Auteur Topic: RD07A 1996 Project  (gelezen 24407 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jan1966

Re: RD07A 1996 Project
« Reactie #120 Gepost op: 17 april 2017, 17:11 »
Echt eer van je werk. Wat een mooie AT. Inderdaad bijna zonde om hem vies te maken ;)

Veel rijplezier gewenst.

Gr. Jan
Varadero SD01, bouwjaar 2002, zwart/grijs, circa 90.000 km gelopen.

Daarvoor: Suzuki V-strom 650, Honda Africa Twin RD07, Suzuki GS850N, Kawasaki EX500, Kawasaki ZZR1100, Honda CBR600F, BMW K100, Suzuki GT500

Offline LJ

Re: RD07A 1996 Project
« Reactie #121 Gepost op: 18 april 2017, 12:19 »
Tsja het liefst zou ik 'm een plekkie in de woonkamer willen geven, maar ten eerste mag dat niet  ;D en ten tweede zijn die dingen gemaakt om mee te rijden  8).

Originele bougiesleutel heb ik, die zit in m'n gereedschapskist. Die heb je wel echt nodig ja.
Wie langzaam rijd komt nooit op tijd

Offline LJ

Re: RD07A 1996 Project
« Reactie #122 Gepost op: 21 april 2017, 00:43 »
Zo ik ben weer een paar honderd km verder dus nog maar een keer olie+filter verwisseld, geen gekke dingen gezien. Ook synchronisatie en compressie gemeten en dat was allemaal in orde. Alleen de USB lader met voltmeter is stuk gegaan, daar moet ik dus nog even een ander voor regelen.

Wie langzaam rijd komt nooit op tijd

Offline V-Twin

Re: RD07A 1996 Project
« Reactie #123 Gepost op: 21 april 2017, 07:29 »
Heeeeeeeellllllll mooi resultaat, petje af  :)

Offline LJ

Re: RD07A 1996 Project
« Reactie #124 Gepost op: 14 juli 2017, 19:45 »
Ondertussen heb ik er al weer zo'n 4000km op zitten en geen gekkigheid meegemaakt, alles werkt zoals 't hoort. Voor de laatste vakantie er toch nog nieuwe schijven en blokken op gezet, de oude waren verglaasd en ik vertrouwde ze niet meer. En nieuwe Heidenau K60 scouts en de bredere verlaagde stepjes van Pim. Ik moet wel nog de valbeugels repareren, daar zit een scheur in, waarschijnlijk toch onder spanning gemonteerd. En na het lassen laat ik 'm meteen nog poedercoaten. En ik heb nog ergens een zak geld gevonden en toen maar even wezen shoppen in RoemeniŽ  8).








« Laatst bewerkt op: 14 juli 2017, 19:49 door LJ »
Wie langzaam rijd komt nooit op tijd

Offline The Headless Horseman

Re: RD07A 1996 Project
« Reactie #125 Gepost op: 14 juli 2017, 23:44 »
Nette koffers! Staat 'm goed  8)
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline LJ

Re: RD07A 1996 Project
« Reactie #126 Gepost op: 16 april 2018, 12:35 »
Zoo een jaartje en zoín 10.000km verder ende AT rijd nog als een trein. Het was wel weer tijd om wat dingen te checken en te vervangen, aangezien de motor vorig jaar helemaal uit elkaar is geweest.

De motor heeft weer een beurt gehad, olie ververst, oliefilter vervangen, nieuwe bogies, nieuw benzinefilter, puntjes van de benzinepomp gechecked, wat kleine olielekkages opgelost, luchtfilter schoongemaakt, nieuwe kettingkit en tandwielen (zaten toch wat zware schakels in), nieuwe ketting geleiders, linksysteem gesmeerd, achterveer laten servicen bij JJ Suspension, kleppen gesteld, carbs gesynchroniseerd en compressie gechecked.

Ik heb ook nog wat dingetjes gemodificeerd. Er zijn led lampen op de valbeugels gezet voor wat meer licht in het donker aangezien ik vaak in het donker rijd op onverlichte wegen, de valbeugels zijn ook gepoedercoat trouwens. Ook heb ik de knipperlichten vervangen voor wat kortere aangezien het niet goed pastte met de koffers. In de pro-duro heb ik een DB killer gezet, ik werd toch een beetje gestoord van de herrie. Een andere uitlaat past eigenlijk niet ivm de kofferrekken.










Gewoon een leuk plaatje

Wie langzaam rijd komt nooit op tijd

Offline arjenh9

Re: RD07A 1996 Project
« Reactie #127 Gepost op: 16 april 2018, 13:36 »
Wat voor LED's en knippers heb je erop gezet?

Offline Helikees

Re: RD07A 1996 Project
« Reactie #128 Gepost op: 17 april 2018, 08:53 »
Hoe en waar heb je die dB-killer laten maken/monteren?

Offline LJ

Re: RD07A 1996 Project
« Reactie #129 Gepost op: 17 april 2018, 10:51 »
Ledís zijn ronde 27 watt werklampen (vergelijkbaar met ongeveer 150 watt halogeen), mooi bak licht in het donker 8). Even kijken hoe deze bevallen, misschien dat ik zelfs nog switch naar 48 watt lampen, als het elektrische systeem dat trekt tenminste. Ze schakelen mee aan op de groot licht schakelaar. Deze: https://www.werkenbijlicht.nl/27-watt-werklamp-rond







Knipperlichten heb ik bij japparts gekocht, ze lijken wel wat op de originele alleen iets kleiner. Ze zijn goed te zien, hebben een flexibele steel en passen binnen de kofferrekken. Deze: https://www.japparts.nl/index.php?main_page=index&cPath=890_891_1438_1439&zenid=vc6k7rau89l66pms8rsg3tqqc2




DB-killer heb ik via marktplaats gekocht. Het is een universele dus ik heb Ďm iets moeten aanpassen, de hoek was niet helemaal goed tov de laser (doorslijpen en op de juiste hoek vastlassen). Er komt nu een mooi beschaafd geluid uit, beter voor mijn oren  8).

« Laatst bewerkt op: 17 april 2018, 10:56 door LJ »
Wie langzaam rijd komt nooit op tijd

Offline Brombeer

Re: RD07A 1996 Project
« Reactie #130 Gepost op: 21 april 2018, 12:50 »

Mooi opgelost, die dB-killer.

Ik heb ook jaren met een zo'n type open ProDuro gereden en dat ding maakte een herrie. Vroeger vond ik dat wel leuk, maar gaandeweg raakte die ook steeds meer wol kwijt. Ik heb van ellende dat ding een paar jaar gelee weggeflikkerd en zijn opvolger (de RX) aangeschaft.


Heerlijk beschaafd ding met een lage roffel. Mag je alle Europese landjes mee door. Kan ook open om wol toe te voegen  :)

..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin               Non-club Brom: Kawa KXF 250 (Kopuh??)