Nou, het monster is eindelijk klaar! Of eigenlijk is ie al een maand klaar, maar vanwege drukte geen tijd gehad om een update te doen. Sinds de vorige update is er heel veel gedaan iniedergeval, echt teveel om op te noemen. Ik had eigenlijk wat meer tussentijdse updates kunnen doen, dan had ik de details wat beter uit kunnen leggen. Het afmaken en vooral de puntjes op de i kostten me nogal wat tijd, uitzoeken waar welke kabels waar lopen bijvoorbeeld. Op het laatst ook de kappen en de uitlaat nog flink gepoetst!
Ik moet ook nog steeds wat enkele kleine dingetjes doen, mistlampenverplaatsen naar de valbeugels, olie + filter nog een keer verversen en nog een keer synchroniseren en de klepspeling checken. Overigens zit er ook wat speling in die bussen daar het stuur mee vast zin in de kroonplaat, een bekende AT kwaal? Het kan volgens mij geen kwaad, maar ik erger me er wel behoorlijk aan. Iemand op het engelse XRV forum verkoopt ze, maar die zijn wel redelijk prijzig, €50. Ik moet dus nog even kijken wat ik hier mee wil. Verder wil ik er voor m'n eerste motorvakantie nog nieuwe bandjes op hebben, dan komt wellicht de Stonemaster van EerdeJan er op!
Ik heb er ondertussen zo'n 300km mee gereden en alles lijkt prima te werken. Ik ben ook erg benieuwd naar het olieverbruik, maar dan moet ik er toch eerst wat meer km's op zetten. Het rijd iniedergeval héérlijk! Ik zit er met een hele dikke vette grijns op! Het enige wat echt heel erg vervelend aan het rijden is, is dat het nu dus allemaal wel weer smerig gaat worden
. Maar goed, genoeg geluld
.
Met een nieuw rek van Heavy Duties. Nu nog zoekende naar goede tassen.
Tijdens het opbouwen, bijna klaar!
Bredere stepjes
Nieuwe puntjes in de pomp en testen
https://youtu.be/JrwTJgz-E5oTankdop schoongemaakt en een nieuw likje verf
De remmen weer opgebouwd, gespoten en nieuwe rubbers
Gereedschapssetje, nieuw tasje en gereedschap verzonken
Valbeugels aangepast en gespoten. Ik had 'm liever gepoedercoat, maar het is best mooi geworden
Mijn broer is ongeveer 1.85, erg uit de hoogte hoor
De carburateurs zijn ook flink aangepakt. Helemaal uit elkaar, schoonmaken en ultrasoon reinigen, wat repareren en vervangen en alles weer in elkaar. De stationair sproeiers heb ik afgesteld op advies van Berry. Overigens heb ik de maten van de sproeiers e.d. gechecked met Haynes wat er in hoort te zitten en alles was volgens spec, gewoon origineel.
De eerste keer starten was nog best spannend trouwens, aangezien het blok helemaal uit elkaar is geweest. Het ging gelukkig helemaal goed. Ik hoefde niet eens lang door te starten, hij liep bijna meteen. Daarna nog de carbs gesynchroniseerd.
Voordat ik de motor voor het eerst liet lopen heb ik eerst nog gechecked of het oliedruk lampje uitging en of er olie in de koppen kwam:
https://youtu.be/ApynCj6MankEn dan het grootse moment, de eerste keer starten!!!
. Behalve afstellen van stationair toerental en synchroniseren hoefde ik niet veel te doen. Uiteraard even goed warm laten lopen, olie en KVS temp en niveau in de gaten houden en kijken of de fan aanslaat. Na aansluiten van de massa van de fan sloeg ie uiteindelijk wel aan
. Ik moet zeggen dat de temperatuur erg laag staat tijdens het rijden, net boven het onderste streepje. Tenzij je na een ritje even stilstaat dan loopt ie wel langzaam op tot de fan aanslaat.
https://youtu.be/URH9yDfZTZMAllemaal vet op het gespoten blok