
Citaat
...
This system eliminates the need for manual idle
speed adjustment from the previous designs
...

Dus niet handmatig instelbaar.

Verder eens met Ad, ga even terug naar de dealer, want hij moet echt op 1200 +/- 100 RPM hebben.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.



Meer dan alleen banden ;)