Auteur Topic: RD07A 1996 Project  (gelezen 24406 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline PimW

Re: RD07A 1996 Project
« Reactie #90 Gepost op: 14 januari 2017, 17:39 »
Met de materiaalkeuze, toleranties en smering van tegenwoordig20 jaar terug doe je een compressietest op bedrijfstemperatuur.

Jatochniettan? ::)

 ;D

Offline Brombeer

Re: RD07A 1996 Project
« Reactie #91 Gepost op: 14 januari 2017, 21:13 »

Ow.. ik dacht, maar dat ding van Turbinedude is toch zo goed als nieuw?


Ofnie?  :)
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin               Non-club Brom: Kawa KXF 250 (Kopuh??)

Offline LJ

Re: RD07A 1996 Project
« Reactie #92 Gepost op: 14 januari 2017, 22:01 »
De verf die er op zit is nieuw  C:-)
Wie langzaam rijd komt nooit op tijd

Offline LJ

Re: RD07A 1996 Project
« Reactie #93 Gepost op: 17 januari 2017, 21:48 »
Het begint zowaar weer op een motor te lijken  8)

Wie langzaam rijd komt nooit op tijd

Offline LJ

Re: RD07A 1996 Project
« Reactie #94 Gepost op: 23 januari 2017, 13:12 »
En we zijn weer wat verder gekomen, allerlei prut in elkaar en op de motor geknutseld.






















Topkuipsteun met de lampen en bedrading er weer op








De bestelde verhogingskit op de motor gezet. De kans is groot dat ik de middenbok en jiffy nog moet verlengen, omdat ie nu een stuk hoger op z'n pootjes staat.










De volgende stap is de lagers en banden weer op de velgen, 1 nieuw lager in de achterbrug en nieuwe keerringen in de achterbrug en linksysteem en dan kan ik verder. En oh ja, ik heb een carburateur gesloopt  :-X. Een stationair sproeier kop was afgesleten en zat vast dus daar ben ik even vreselijk op aan het beunhazen geweest..
« Laatst bewerkt op: 23 januari 2017, 13:16 door LJ »
Wie langzaam rijd komt nooit op tijd

Online J-P

Re: RD07A 1996 Project
« Reactie #95 Gepost op: 23 januari 2017, 14:04 »
Wat gaaf!
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline Oldtimer

Re: RD07A 1996 Project
« Reactie #96 Gepost op: 23 januari 2017, 16:14 »
Dit is inderdaad een complete make-over.
Wat een mooi resultaat. Echt om jaloers op te worden.
Misschien dat ik mijn volgende project ook op deze manier ga doen. ( als die er zou komen uiteraard )
Maar echt knap werk. Chapeau
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline honda2x

Re: RD07A 1996 Project
« Reactie #97 Gepost op: 23 januari 2017, 16:23 »
Heel mooi hoor krijg er weer zin in   ;D als ik dat zo zie   :D

Offline jan1966

Re: RD07A 1996 Project
« Reactie #98 Gepost op: 23 januari 2017, 16:56 »
Respect.
Net zo mooi, zo niet mooier, als nieuw.

Gr.Jan
Varadero SD01, bouwjaar 2002, zwart/grijs, circa 90.000 km gelopen.

Daarvoor: Suzuki V-strom 650, Honda Africa Twin RD07, Suzuki GS850N, Kawasaki EX500, Kawasaki ZZR1100, Honda CBR600F, BMW K100, Suzuki GT500

Offline jeroen emke

Re: RD07A 1996 Project
« Reactie #99 Gepost op: 23 januari 2017, 17:13 »
voor een nieuwe rode steker voor je start relais  http://www.cycleterminal.com/solenoid-connectors.html
still no angel found who flies at the same speed

Offline ed84

Re: RD07A 1996 Project
« Reactie #100 Gepost op: 23 januari 2017, 17:18 »
Prachtig! Gewoon als nieuw
✔️loud pipes save lives🙉

Offline Derofun

Re: RD07A 1996 Project
« Reactie #101 Gepost op: 23 januari 2017, 17:35 »
Sensationeel mooi !
Transalp 650 bj 2005 camouflage-wrap
(en 'n Suzuki Intruder M1800R bj 2009 en BMW GSA 1200 bj 2017)

Offline luwe

Re: RD07A 1996 Project
« Reactie #102 Gepost op: 23 januari 2017, 23:38 »
denk dat marien nog wel een paar snipperdagen over heeft  :)
« Laatst bewerkt op: 24 januari 2017, 19:31 door luwe »

Offline LJ

Re: RD07A 1996 Project
« Reactie #103 Gepost op: 24 januari 2017, 12:42 »
Beter dan nieuw is het niet hoor, beetje opknappen en wat dingetjes schoonmaken, spuiten en poedercoaten doet wonderen. Het is wel jammer dat de kuipen er straks weer opgaan, dan zie je er bijna niets meer van. Het kuipwerk moet ik overigens ook nog netjes maken, ik was niet van plan om de hele boel te gaan spuiten. Eerst maar eens met commandant aan de gang.
Wie langzaam rijd komt nooit op tijd

Online J-P

Re: RD07A 1996 Project
« Reactie #104 Gepost op: 24 maart 2017, 14:24 »
Ik mis de updates eigenlijk wel ;-)
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline LJ

Re: RD07A 1996 Project
« Reactie #105 Gepost op: 24 maart 2017, 19:43 »
Ik zat net te denken dat ik weer eens de tijd moet nemen om een update te tikken, eerst maar eens een sneak preview  8)

Wie langzaam rijd komt nooit op tijd

Online J-P

Re: RD07A 1996 Project
« Reactie #106 Gepost op: 24 maart 2017, 19:59 »
Fok! Whoot whoot, dat ziet er veelbelovend uit.
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline ChrisvdSchoot

Re: RD07A 1996 Project
« Reactie #107 Gepost op: 24 maart 2017, 20:01 »
Grote klasse onwaarschijnlijk mooi.
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline jan1966

Re: RD07A 1996 Project
« Reactie #108 Gepost op: 24 maart 2017, 20:27 »
Echt als nieuw. Respect dude ;)

Mooie Bagster tankhoes.

Ben benieuwd naar de rest van de motor.


Gr. Jan
Varadero SD01, bouwjaar 2002, zwart/grijs, circa 90.000 km gelopen.

Daarvoor: Suzuki V-strom 650, Honda Africa Twin RD07, Suzuki GS850N, Kawasaki EX500, Kawasaki ZZR1100, Honda CBR600F, BMW K100, Suzuki GT500

Offline Brombeer

Re: RD07A 1996 Project
« Reactie #109 Gepost op: 24 maart 2017, 21:15 »

Blijft die bruine ProDuro erop?


Met poetsmiddel aan de gang, istie zo weer blank glanzend rvs  :)
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin               Non-club Brom: Kawa KXF 250 (Kopuh??)

Offline xrvtuur

Re: RD07A 1996 Project
« Reactie #110 Gepost op: 24 maart 2017, 21:22 »
als je wilt dat je produro glanzend blijft moet je de sport versie erop zetten, die blijft veel mooier, wordt niet zo warm. die Ekeur versie is in no time weer bruin, zonde van het werk
Varadero SD02  2004

Offline LJ

Re: RD07A 1996 Project
« Reactie #111 Gepost op: 25 maart 2017, 20:50 »
Die bruine pijp blijft er op zitten, de schatkist is leeg. Ik moet 'm nog even goed poetsen ja. Ik heb nog een ander 'projectje' staan welke nu eerst aan de beurt is.




Ik ben ook nog even aan het freubelen geweest met de valbeugels. Ik heb wel getwijfeld om die zijbeugels er op te zetten i.v.m. het effect op je benen met een ongeluk, maar het lijkt me toch wel erg handig en het staat ook nog eens erg vet. Daar zullen de meningen vast over verdeeld zijn, maar dat interesseert mien helemoale niks  8). De rest van de update komt binnenkort overigens.






En omdat de motor een aardig eindje verhoogd is, zijn de middenbok en zijstandaard ook met zo'n 6cm verlengd.





« Laatst bewerkt op: 25 maart 2017, 21:05 door LJ »
Wie langzaam rijd komt nooit op tijd

Offline LJ

Re: RD07A 1996 Project
« Reactie #112 Gepost op: 25 maart 2017, 20:53 »
als je wilt dat je produro glanzend blijft moet je de sport versie erop zetten, die blijft veel mooier, wordt niet zo warm. die Ekeur versie is in no time weer bruin, zonde van het werk

Hij wordt inderdaad erg heet ja. Zou dat problemen kunnen geven met zij-tassen die er enkele cm's vanaf zitten?
Wie langzaam rijd komt nooit op tijd

Offline xrvtuur

Re: RD07A 1996 Project
« Reactie #113 Gepost op: 26 maart 2017, 11:45 »
Als daar een boterham met hagelslag in zit wel, verder zal het wel loslopen zolang je tas niet raakt
Varadero SD02  2004

Offline Brombeer

Re: RD07A 1996 Project
« Reactie #114 Gepost op: 26 maart 2017, 12:06 »
Je hebt van dat alufolie met plakplak eraan. Plak je dat op je tassen.

Het kan zeker niet direct kwaad, contact met de uitlaat wil niet automatisch zeggen: brand. Maar zorg dat die tas onder geen beding je uitlaat kan raken. Hoewel dat uiteraard voor elk stuk bagage geldt. Ook wil bagage nog wel eens zijn eigen 'ideale plek' opzoeken nadat je het hebt vastgesjord. Test dus vooraf.

Ik heb welgeteld 2 brandjes gezien waarbij de bagage vlam had gevat vanwege contact met de uitlaat. In beide gevallen zat de bagage er ook besodemieterd opgepakt.


Overigens heb ik sinds de steentijd met rvs dempers gereden die - als je er nooit iets aan doet-  bruin worden, maar meer dan 3 of 4x per jaar met wat chroompoets er over deed ik niet. Op zo'n moment was dat ding hooguit beginnend beige. Dus 80% van die tijd met een nette zilverkleurige demper rondgetuft.
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin               Non-club Brom: Kawa KXF 250 (Kopuh??)

Offline LJ

Re: RD07A 1996 Project
« Reactie #115 Gepost op: 17 april 2017, 15:35 »
Nou, het monster is eindelijk klaar! Of eigenlijk is ie al een maand klaar, maar vanwege drukte geen tijd gehad om een update te doen. Sinds de vorige update is er heel veel gedaan iniedergeval, echt teveel om op te noemen. Ik had eigenlijk wat meer tussentijdse updates kunnen doen, dan had ik de details wat beter uit kunnen leggen. Het afmaken en vooral de puntjes op de i kostten me nogal wat tijd, uitzoeken waar welke kabels waar lopen bijvoorbeeld. Op het laatst ook de kappen en de uitlaat nog flink gepoetst!

Ik moet ook nog steeds wat enkele kleine dingetjes doen, mistlampenverplaatsen naar de valbeugels, olie + filter nog een keer verversen en nog een keer synchroniseren en de klepspeling checken. Overigens zit er ook wat speling in die bussen daar het stuur mee vast zin in de kroonplaat, een bekende AT kwaal? Het kan volgens mij geen kwaad, maar ik erger me er wel behoorlijk aan. Iemand op het engelse XRV forum verkoopt ze, maar die zijn wel redelijk prijzig, 50. Ik moet dus nog even kijken wat ik hier mee wil. Verder wil ik er voor m'n eerste motorvakantie nog nieuwe bandjes op hebben, dan komt wellicht de Stonemaster van EerdeJan er op!

Ik heb er ondertussen zo'n 300km mee gereden en alles lijkt prima te werken. Ik ben ook erg benieuwd naar het olieverbruik, maar dan moet ik er toch eerst wat meer km's op zetten. Het rijd iniedergeval hrlijk! Ik zit er met een hele dikke vette grijns op! Het enige wat echt heel erg vervelend aan het rijden is, is dat het nu dus allemaal wel weer smerig gaat worden  ;D.  Maar goed, genoeg geluld  8).






















Met een nieuw rek van Heavy Duties. Nu nog zoekende naar goede tassen.




Tijdens het opbouwen, bijna klaar!














Bredere stepjes




Nieuwe puntjes in de pomp en testen



https://youtu.be/JrwTJgz-E5o


Tankdop schoongemaakt en een nieuw likje verf




De remmen weer opgebouwd, gespoten en nieuwe rubbers







Gereedschapssetje, nieuw tasje en gereedschap verzonken




Valbeugels aangepast en gespoten. Ik had 'm liever gepoedercoat, maar het is best mooi geworden




Mijn broer is ongeveer 1.85, erg uit de hoogte hoor :o




De carburateurs zijn ook flink aangepakt. Helemaal uit elkaar, schoonmaken en ultrasoon reinigen, wat repareren en vervangen en alles weer in elkaar. De stationair sproeiers heb ik afgesteld op advies van Berry. Overigens heb ik de maten van de sproeiers e.d. gechecked met Haynes wat er in hoort te zitten en alles was volgens spec, gewoon origineel.








De eerste keer starten was nog best spannend trouwens, aangezien het blok helemaal uit elkaar is geweest. Het ging gelukkig helemaal goed. Ik hoefde niet eens lang door te starten, hij liep bijna meteen. Daarna nog de carbs gesynchroniseerd.

Voordat ik de motor voor het eerst liet lopen heb ik eerst nog gechecked of het oliedruk lampje uitging en of er olie in de koppen kwam:

https://youtu.be/ApynCj6Mank


En dan het grootse moment, de eerste keer starten!!!  8). Behalve afstellen van stationair toerental en synchroniseren hoefde ik niet veel te doen. Uiteraard even goed warm laten lopen, olie en KVS temp en niveau in de gaten houden en kijken of de fan aanslaat. Na aansluiten van de massa van de fan sloeg ie uiteindelijk wel aan ;). Ik moet zeggen dat de temperatuur erg laag staat tijdens het rijden, net boven het onderste streepje. Tenzij je na een ritje even stilstaat dan loopt ie wel langzaam op tot de fan aanslaat.

https://youtu.be/URH9yDfZTZM




Allemaal vet op het gespoten blok  :P :P :P

Wie langzaam rijd komt nooit op tijd

Offline PimW

Re: RD07A 1996 Project
« Reactie #116 Gepost op: 17 april 2017, 15:50 »
Prachtig :)

Offline The Headless Horseman

Re: RD07A 1996 Project
« Reactie #117 Gepost op: 17 april 2017, 15:53 »
Goh  :o Wt een gaaf resultaat LJ  8). Ik zou 'm een plekje in de huiskamer geven  ;)
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline Rob de Bob

Re: RD07A 1996 Project
« Reactie #118 Gepost op: 17 april 2017, 16:47 »
Sowee zeg, ziet er gelikt uit! Daar kun je weer even mee vooruit!

Offline Brombeer

Re: RD07A 1996 Project
« Reactie #119 Gepost op: 17 april 2017, 17:01 »

Mooi hoor! Nu gaat blijken of je hierna ook een poetser bent


Vergeet niet de bougiesleutel bij je toolset, zonder originele gaat 't eigenlijk niet  ;)


Veel rijpezier!  :)
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin               Non-club Brom: Kawa KXF 250 (Kopuh??)