Algemeen > Over mijn (nieuwe) motor, mijzelf en/of waarom ik lid ben geworden
Nieuw lid, nieuwe Transalprijder
Blommetje:
Hi,
3 weken geleden een Transalp 600 gekocht via Marktplaats. Mintgroen. Ziet er nog redelijk uit naar mijn idee.
Het is mijn eerste motor en rijdt lekker. Wil de motor inzetten voor woonwerk en vakantie. En gewoon de leuke dingen.
Opgehaald, rondje gereden en de eerste probleempjes komen boven. Stuur lijkt tikkie scheef te zitten, en voelt alsof dit lossig zit. Alsof er een rubberen ring tussen stuur/vork zit.. heel klein beetje wiebel.
Tevens - ernstiger - reed ik gisteren 135 op de A15 en blokkeerde mijn blok volledig. Achterwiel dus meteen stil en heb 150 meter rubber streep getrokken in de linkerbaan. Net bij een Tankstation bij Knooppunt Deil. Motor achtergelaten, vriend gebeld en met de schrik in het lijf naar huis.
Nu dus de eerste problemen. Motor weer ophalen, laten controleren of het uberhaupt nog te maken is en dan zien we weer verder. Morgenavond hopelijk een boedelbakje en een auto te leen (heb ik zelf niet) om de motor op te halen.
Ik ben er erg verdrietig over, ik reed zo lekker!
Enfin. Ik reed. Ik slipte. Ik sta nu stil. Tips/ideeen zijn altijd welkom!
Groetjes,
Alexander
xrvtuur:
Welkom hier, als je de motor in zijn vrij zet en je wiel.draait nog niet staat waarschijnlijk je remklauw vast, je kan proberen om met een waterpomp rang de remblokken iets terug te duwen, kun je in ieder geval weer rijden. En dan moet je remklauw uit elkaar, das allemaal geen drama hoor. Dus check eerst je remklauw even.
Oldtimer:
Als je 135 rijd en dan een streep trekt ga ik er maar vanuit dat je blokje vastgelopen is.
Enige oplossing is dan een ander blokje zoeken.,
Blommetje:
Ja, in zn vrij / met de koppeling in kan in gewoon rijden/rollen. Dus tja, het blok zit vast.
@ Oldtimer; Altijd een ander blok? Is er niks te repareren? Dat zou wel treurig zijn.
Waarom loopt een blok vast? Olie?
Oldtimer:
Tja, olie of oliepomp die het begeeft.
Vloeistof in het algemeen, dus ook koelvloeistof kan je nekken.
Blok vervangen is over het algemeen goedkoper dan reviseren.afhankelijk van wat er vast zit uiteraard.
Krukas, of alleen de cilinders ?? wie zal het zeggen
Maar om de schade te achterhalen moet wel het blok open.
Met in en uitbouwen kan ik je wel helpen en mss weet ik nog wel een blokje.
Meestal ben je dan rond de 400 euro wel klaar.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
Naar de volledige versie