Auteur Topic: Motor kabouter  (gelezen 2764 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline ChrisvdSchoot

Motor kabouter
« Gepost op: 27 oktober 2016, 20:36 »
Vraag van mijn vrouw  :), kan een vrouw met de 'enorme' lengte van 1.64 mtr op een TA rijden (zonder pumps of verhoogde motorlaarzen.. :o).
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline Floris

Re: Motor kabouter
« Reactie #1 Gepost op: 27 oktober 2016, 20:52 »
De goedkoopste oplossing is het zadel laten verlagen. Dan wordt ook de afstand tussen zadel en steppies kleiner, wel iets om rekening mee te houden.

De sjieke (dure) oplossing is het verlagen van de hele fiets. Zowel achterzijde (pro-link) als voorzijde (voorvork) moeten dan worden aangepakt. Als je flink gaat verlagen, dan moet ook de zijstandaard worden ingekort. Hetzelfde geldt voor de middenbok (indien aanwezig).
« Laatst bewerkt op: 28 oktober 2016, 09:35 door Floris »
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window

Offline ChrisvdSchoot

Re: Motor kabouter
« Reactie #2 Gepost op: 27 oktober 2016, 20:55 »
 ;D ha dat wordt dus een hele ingreep, met name omdat het om mijn toekomstige TA gaat, ik ga namelijk zaterdag kijken, en aangezien ik 1.89 mtr ben is de verlaag operatie geen optie.
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline alain

Re: Motor kabouter
« Reactie #3 Gepost op: 27 oktober 2016, 23:38 »
Beenlengte is van belang;

Ofwel de motorcrosserstechniek aanleren. Een aantal motocrosskampioenen waren ook kabouters.

PD06(1994) - PD06(1993)

Offline Sandra

Re: Motor kabouter
« Reactie #4 Gepost op: 28 oktober 2016, 00:27 »
Ja hoor, dat kan ik ben 1.62 en rij op een XL600V. Voorpoten 20mm doorgestoken, zitgedeelte v/h zadel 30 mm verlaagd en de vering achter op de comfortabelste stand en rijden maar! Ik rijd al 25.000 km zo.
Verlagen van de motor zou ik persoonlijk niet doen, een vrouwelijke duitse kennis had een 40 mm verlaagde XL600V, dat zag er werkelijk heel geforceerd uit... :o
(de aanschaf van een GS650 is wellicht een optie, daar kun je zonder veel gedoe bij de grond als kleintje. Maar dat moet je natuurlijk wel zien zitten zo'n 1 cylinder)
[img]http://img684.imageshack.us

Offline PimW

Re: Motor kabouter
« Reactie #5 Gepost op: 28 oktober 2016, 10:55 »
Dus het antwoord is nee.

Want na die aanpassingen past een vent van 1.89 er niet meer fatsoenlijk op.

Offline alain

Re: Motor kabouter
« Reactie #6 Gepost op: 28 oktober 2016, 11:19 »
Het antwoord is ja...indien ze bereid is wat speciale technieken aan te leren.

Het zal zeker helpen als ze wat struiser is (gewicht en kracht) en toch lenig.

Ditzelfde geldt voor mannen.


« Laatst bewerkt op: 28 oktober 2016, 11:49 door alain »
PD06(1994) - PD06(1993)

Offline PimW

Re: Motor kabouter
« Reactie #7 Gepost op: 28 oktober 2016, 11:24 »
Absoluut, zou het eerst proberen, mijn reactie was eigenlijk afgaand op de de suggesties van Sandra.

Er zijn geen aanpassingen aan de motor te doen die gemakkelijk om te draaien zijn voor een lang persoon. Bijvoorbeeld zadel in een hogere/lagere stand zetten etc.

Offline Floris

Re: Motor kabouter
« Reactie #8 Gepost op: 28 oktober 2016, 14:36 »
Dus eigenlijk was de vraag: kunnen twee personen met een flink lengteverschil dezelfde motor delen.

Dan zou ik ook zeggen: nee. Althans niet op een manier die voor beiden even prettig is.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window

Offline ChrisvdSchoot

Re: Motor kabouter
« Reactie #9 Gepost op: 28 oktober 2016, 18:29 »
Beste TA enthousiastelingen  :), wat een reacties. De boodschap is duidelijk, wij (ik en mijn vrouw) gaan geen TA delen (samen in dezelfde auto is al lastig, stoel, spiegels....alles moet je steeds verstellen). Bedankt voor jullie reacties, en tot de volgende post. Zoals al geschreven, morgen ga ik een TA bekijken, als de deal doorgaat zal ik mezelf daarna keurig voorstellen en lid worden van dit leuke forum. Vast een goed weekend.
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline xrvtuur

Re: Motor kabouter
« Reactie #10 Gepost op: 28 oktober 2016, 20:23 »
een motor delen is sowieso niks, koop voor je vrouw ook een alpje. ook nog een redelijk goedkope oplossing is de zolen van je motorlaarzen bij een schoenmaker dikker laten maken, zadel dunner, veervoorspanning naar beneden en van voor ook iets laten zakken









Varadero SD02  2004

Offline ChrisvdSchoot

Re: Motor kabouter
« Reactie #11 Gepost op: 06 november 2016, 19:36 »
Intussen denkt Mevrouw aan een eigen TA aangezien ze wel bij de grond kan...zie foto.
On a bike no one ever asks "are we there yet"