Techniek > Honda Varadero
Varadero houdt in tussen 3.000 en 5.000rpm
Derofun:
Hallo, ik ben nieuw hier.
Een paar weken geleden heb ik een Varadero van 2002 aangeschaft. In bijna alle opzichten was ik dolenthousiast over deze machine. Niet helemaal over de wat slappe vering. En vanwege de injectie en ABS ging mijn interesse toch wel uit naar een modernere versie, ervan uitgaande dat Honda inmiddels ook wat aan de vering zou hebben gedaan.
Vandaag trof ik eentje van 2010 met 39.000km. Nogal wat gebruikerssporen, maar niets onoverkomelijks. Ik heb hem gekocht, ondanks dat hij nogal inhoudt tussen ca 3.000 en 5.000rpm. Daaronder loopt hij fijn, daarboven gaat hij als de brandweer. Maar tussen de 3.000 en 5.000 lijkt het alsof hij te weinig brandstof krijgt.
De vorige eigenaar zei dat 'ie al een maand of 3 stil stond. Dus ben ik het volgende van plan:
1. Benzine vervangen door super plus en Fuelguard toevoegen. Heb ik vandaag hier op het forum gelezen :)
2. Checken of de benzinekranen - indien aanwezig - openstaan en of er niet ergens benzineslangen of ontluchtingsslangen knellen. Ook hier gelezen :)
3. Daarna hem wegbrengen voor een grote beurt (niet bekend wanneer de vorige was, vandaar).
Twee vraagjes:
1. Iemand nog een goede tip voor het euvel?
2. Voor mij zit Motoport Assen het dichtste bij, daarna Mulders in Veendam. Waar ben ik aan het beste adres voor de grote beurt?
Alvast bedankt!
Waffie:
ik denk dat je bij mulders in veendam beter geholpen kunt worden.
zeker in relatie met je inhoudings problemen.
zij hebben daar de juiste spullen voor de diagnose en kunnen dat mogelijk snel en vlot oplossen
nu kun je echter ook een plan maken om zelf zaken aan te pakken,
olie en een filtertje en de remvloeistof kun je ook zelf (met een beetje hulp)
als overwegend tcn lid heb je die 25 euri gauw terug verdient
maar bedenk wel even dat dat beurtje je iets meer kan gaan kosten dan dat je verwacht
zeker met die km stand en geen geschiedenis
iridium bougies, een luchtfilter en kleppen stellen olie beurtje en filter voorvorkolie en je probleem etc gaat zeker centjes kosten
(> € 600 zou niet vreemd zijn bij de merk dealer)
misschien nog een kettingsetje en nieuwe bandjes en er komt nog een smakje bij)
vraag vooraf dus een prijs je op
en zeker omdat je nieuw blijkt te zijn in de wereld die varadero heet.
Derofun:
Dank je voor je reactie! Voorheen had ik een Firestorm, dus onbekend met het blok ben ik niet, wel met de Dero.
Vanmorgen bij een tweewielerzaak (vooral fietsen) Fuelguard gaan halen. Bleek de eigenaar mij tig jaar geleden een aantal malen een motorfiets te hebben geleverd, toen hij nog een motorzaak had. En laat hij zelf nou ook nog een Varadero rijden. Werkplaatstarief € 40,-/uur. Daar breng ik binnenkort mijn Dero. Eerst de Fuelguard oprijden.
Nodig of preventief, ik laat een hele grote beurt uitvoeren. Alle filters, alle vloeistoffen vervangen, etc. Banden zijn nog aardig goed, maar zijn Metzelers en ik laat er Anakees III op zetten.
En nog een paar fijne brompotten uitzoeken. Gaat goedkomen :)
Derofun:
Bedankt voor de tips!
Ik heb al afgesproken, dat alle vloeistoffen vervangen worden. Dus ook remvloeistof, voorvorkolie en koelwater.
Ketting en tandwielen zijn nog prima, het zelfsmeersysteem werkt naar behoren.
Voor en achter wil ik Hyperpro, dus bepaalde zaken die je beschreef, kunnen gemakkelijk mee. En andere zaken kunnen gecombineerd worden met het bandenwisselen en vervangen van de remblokjes.
Met de Fuelguard gisteren zo'n 150km gereden. Heb het idee, dat het euvel minder wordt, maar het is nog niet weg.
Two Plugs:
Ik zou bij gelegenheid naar Mulders in Veendam gaan. Hebben veel specifieke ervaring met Honda Allroads.
http://honda-adventure-riders.com kan ook nuttig zijn.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
Naar de volledige versie