Algemeen > Over mijn (nieuwe) motor, mijzelf en/of waarom ik lid ben geworden

RD07A 1996 Project

(1/27) > >>

LJ:
Sinds vorige week (na eindeloos zoeken..) ben ik kersverse AT eigenaar van deze RD07A van 1996. De motor rijd prima, maar is een beetje roestig en een beetje moe.



En momenteel staat de AT en zo bij voor een opknapbeurt. Het wordt geen restauratie, maar de ergste dingen worden opgeknapt. Het blok gaat er uit om wat dingen te checken en het frame met wat losse delen worden gepoedercoat. Genoeg te doen dus. Ik ga proberen hier het project gaandeweg bij te houden met een shitload aan foto's  >:D en hopelijk kan ik hier terecht voor vragen e.d.

V-Twin:
Succes en hier zal je de nodige info en tips vinden om ook je blok visueel op te knappen.

Zeegie:
Leuk! Succes! Ik ben net klaar... eigenlijk ben je nooit klaar... :P

The Headless Horseman:
Welkom hier  :). Enne, prima motor voor zo'n projectje  8)

LJ:
Bedankt, het is een lekkere simpele motor om aan te sleutelen en ik leer de motor goed kennen zo  ;D.

Ik ben vandaag alweer wat verder gekomen, ik ben bijna zo ver om het blokje te laten zakken. Als het blok er uit is dan gaan de achterbrug en voorpoten er uit en dan kan het frame naar de poedercoater.










Het cockpitframe met de complete kabelboom, frusterend hoe er toch altijd aangekloot wordt met bedrading. Dat moet allemaal weer netjes gerepareerd worden.






En ik vond nog een leuke verassing in de stekker vanaf de dynamo naar de spanningsregelaar, een bekend probleem. Deze ga ik doorsolderen.




En er is al eens een andere spanningsregelaar in gezet. Is dit een fatsoenlijk merk?




De bougies, één van de voorste cilinder en één van de achterste cilinder. Ze zien er niet helemaal jofel uit. Buiten dat de gap van de elektrode niet klopte lijkt het dat de ene cilinder te rijk stond (zwart) en de ander te arm (wit). Aangezien ik de carbs ga reviseren komt dit denk ik wel goed.




En er zat een mooie set valbeugels op de motor, helaas is er een stuk afgebroken. Die gaan we lassen en daarna de boel weer een vers zwart kleurtje geven.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View